AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Er så redd for matforgiftning Anonymkode: ae7ab...574 0 Siter
LGLG Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Nei, det ser jeg ingen grunn til så lenge kjøttet har vært oppbevart riktig. Oksekjøtt kan ofte ligge lenger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Nei, det er jo galskap. Ikke minst stort matsløseri. Anonymkode: 177b5...502 0 Siter
slabbedask Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Nei, ingen grunn til å gjøre det så lenge kjøttet er oppbevart som det skal. Endret 5 timer siden av slabbedask 0 Siter
Lillemus Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er så redd for matforgiftning Anonymkode: ae7ab...574 Overhode ikke - det er jo matsvinn av verste sort, da kaster man fullt spiselig mat. 0 Siter
laban Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Nei, det holder i massevis å vente til datoen har passert. Merkingen er ikke sånn at man blir syk et kvarter over midnatt den datoen. For kjøtt som gjennomstekes er det ofte litt å gå på uansett, hvis det er oppbevart riktig. Men det er en grunn til at fersk mat har "siste forbruksdato" og ikke "best før". 0 Siter
Ekstra Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er så redd for matforgiftning Anonymkode: ae7ab...574 Nei, absolutt ikke. Tvertimot; når jeg skal kjøpe biff, velger jeg ofte kjøtt som er nær siste forbruksdato, fordi det gjerne er mørere. Kjøper bare i gode butikker, og er nøye med å oppbevare det kjølig til steking/grilling, dvs. tar det ut en time før. 1 Siter
E7H7 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg kaster bare mat som er blitt dårlig/bedervet. Heldigvis har jeg lukt- og smakssans som gjør det enkelt å avgjøre om maten er ok å spise. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.