Gå til innhold

Underbevisst «angst»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man gjøre med det, jeg tror jeg strever med at det ligger så mye bekymringer under , inni meg, og bare lurker, bekymringer for egen helse, for de man er glad i, man vet at verden ikke er trygg osv osv. det er utrolig mange ting. Der er ikke en generalisert angst, men det handler om konkrete realistiske ting som utgjør konkrete «farer» for meg. Det er ikke slik at jeg bevisst tenker på alt dette men det ligger under og gjør meg syk, det kommer på et vis ut i bare symptomer og «sykdom». Og det hjelper fint lite å prøve å endre tankene om det siden det er reelle «farer». 

hva gjør man med en slik type angst som bare sitter i kroppen og overskygger alt annet ?

Andre ting enn «tenk på noe annet, distraher og vær aktiv». 

Anonymkode: c8b8c...9fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

man tåler at slik er det akkurat nå. og så gjør man de tingene du skriver du ikke vil ha råd om, fordi det hjelper for å skape seg pusterom.

Anonymkode: e2324...055

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

man tåler at slik er det akkurat nå. og så gjør man de tingene du skriver du ikke vil ha råd om, fordi det hjelper for å skape seg pusterom.

Men de tingene hjelper ikke fordi det som sagt ligger underbevisste og gjør meg syk. Og fokus er umulig å endre , og hjelper ikke fordi det uansett ligger latent i meg uansett hva annet jeg avleder medp

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva kan man gjøre med det, jeg tror jeg strever med at det ligger så mye bekymringer under , inni meg, og bare lurker, bekymringer for egen helse, for de man er glad i, man vet at verden ikke er trygg osv osv. det er utrolig mange ting. Der er ikke en generalisert angst, men det handler om konkrete realistiske ting som utgjør konkrete «farer» for meg.

Les noen av bøkene til Ingvard Wilhelmsen.

Jeg oppfattet ham som arrogant og bagatelliserende da jeg møtte ham som psykiater for nærmere 20 år siden. Men med en litt mer åpen holdning og da jeg leste boken hans "Kognitiv terapi" for et noen år siden, så jeg at hans poeng hadde noe for seg, i sin enkelhet.

Jeg ser for meg at han kunne ha spurt deg om det hjelper deg å bekymre seg så mye? Om det endrer på noe...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men de tingene hjelper ikke fordi det som sagt ligger underbevisste og gjør meg syk. Og fokus er umulig å endre , og hjelper ikke fordi det uansett ligger latent i meg uansett hva annet jeg avleder medp

du beskriver eksistensiell angst? angst og uro for alt livet kan medføre av vanskeligheter? stemmer det ? i såfall er kognitiv terapi best .

Skrevet

Bekymringer omkring verden og de rundt deg er ikke reelle farer. Det er unødvendige bekymringer. 

Så, jo, løsningen er å avlede deg med andre ting. 

Evt om du har mye generalisert angst så kan du høre med fastlegen om å få medisiner som demper angsten.

Anonymkode: 12ee4...ad8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...