Gå til innhold

Märtha og Durek kommer på Viaplay til høsten i serien "Alternative Norge"


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.kampanje.com/medier/maertha-og-durek-kommer-pa-viaplay-til-hosten/1006666

En av satsingene er serien Alternative Norge, der seerne møter aktører fra den alternative bevegelsen, blant annet dyretolkere, sjamaner, pusteterapeuter, klarsynte og spirituelle veiledere. Serien inkluderer også et møte med Märtha Louise og hennes ektemann Durek Verrett.

Tenker mange på DOL tror på det alternative og vil følge med på denne spennende serien.

Anonymkode: 09c3e...ba2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://www.kampanje.com/medier/maertha-og-durek-kommer-pa-viaplay-til-hosten/1006666

En av satsingene er serien Alternative Norge, der seerne møter aktører fra den alternative bevegelsen, blant annet dyretolkere, sjamaner, pusteterapeuter, klarsynte og spirituelle veiledere. Serien inkluderer også et møte med Märtha Louise og hennes ektemann Durek Verrett.

Tenker mange på DOL tror på det alternative og vil følge med på denne spennende serien.

Anonymkode: 09c3e...ba2

Siste serien jeg vil se!

Anonymkode: 86c2b...9d0

Skrevet

Må nesten se blir det hylling og skriking lyder som miner om orgasmer🤭da bytter jeg kanal. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En av satsingene er serien Alternative Norge, der seerne møter aktører fra den alternative bevegelsen, blant annet dyretolkere, sjamaner, pusteterapeuter, klarsynte og spirituelle veiledere. Serien inkluderer også et møte med Märtha Louise og hennes ektemann Durek Verrett.

Tenker mange på DOL tror på det alternative og vil følge med på denne spennende serien.

Jeg betrakter den slags som komedieserier.

Jeg hørte et intervju med en selvoppnevnt "dyretolker" i radioen (på NRK, mens jeg kjørte bil) for noen år siden, og det var hinsides dustete. Jeg vet at noen er gode til å "lese" dyrs behov, temme villdyr og annet som kan ha noe for seg. Det jeg hørte, var på et helt annet nivå - typen  "katten fortalte meg om matmors samlivsproblemer".  Sånne historier: 
https://www.flammehuset.no/budskap-fra-dyr-vi-kjenner

Jeg synes de som hevder å kunne kommunisere med dyr på et detaljnivå som når mennesker snakker sammen, kan starte med å avhøre den valpen som var til stede da Anne-Elisabeth Hagen ble bortført.

Durexen synes nok han har fått lite oppmerksomhet i det siste. Buhu 😩

Lillemus
Skrevet
laban skrev (9 timer siden):

Jeg betrakter den slags som komedieserier.

Jeg hørte et intervju med en selvoppnevnt "dyretolker" i radioen (på NRK, mens jeg kjørte bil) for noen år siden, og det var hinsides dustete. Jeg vet at noen er gode til å "lese" dyrs behov, temme villdyr og annet som kan ha noe for seg. Det jeg hørte, var på et helt annet nivå - typen  "katten fortalte meg om matmors samlivsproblemer".  Sånne historier: 
https://www.flammehuset.no/budskap-fra-dyr-vi-kjenner

Jeg synes de som hevder å kunne kommunisere med dyr på et detaljnivå som når mennesker snakker sammen, kan starte med å avhøre den valpen som var til stede da Anne-Elisabeth Hagen ble bortført.

Durexen synes nok han har fått lite oppmerksomhet i det siste. Buhu 😩

Vet om noen som mistet en hest, den forsvant fra et stort utmarksbeite. En dyretolk hevdet i største alvor at hesten "fortalte" henne at den var stjålet, kjørt til Sverige i en hestehenger og sto i en mørk stall et sted. En stund senere ble hesten funnet død under en bratt ur på et avsidesliggende sted på utmarksbeitet...

Skrevet

Jeg kan godt finne på å se den for å ergre meg over hvor dumt dette er😆.  Kommer anpå hvor kjedelig den er hvor lenge jeg holder ut.

stjernestøv
Skrevet

Ser sikkert på men leste en plass at Durek snakket med gud eller fikk informasjon fra gud, det gjør vi jo alle og ikke bare han. 

Skrevet

Barnekreftforeningen 

Publisert 24.10.2019 Oppdatert 20.06.2025Skrevet av Trine Nicolaysen

I disse dager er det ikke mye som sjokkerer, men da Barnekreftforeningen kom over anmeldelsen av boka Spirit Hacking av Sjaman Durek satte vi nesten kaffen i halsen. Dette kan ikke komme tydelig nok fram: INGEN barn påfører seg selv kreft.

Anmelder Cathrine Krøger, som passende har gitt boken terningkast 1, skriver følgende i Dagbladet: 

Han (Sjaman Durek) kan også opplyse om at kreft er selvpåført, og tilbyr behandling gjennom å spørre kreftsyke: «Why do you want this cancer?». Durek innrømmer at noen da blir opprørt, men at dette er langt enklere med barn som har påført seg selv kreft. De svarer ærlig og redelig; «Because I don’t want to be here anymore.»

Selv om de fleste av oss tenker at dette bare er tull, så er det folk der ute som er tilbøyelig til å tro på dette. Og vi forstår ønsket, i en desperat situasjon på død og liv, kan noen finne trøst og lindring hos en alternativ behandler. Foreldre til barn med kreft føler seg ofte presset til å prøve alternativ behandling til sine barn.

Vi sier det igjen, ingen barn påfører seg selv kreft.

En norsk studie fra 2013 viste at en tredel av de som overlevde kreft hadde brukt alternativ behandling, til tross for at det ikke finnes dokumentasjon for at slike metoder virker mot kreftsykdom. En amerikansk studie viser i tillegg at de som bare brukte alternativ medisin hadde større risiko for å dø. Etter fem år var 78,3 prosent av de som fikk kreftbehandling fortsatt i live, mens bare 54,7 prosent av de som brukte alternativ medisin hadde klart seg. 

En annen amerikansk studie viste også at pasienter som benyttet alternativ behandling i tillegg til konvensjonell behandling, hadde litt høyere risiko for å dø enn de som bare brukte vanlige metoder.

Vi i Barnekreftforeningen og våre likepersoner har fått flere henvendelser fra foreldre og pårørende som har spørsmål om alternativ behandling. Vi er også klar over at flere kreftrammede opplever at healere driver ulovlig oppsøkende virksomhet. En eldre undersøkelse gjort av TV 2, viser at ca. 75 prosent av de alternative behandlerne i Norge bryter loven. Tre av fire driver med ulovlig markedsføring. 

Vi vet at foreldre med kreftsyke barn opplever at de står alene når de blir utsatt for råd og anbefalinger om bruk av alternativ behandling til sine barn. Det er vanskelig å navigere i et marked hvor tilbud om helbredelse og hjelp er mange og komplekse. Bruk av alternativ behandling blant norske barn er dårlig dokumentert, derfor støtter Barnekreftforeningen en studie, i samarbeid med NAFKAM, for å se på utbredelsen av alternativ behandling hos barn med kreft. 

Barnekreftforeningens anbefaling når våre medlemmer er i kontakt med oss med spørsmål om alternativ behandling, er å være i tett dialog med barnets lege, og at all form for alternativ behandling skjer i samråd med en autorisert lege. 

Alternativ behandling kan være så mangt, alt fra homeopatiske hjelpemidler, kosttilskudd, akupunktur og juicedietter til håndspåleggelse. NAFKAM anslår at rundt halvparten av norske kreftpasienter bruker en eller annen form for alternativ behandling i tillegg til medisinene de får fra legen. 

Konvensjonell kreftbehandling som operasjoner, cellegift og stråling vil ha sterke bivirkninger på en liten kropp i utvikling, og kan slå ut selv den sterkeste av oss. Men, det er ingen tvil om at det har en effekt. Rundt 200 barn og unge mellom 0 til 18 år rammes hvert år av en kreftsykdom. Totaloverlevelsen av barnekreft er i Norge er cirka 85 prosent.

La en ting være helt klart, ingen barn fortjener å dø av kreft, og ingen barn påfører seg selv kreft.

 

Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Barnekreftforeningen 

Publisert 24.10.2019 Oppdatert 20.06.2025Skrevet av Trine Nicolaysen

I disse dager er det ikke mye som sjokkerer, men da Barnekreftforeningen kom over anmeldelsen av boka Spirit Hacking av Sjaman Durek satte vi nesten kaffen i halsen. Dette kan ikke komme tydelig nok fram: INGEN barn påfører seg selv kreft.

Anmelder Cathrine Krøger, som passende har gitt boken terningkast 1, skriver følgende i Dagbladet: 

Han (Sjaman Durek) kan også opplyse om at kreft er selvpåført, og tilbyr behandling gjennom å spørre kreftsyke: «Why do you want this cancer?». Durek innrømmer at noen da blir opprørt, men at dette er langt enklere med barn som har påført seg selv kreft. De svarer ærlig og redelig; «Because I don’t want to be here anymore.»

Selv om de fleste av oss tenker at dette bare er tull, så er det folk der ute som er tilbøyelig til å tro på dette. Og vi forstår ønsket, i en desperat situasjon på død og liv, kan noen finne trøst og lindring hos en alternativ behandler. Foreldre til barn med kreft føler seg ofte presset til å prøve alternativ behandling til sine barn.

Vi sier det igjen, ingen barn påfører seg selv kreft.

En norsk studie fra 2013 viste at en tredel av de som overlevde kreft hadde brukt alternativ behandling, til tross for at det ikke finnes dokumentasjon for at slike metoder virker mot kreftsykdom. En amerikansk studie viser i tillegg at de som bare brukte alternativ medisin hadde større risiko for å dø. Etter fem år var 78,3 prosent av de som fikk kreftbehandling fortsatt i live, mens bare 54,7 prosent av de som brukte alternativ medisin hadde klart seg. 

En annen amerikansk studie viste også at pasienter som benyttet alternativ behandling i tillegg til konvensjonell behandling, hadde litt høyere risiko for å dø enn de som bare brukte vanlige metoder.

Vi i Barnekreftforeningen og våre likepersoner har fått flere henvendelser fra foreldre og pårørende som har spørsmål om alternativ behandling. Vi er også klar over at flere kreftrammede opplever at healere driver ulovlig oppsøkende virksomhet. En eldre undersøkelse gjort av TV 2, viser at ca. 75 prosent av de alternative behandlerne i Norge bryter loven. Tre av fire driver med ulovlig markedsføring. 

Vi vet at foreldre med kreftsyke barn opplever at de står alene når de blir utsatt for råd og anbefalinger om bruk av alternativ behandling til sine barn. Det er vanskelig å navigere i et marked hvor tilbud om helbredelse og hjelp er mange og komplekse. Bruk av alternativ behandling blant norske barn er dårlig dokumentert, derfor støtter Barnekreftforeningen en studie, i samarbeid med NAFKAM, for å se på utbredelsen av alternativ behandling hos barn med kreft. 

Barnekreftforeningens anbefaling når våre medlemmer er i kontakt med oss med spørsmål om alternativ behandling, er å være i tett dialog med barnets lege, og at all form for alternativ behandling skjer i samråd med en autorisert lege. 

Alternativ behandling kan være så mangt, alt fra homeopatiske hjelpemidler, kosttilskudd, akupunktur og juicedietter til håndspåleggelse. NAFKAM anslår at rundt halvparten av norske kreftpasienter bruker en eller annen form for alternativ behandling i tillegg til medisinene de får fra legen. 

Konvensjonell kreftbehandling som operasjoner, cellegift og stråling vil ha sterke bivirkninger på en liten kropp i utvikling, og kan slå ut selv den sterkeste av oss. Men, det er ingen tvil om at det har en effekt. Rundt 200 barn og unge mellom 0 til 18 år rammes hvert år av en kreftsykdom. Totaloverlevelsen av barnekreft er i Norge er cirka 85 prosent.

La en ting være helt klart, ingen barn fortjener å dø av kreft, og ingen barn påfører seg selv kreft.

 

Den perioden jeg forstod hvor gal denne mannen er! 

Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Den perioden jeg forstod hvor gal denne mannen er! 

Jeg fant ingen link til dette. 

slabbedask
Skrevet
46 minutes ago, stjernestøv said:

Ser sikkert på men leste en plass at Durek snakket med gud eller fikk informasjon fra gud, det gjør vi jo alle og ikke bare han. 

Gjør vi? Jeg har aldri snakket med gud eller fått informasjon fra den kanten.

stjernestøv
Skrevet
slabbedask skrev (1 minutt siden):

Gjør vi? Jeg har aldri snakket med gud eller fått informasjon fra den kanten.

Du får informasjonen gjennom andre mennesker, f.eks min sønn trente og ble større og større og flere advarte han om å ta det med ro. Han kunne ødelegge seg selv med det der sa flere, han hørte ikke etter og ødela skuldrene sine. 

Lillemus
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Du får informasjonen gjennom andre mennesker, f.eks min sønn trente og ble større og større og flere advarte han om å ta det med ro. Han kunne ødelegge seg selv med det der sa flere, han hørte ikke etter og ødela skuldrene sine. 

Det at din sønn overtrente og ødela skuldrene sine har da ingenting med noen gud å gjøre???

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det at din sønn overtrente og ødela skuldrene sine har da ingenting med noen gud å gjøre???

Han fikk advarsler gjennom mennesker som kom fra gud, gud kommuniserer med oss via mennesker. Har du ikke hørt om han som satt på taket og flommen tok han? Flere båter kom forbi og ville redde han men han ville reddes av gud og når han døde og kom til himmelen spurte han gud hvorfor han ikke reddet han, da sa gud han sendte flere båter. 

Skrevet

Kjente ei dame hun hadde bønne klut under sin natt pute, ble hun kreft frisk svare er nei hun døde av sykdommen. Hun prøvde ut alternativ behandlinger i lag med cellegiften uten noe virkning. 

Lillemus
Skrevet
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Han fikk advarsler gjennom mennesker som kom fra gud, gud kommuniserer med oss via mennesker. Har du ikke hørt om han som satt på taket og flommen tok han? Flere båter kom forbi og ville redde han men han ville reddes av gud og når han døde og kom til himmelen spurte han gud hvorfor han ikke reddet han, da sa gud han sendte flere båter. 

Det der er bare en oppdiktet historie, ikke noe reellt.

stjernestøv
Skrevet
Musikk skrev (3 minutter siden):

Kjente ei dame hun hadde bønne klut under sin natt pute, ble hun kreft frisk svare er nei hun døde av sykdommen. Hun prøvde ut alternativ behandlinger i lag med cellegiften uten noe virkning. 

Alt er i akasha arkivet, vår liv her på jorden og når det slutter er foutbestemt. 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det der er bare en oppdiktet historie, ikke noe reellt.

Det er en bra historie syns jeg men vi må jo velge hva vi vil tro på her i livet, vi er millioner av mennesker. Men vi kunne lett fått fred på jorden hvis alle ville det, vi er ett. vi kunne lett ha sluttet å drepe hverandre men frykten styrer og ikke kjærligheten. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Alt er i akasha arkivet, vår liv her på jorden og når det slutter er foutbestemt. 

Ja, det er jeg enig i dette sa og denne damen. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Du får informasjonen gjennom andre mennesker, f.eks min sønn trente og ble større og større og flere advarte han om å ta det med ro. Han kunne ødelegge seg selv med det der sa flere, han hørte ikke etter og ødela skuldrene sine. 

Hvilken sammenheng har dette med gud, shamanen og prinsessen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...