AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Jeg er så lei av dette personlig. Hodepine er psykisk, bedvarende kvalme er psykisk, vedvarende svimmelhet og dobbeltsyn... alt bare psykisk. Føles uansett hva jeg måtte slite med så er det bare psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er så lei av dette personlig. Hodepine er psykisk, bedvarende kvalme er psykisk, vedvarende svimmelhet og dobbeltsyn... alt bare psykisk. Føles uansett hva jeg måtte slite med så er det bare psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 Hva tenker du at det heller kan være? Anonymkode: 335f2...7a3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Har du satt ord på dette til legen? Anonymkode: 335f2...7a3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er så lei av dette personlig. Hodepine er psykisk, bedvarende kvalme er psykisk, vedvarende svimmelhet og dobbeltsyn... alt bare psykisk. Føles uansett hva jeg måtte slite med så er det bare psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 Vet du hva? Det er faktisk sånn at kropp og psyke henger 100% sammen. Derfor påvirker psyken kropp og motsatt. Da jeg var alvorlig syk og ødelagt psykisk, hadde jeg så mange plager, smerter og symptomer fysisk. Men når jeg ble ganske mye bedre psykisk da ble de fysiske plagene/smertene borte også. Dette er en sannhet men det har vært lite kjent tidligere og kommet mer frem de siste årene. Kropp og psyke henger sammen og påvirker hverandre. Dette må du bare godta for det er sannhet. Anonymkode: dd8bc...4b9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vet du hva? Det er faktisk sånn at kropp og psyke henger 100% sammen. Derfor påvirker psyken kropp og motsatt. Da jeg var alvorlig syk og ødelagt psykisk, hadde jeg så mange plager, smerter og symptomer fysisk. Men når jeg ble ganske mye bedre psykisk da ble de fysiske plagene/smertene borte også. Dette er en sannhet men det har vært lite kjent tidligere og kommet mer frem de siste årene. Kropp og psyke henger sammen og påvirker hverandre. Dette må du bare godta for det er sannhet. Anonymkode: dd8bc...4b9 Det samme opplever jeg. Anonymkode: 335f2...7a3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hva? Det er faktisk sånn at kropp og psyke henger 100% sammen. Derfor påvirker psyken kropp og motsatt. Da jeg var alvorlig syk og ødelagt psykisk, hadde jeg så mange plager, smerter og symptomer fysisk. Men når jeg ble ganske mye bedre psykisk da ble de fysiske plagene/smertene borte også. Dette er en sannhet men det har vært lite kjent tidligere og kommet mer frem de siste årene. Kropp og psyke henger sammen og påvirker hverandre. Dette må du bare godta for det er sannhet. Anonymkode: dd8bc...4b9 Ganske sikker at hvis jeg ikke hadde diagnose, ville de tatt det mer seriøst som mulig noe fysisk. Kan jo hende det er noe fysisk galt og det ikke blir oppdaget fordi legen bare setter det på psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ganske sikker at hvis jeg ikke hadde diagnose, ville de tatt det mer seriøst som mulig noe fysisk. Kan jo hende det er noe fysisk galt og det ikke blir oppdaget fordi legen bare setter det på psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 Du får gå til volvat eller noe da. Anonymkode: dd8bc...4b9 0 Siter
psykedeliker Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du hva? Det er faktisk sånn at kropp og psyke henger 100% sammen. Derfor påvirker psyken kropp og motsatt. Da jeg var alvorlig syk og ødelagt psykisk, hadde jeg så mange plager, smerter og symptomer fysisk. Men når jeg ble ganske mye bedre psykisk da ble de fysiske plagene/smertene borte også. Dette er en sannhet men det har vært lite kjent tidligere og kommet mer frem de siste årene. Kropp og psyke henger sammen og påvirker hverandre. Dette må du bare godta for det er sannhet. Dette var ikke særlig overbevisende argumentasjon. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Jeg har blitt tatt alvorlig ved somatisk sykdom. Selv om min hovedsykdom er schizofreni. Jeg kjenner meg ikke igjen i ts sin beskrivelse. 1 Siter
Vendi Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Worrisome_plenty skrev (10 minutter siden): Jeg har blitt tatt alvorlig ved somatisk sykdom. Selv om min hovedsykdom er schizofreni. Jeg kjenner meg ikke igjen i ts sin beskrivelse. Samme her. 1 Siter
Crimson Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ganske sikker at hvis jeg ikke hadde diagnose, ville de tatt det mer seriøst som mulig noe fysisk. Kan jo hende det er noe fysisk galt og det ikke blir oppdaget fordi legen bare setter det på psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 Jeg tror du har rett, du bør bytte lege hvis du er usikker på legen. Det er verdt et forsøk. Leger velger ofte den enkle løsningen, og noen kan være nokså arrogante også. Det er enkelt å avfeie mye psykisk. Selvsagt kan de ha rett, kropp og sinn hører sammen, men hvis du er i sterk tvil bør du gjøre noe selv, legen kommer ikke til å hjelpe deg videre. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er så lei av dette personlig. Hodepine er psykisk, bedvarende kvalme er psykisk, vedvarende svimmelhet og dobbeltsyn... alt bare psykisk. Føles uansett hva jeg måtte slite med så er det bare psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 Da gjør du det enkelt, du bytter fastlege! Jeg fant min i nabobyen for alle andre var opptatt. Anonymkode: 629fd...52b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Når jeg var yngre sa de alt var psykisk men nå som jeg er eldre tar de meg mer på alvor. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Husket en dokumentar om hypokonder-klinikken. Det var ikke småtteri med dyre undersøkelser enkelte der hadde fått opp til flere ganger med samme undersøkelse. Har man en angstlidelse så kjenner man ofte på diffuse symptomer som kvalme, svimmelhet og muskelverk. Jeg ble sjekket for slikt også. Har man en vrang lege, bytter man. Samtidig som man må godta at angst skaper fysiske symptomer og man ikke trenger noe annet en en blodprøve eller noe enkelt. Endret 6. juni av Worrisome_plenty 2 Siter
Eva Sofie Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.57): Hodepine er psykisk, bedvarende kvalme er psykisk, vedvarende svimmelhet og dobbeltsyn... alt bare psykisk. Føles uansett hva jeg måtte slite med så er det bare psykisk. Anonymkode: c58c5...ed4 Jeg har stort sett opplevd å bli tatt på alvor, men jeg kan være den første av meg og legen som vurderer om ev. symptomer ikke kan forklares fysisk. Hvilke opplysninger du gir i tillegg til beskrivelse av symptomene over, er med på at legen får danne seg et helhetlig bilde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.