Gå til innhold

Anbefalte innlegg

slabbedask
Skrevet (endret)

Fpu-leder Lars Barstad Løvold får kraftig motbør fra Frp-transkvinner etter omstridt uttalelse.

Den såkalte omstridte uttalelsen er: - Det er biologien som bør avgjøre hvilket toalett eller hvilken garderobe man bruker.

Er dette virkelig omstridt? Antar folk flest støtter ham i dette.

 

https://www.tv2.no/nyheter/trans-strid-i-frp-vurderer-a-bytte-parti/18905831/

Endret av slabbedask
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke at en lesbisk transkvinne (= en biologisk mann som liker kvinner) skal bruke en kvinnegarderobe. 

Skrevet

Damegarderoben er for damer som er fød hunkjønn. 

hattifnattus
Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke at en lesbisk transkvinne (= en biologisk mann som liker kvinner) skal bruke en kvinnegarderobe. 

Jeg er egentlig enig med deg i den, men hvor skal de gå? Selv om vedkommende har penis så er det ikke sikkert at de blir tatt imot godt i herregarderoben.. Kanskje løsningen hadde vært at man kunne hatt enkelte unisex garderober? 

AnonymBruker
Skrevet
hattifnattus skrev (20 minutter siden):

Jeg er egentlig enig med deg i den, men hvor skal de gå? Selv om vedkommende har penis så er det ikke sikkert at de blir tatt imot godt i herregarderoben.. Kanskje løsningen hadde vært at man kunne hatt enkelte unisex garderober? 

For ikke å glemme at ikke alle damer ønsker transmenn i damegarderoben heller. Jeg har flere venner som er transmenn og jeg hadde vært veldig skeptisk om de kom inn på dametoalettet med skjeggvekst og muskler. 

Anonymkode: e799b...e8d

Grendel
Skrevet

Jeg synes at spesielt når det gjelder toalett så må det gå an å være litt raus. Jeg synes ikke Emma Ellingsen skal tvinges til å gå på herretoalett. Det er egne avlukker uansett.

Damegarderobe med dusj blir noe litt annet. Skal man få stille med penis og helskjegg bare fordi man føler seg som lesbisk kvinne?

Det får være opp til kvinner å bestemme om det er greit. 

Skrevet (endret)
Grendel skrev (22 minutter siden):

Jeg synes at spesielt når det gjelder toalett så må det gå an å være litt raus. Jeg synes ikke Emma Ellingsen skal tvinges til å gå på herretoalett. Det er egne avlukker uansett.

Damegarderobe med dusj blir noe litt annet. Skal man få stille med penis og helskjegg bare fordi man føler seg som lesbisk kvinne?

Det får være opp til kvinner å bestemme om det er greit. 

Hadde sett litt rart ut i damegarderoben og herregarderoben med pupper og peniser i samme dusjer. 

Endret av Musikk
psykedeliker
Skrevet

"– Når du fremstår som en kvinne så til de grader at ingen har grunn til å mistenke noe som helst, og i tillegg ikke har mannlige kjønnsdeler, er det galskap å kommandere deg til å benytte herrefasiliteter", skriver Maria Zähler på FB. 

Endring av juridisk kjønn forutsetter ikke lengre kroppslige modifikasjoner, så dette stemmer ikke helt.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (På 3.6.2026 den 20.26):

Jeg synes at spesielt når det gjelder toalett så må det gå an å være litt raus. Jeg synes ikke Emma Ellingsen skal tvinges til å gå på herretoalett. Det er egne avlukker uansett.

Damegarderobe med dusj blir noe litt annet. Skal man få stille med penis og helskjegg bare fordi man føler seg som lesbisk kvinne?

Det får være opp til kvinner å bestemme om det er greit. 

Jeg syntes det er fascinerende at hver gang denne debatten kommer opp er det snakk om transkvinner i dame garderoben. Det er alltid snakk om biologiske menn som kanskje har blitt operert og går på hormoner osv. Men det er sjeldent at de tenker på den biten med at det betyr at man vil få transmenn inn i garderober og toaletter. Er folk klar for det? 

https://www.facebook.com/reel/1477304380271914/

Anonymkode: e799b...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du reagert om disse var i kvinnegarderoben og kvinnetolattet?

transgender-man-protests-from-womens-bat

516732557_31426206690312278_198202100532MV5BM2Y3ZDhjYmItZTlkOS00OGExLTgzZmQtNmRi15_Hot_Trans_Men_Icons_Who_are_Redefinin

Anonymkode: e799b...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at noen som ikke forstår dette har klart å bli medlem i FRP

Herregarderober og herresport er som regel åpne klasser for alle ikke bare for herrer (noen unntak i sport hvor kvinner har biologisk fordel)

Kvinnegarderober og kvinnesport er beskyttede lukkede klasser, ment for å beskytte biologiske kvinner og gi dem muligheter til sport de ellers ikke ville hatt mulighet til å delta i mot herrer. Krever at en er biologisk kvinne og ikke bruker medikamenter f.eks testosteron for å få herrefordeler i sport.

Handicap toalett og sport er for folk med fysiske eller psykiske problemer som gjør det umulig å delta i både herre og kvinne sport eller garderober. Trans personer kan henvises til handicap toalettet som er mest egnet for dem dersom deres psykiske problemer medfører ubehag ved å bruke deres biologisk riktige garderobe.

Dette er en ikke sak. Skjerpings!

Anonymkode: ebeeb...625

AnonymBruker
Skrevet
On 6/3/2026 at 6:31 PM, ISW said:

Jeg forstår ikke at en lesbisk transkvinne (= en biologisk mann som liker kvinner) skal bruke en kvinnegarderobe. 

Hva med lesbiske cis kvinner?

Anonymkode: b5a04...de4

stjernestøv
Skrevet

Toalett er vel ok? 

Lillemus
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (1 time siden):

Toalett er vel ok? 

Nå har jo stadig flere steder unisex-toaletter så... Jeg må innrømme at jeg ble paff første gangen og både jeg og en mann sto og dobbelsjekket på døra da vi kom inn og så begge kjønn der inne. 😂 Vi så på hverandre og lo litt begge to og ble enige om at joda, det var for oss begge. Det gjør meg ingenting i tilfeller der det er mange til stedet, på teateret under en forestilling f.eks., men om det er veldig stille og det kun er jeg og det kommer inn en mann så ville jeg nok syntes det kunne være litt ubehagelig.

Endret av Lillemus
stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Nå har jo stadig flere steder unisex-toaletter så... Jeg må innrømme at jeg ble paff første gangen og både jeg og en mann sto og dobbelsjekket på døra da vi kom inn og så begge kjønn der inne. 😂 Vi så på hverandre og lo litt begge to og ble enige om at joda, det var for oss begge.

Ja det er sant. Morsom historie da :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...