Gå til innhold

Laget rabarbragrøt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg såg extra hadde fått inn rabarbra i dag, så da kjøpte jeg 4 stilker og kokte de opp i biter, og tilsatte noen spiseskjeer med sukker og litt vanlijesukker. Og vipps med potetmel i vann så ble det til rabarbragrøt. Har ikke spist det siden jeg var liten jenteunge. Fylte en skål med og skal bli kjølig, så tilsette melk i grøten. Gleder meg til å kose meg med det i kveld,. Er det andre her inne som har spist rabarbragrøt? 

Anonymkode: ad466...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det andre her inne som har spist rabarbragrøt?

Har ikke spist det siden jeg var lita jente på besøk hos farmora mi. Husker ikke hvordan det smakte. Men håper du koser deg i kveld med det :)

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (Akkurat nå):

Har ikke spist det siden jeg var lita jente på besøk hos farmora mi. Husker ikke hvordan det smakte. Men håper du koser deg i kveld med det :)

Takk :) Jeg venter til grøten er lunken før jeg har melk i, gleder meg vilt til å smake. Tok en liten smaksprøve og det var kjempegodt :) Kanskje du skal lage det en dag du og :) Rabarbra er sunt i tillegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Takk :) Jeg venter til grøten er lunken før jeg har melk i, gleder meg vilt til å smake. Tok en liten smaksprøve og det var kjempegodt :) Kanskje du skal lage det en dag du og :) Rabarbra er sunt i tillegg.

Rabarbragrøt er suuuuupergodt! Mine rabarbraer er ikke store nok riktig ennå, men snart skal jeg også lage det. 😋 Man bør ikke spise det for ofte pga at rabarbra inneholder mye oksalsyre, men den nøytraliseres en del i magen om man har melk eller fløte til. Noen ganger i løpet sommeren er ikke noe problem! Gleder meg!

Skrevet

Rabarbra som vi dyppet i sukker barndoms minner vi hadde rabarbra hjemme i hagen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...