Gå til innhold

Hva er reglene for å ta kontakt med en tidligere behandler i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg gikk til en behandler på DPS for noen år siden og hun jobber nå med barn og unge i kommunen (altså er jeg ikke i pasient målgruppen). Jeg nevnte det for hun som følger meg opp i kommunen nå at jeg gjerne skulle snakket med henne og hun sa hun ikke visste hva reglene var ift å ta kontakt. Jeg tenkte at hun som jeg går til nå kunne ta kontakt på vegne av meg hvis det er innafor. Noen som vet hva reglene/retningslinjene er? 

Grunnen til at jeg ønsker å ta kontakt er for å høre om hun fortsatt tenker at diagnosen hun satte for 4 år siden stemmer. 

Anonymkode: 3a663...6d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Jeg gikk til en behandler på DPS for noen år siden og hun jobber nå med barn og unge i kommunen (altså er jeg ikke i pasient målgruppen). Jeg nevnte det for hun som følger meg opp i kommunen nå at jeg gjerne skulle snakket med henne og hun sa hun ikke visste hva reglene var ift å ta kontakt. Jeg tenkte at hun som jeg går til nå kunne ta kontakt på vegne av meg hvis det er innafor. Noen som vet hva reglene/retningslinjene er? 

Grunnen til at jeg ønsker å ta kontakt er for å høre om hun fortsatt tenker at diagnosen hun satte for 4 år siden stemmer. 

Hmmm. Hun er ikke behandler på DPS lengre. Bruk privat psykiater eller psykolog?

Anonymkode: 52c29...b1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmmm. Hun er ikke behandler på DPS lengre. Bruk privat psykiater eller psykolog?

Nei, det er hun jo ikke. Tenkte bare fordelen med å kunne snakke med henne er at hun kjenner meg godt fra før. Hun er den behandleren jeg har gått lengst til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er hun jo ikke. Tenkte bare fordelen med å kunne snakke med henne er at hun kjenner meg godt fra før. Hun er den behandleren jeg har gått lengst til.

Jeg skjønner tankegangen din. Men jeg ville ikke gjort det. Hun har ikke avsatt tid i timeplanen sin til pasienter utenfra tenker jeg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner tankegangen din. Men jeg ville ikke gjort det. Hun har ikke avsatt tid i timeplanen sin til pasienter utenfra tenker jeg?

Jeg aner ikke om de kan gjøre unntak eller om det er veldig strengt?

Skrevet

Jeg aner ikke om de kan gjøre unntak eller om det er veldig strengt?

Du kan ringe lederen hennes og spørre? Vet bare ikke hvordan du skulle fått "innpass" i timeplanen hennes?

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du kan ringe lederen hennes og spørre? Vet bare ikke hvordan du skulle fått "innpass" i timeplanen hennes?

Jeg vet ikke hvem lederen hennes er. Uansett tror jeg ikke at jeg hadde turt å ringe selv men måtte fått hun som følger meg opp nå til å gjøre det. Hvis det er innafor å ta kontakt og møtes en time ser jeg ikke at det skulle være noe problem å få innpass i timeplanen?

Skrevet

Det er ingenting i veien for å kontakte henne.

På den annen side er det umulig for henne å svare på spørsmålet ditt om hun ikke har truffet deg i mellomtiden.

Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting i veien for å kontakte henne.

På den annen side er det umulig for henne å svare på spørsmålet ditt om hun ikke har truffet deg i mellomtiden.

Det er et godt poeng. Tror du der er rom for å møtes igjen bare en time så hun kan få svart på spørsmålet? Eller blir det feil mtp at hun har ny jobb nå og jeg ikke er en del av målgruppen hennes?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er et godt poeng. Tror du der er rom for å møtes igjen bare en time så hun kan få svart på spørsmålet? Eller blir det feil mtp at hun har ny jobb nå og jeg ikke er en del av målgruppen hennes?

Revurdering av diagnose tar vel tid?

Skrevet

Revurdering av diagnose tar vel tid?

Mente ikke at hun skulle revurdere diagnose (det kan hun vel uansett ikke gjøre siden det var hun som satte den?) men bare at hun skulle si hva hun tenkte om diagnose nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...