Gå til innhold

Hvis man får en diagnose av en privat behandler...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... hvordan vil fastlegen og spesielt behandlingsaparatet forøvrig (DPS døgn og akuttpost osv) forholde seg til denne diagnosen? Godtar de den trolig eller?

Anonymkode: 5b917...acd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

... hvordan vil fastlegen og spesielt behandlingsaparatet forøvrig (DPS døgn og akuttpost osv) forholde seg til denne diagnosen? Godtar de den trolig eller?

Absolutt. Vedkommende er jo autorisert behandler.

Anonymkode: 30f7a...689

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis de har en annen oppfattelse .

Anonymkode: 3576c...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på chatgpt at NAV i noen tilfeller ber om vurdering fra offentlig spesialist.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor teller ikke vurdering fra privat behandler på lik linje som fra offentlig??

AnonymBruker
Skrevet

Nå bare gjetter jeg vilt, men kanskje de tenker at privat behandler ikke har samme "objektivitet" i vurderingen sin som en offentlig? Privat behandler skal jo være like nøytral, men det er kanskje et bias der om at en betalt vurdering er en falsk vurdering. 

Når det er sagt, har jeg tidligere hatt med meg en kort epikrise fra tidligere privat behandler til NAV, og de tok den til efølge. Nå skal det sies at epikrisen viste at denne behandler var meget kritisk til meg, men det var i den situasjonen likevel en fordel for meg. 

I dag har jeg i lengre tid gått til en annen privat behandler, og ville aldri ha blandet denne inn i offentlige saker. Jeg vet ikke, og vil ikke vite engang, hva slags diagnose denne eventuelt har peilet ut for meg. Jeg vil ikke sette oss i en situasjon der han kommer i et dilemma der han må balansere det å være lojal til systemet, eller gi meg best mulig behandling/sette behandligsrelasjonen på spill. 

Anonymkode: fdefc...8f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå bare gjetter jeg vilt, men kanskje de tenker at privat behandler ikke har samme "objektivitet" i vurderingen sin som en offentlig? Privat behandler skal jo være like nøytral, men det er kanskje et bias der om at en betalt vurdering er en falsk vurdering. 

Når det er sagt, har jeg tidligere hatt med meg en kort epikrise fra tidligere privat behandler til NAV, og de tok den til efølge. Nå skal det sies at epikrisen viste at denne behandler var meget kritisk til meg, men det var i den situasjonen likevel en fordel for meg. 

I dag har jeg i lengre tid gått til en annen privat behandler, og ville aldri ha blandet denne inn i offentlige saker. Jeg vet ikke, og vil ikke vite engang, hva slags diagnose denne eventuelt har peilet ut for meg. Jeg vil ikke sette oss i en situasjon der han kommer i et dilemma der han må balansere det å være lojal til systemet, eller gi meg best mulig behandling/sette behandligsrelasjonen på spill. 

Hvorfor vil du ikke vite diagnosen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke vite diagnosen?

Fordi det ikke er relevant for behandlingen og helt uinteressant for meg å vite. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det ikke er relevant for behandlingen og helt uinteressant for meg å vite. 

Jeg respekterer det. Er bare aller første gang jeg hører dette....

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, jeg tror jeg må tenke litt mer på dette med å gå privat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...