Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som er redd for å dø; hvorfor er du det? 

Anonymkode: ab28f...d13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du som er redd for å dø; hvorfor er du det? 

Anonymkode: ab28f...d13

Er redd for selve tiden før døden (smerte,angst).

Anonymkode: c4bc9...c16

Skrevet

For å forlate menneskene jeg er glad i.

hattifnattus
Skrevet

-Smertene og eventuelt en uverdig død

-Måtte forlate de jeg er glad i

-At vi bare har et liv og i døden så er det bare slutt/ingenting. Jeg vil ikke slutte å eksistere..

 

Glitter
Skrevet

Redd for å ikke eksistere mer. Og redd om det kommer en straff etter døden. 

stjernestøv
Skrevet

Har hatt mye dødsangst men er ikke så redd nå lenger, min mor er jo der og venter på meg nå. Er redd for å bli kvelt da, vil helst sovne stille inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ble utsatt for et traume og voldtekt i en ukjent leilighet der jeg måtte kjempe for å komme ut, og trodde på et tidspunkt at jeg ikke kom til å komme meg ut derifra i levende live. 

Anonymkode: 1af9f...00c

AnonymBruker
Skrevet

Er mer redd for å miste mine to beste jeg har. Ellers frykter jeg å bli kvalt/dø langsomt. Og ikke minst forlate mine barn. Håper jeg blir gammel, er nå 37, så ville vært tidlig nå. Men er ikke redd hva som skjer etter jeg dør. Er overbevist om at vi kommer på en fin plass og lever videre. 

Anonymkode: 25724...60f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt nylig på ett dødsleie og var der når min far døde. Det roet meg litt. Det var en grei utgang på livet han fikk. Morfin og midazolam fjernet smerter, pusteproblemer og angst. Jeg hadde på klem fm på radioen hans om natten og fortalte hvor fin far han var. Han var ikke våken, men de sier hørselen er det siste som forsvinner.

Palliativ behandling har kommet et langt stykke. Jeg så selve dødsøyeblikket og det var ingen skummelt med det.

Død og etterliv er ikke noe jeg er redd for. Men jeg er redd for å få en fæl sykdom. Medisin har ikke kommet så langt som jeg skulle ønske. Derfor er jeg for aktiv dødshjelp i situasjoner hvor palliative metoder ikke virker tilstrekkelig. Men den har gjort det hos de jeg vet om døds-prosessen til.

Anonymkode: a778d...4a0

AnonymBruker
Skrevet

ikke redd for å dø, men redd for å ha det vondt lenge og forlate de jeg er glad i

Anonymkode: 8a279...6ba

Skrevet

Aller mest fordi jeg er redd for at det skal være smertefult og fordi jeg ikke vet hva som venter.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 timer siden):

Redd for å ikke eksistere mer. Og redd om det kommer en straff etter døden. 

Tenker at om det er noen som har mye lidelse ("straff ") i livet så er det deg.

 

Anonymkode: c4bc9...c16

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker at om det er noen som har mye lidelse ("straff ") i livet så er det deg.

 

Anonymkode: c4bc9...c16

Ja har vel det. Men man må jo ta straffen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (45 minutter siden):

Ja har vel det. Men man må jo ta straffen sin. 

Du får ingen straff, Glitter.

Anonymkode: c4bc9...c16

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...