Worrisome_plenty Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg lurer på hva som lokker med dyr sydentur i sommer? Hvis trenden med stadig varmere vær fortsetter, hvilket jo er høyst trolig… Hva er så deilig med å bli overopphetet? Jeg har aldri vært sør for København så jeg er kanskje dum. Hva har jeg gått glipp av? Endret 2 timer siden av Worrisome_plenty 0 Siter
Vhanja Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Frister ikke meg heller. Altfor varmt. Og det å bare ligge på en strand eller nær et basseng hadde fort blitt kjedelig for min del. 0 Siter
morsan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Frister overhodet ikke. Jeg syntes det var for varmt i «Syden» sommerstid allerede før somrene ble så varme som nå, og nå er det helt uaktuelt. Men tar gjerne en tur sørover i oktober eller noe slikt 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis jeg drar til syden i sommermånedene, er jeg moden for innleggelse. Tar heller en slik tur når det er mørkt og kaldt i her hjemme. 0 Siter
Sakura Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Frister litt men jeg ville heller reist vintertid. 0 Siter
Babette Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden Jeg skal ikke til sydlige strøk i sommer, men har flere ganger vært på de greske øer i sommermånedene. Og det er ikke så hett som man skulle tro, hvis man sørger for å reise et sted med havbris. Ligger man under parasollen på stranda og bader ofte, er det egentlig veldig herlig. Og det beste er de varme kveldene, der man kan sitte ute til midnatt i minimalt med klær. 30 grader her hjemme føles mye varmere. Når vi har reist nedover i slutten av september, har det ofte vært kjølig på kveldene. Så min erfaring er at mai/juni eller et stykke ut i august har vært best. Men dette kan selvsagt variere. Sydenliv handler ikke bare om sol og strand. Mange steder er det ypperlig å gå fjellturer, og det er koselig å leie bil og reise litt rundt. Jeg er også veldig glad i gresk mat, særlig de store stykkene med fetaost. Vi har ofte bodd på hotell med middagsbuffet, der man kan fråtse i herlige salater og grønnsaker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.