Gå til innhold

Hvordan takle normale bylyder i gård

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid bodd i gård, men vært velsignet med stille naboer. Har nå en med barn/baby som kastet leker i gulvet som smeller noe voldsomt. Er jo jeg som har ett problem, folk må jo få leve i leiligheter. 
Har tynnslitte nerver og lurer på hvordan jeg bør takle dette best? Kan ikke flytte på bygda🙂. Bruker mye støykansellerende hodetelefoner, men vet ikke om det er så lurt, blir sikkert mer lydsensitiv av det. 

Anonymkode: bdc9c...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også veldig lydsensitiv og strever med naboene som lager lyd. Før gikk jeg med ørepropper hele tiden. Nå har jeg sakte drevet med eksponering, begynte med 30 minutter uten ørepropper og har så gradvis økt. Noen dager er det lett, andre blir jeg veldig sliten, og noen ganger må jeg bruke ørepropper. Min mening er altså at det for meg ble bedre med eksponering men at jeg nok alltid kommer til å være mer sensitiv enn andre. 

Anonymkode: cfceb...9d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har alltid bodd i gård, men vært velsignet med stille naboer. Har nå en med barn/baby som kastet leker i gulvet som smeller noe voldsomt. Er jo jeg som har ett problem, folk må jo få leve i leiligheter. 
Har tynnslitte nerver og lurer på hvordan jeg bør takle dette best? Kan ikke flytte på bygda🙂. Bruker mye støykansellerende hodetelefoner, men vet ikke om det er så lurt, blir sikkert mer lydsensitiv av det. 

det er det dummeste du gjør fordi du blir bare enda mer sensitiv av det. bare vær der og så blir du vant til det med tida :)

Anonymkode: 4320f...211

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er det dummeste du gjør fordi du blir bare enda mer sensitiv av det. bare vær der og så blir du vant til det med tida :)

Anonymkode: 4320f...211

Takk, er det jeg tror er der beste. Får høy puls og skvetter når de høye lydene kommer, men får tenke på at det er bare normale lyder. Har tatt meg i å sitte å lytte, det absolutt værste man kan gjøre. Får prøve å venne meg til det.
Hvis noen har tips er det bare å komme med. Husker meg selv som barn løpe rundt i leiligheten, bråkte noe voldsomt. Fikk riktignok klager da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...