Gå til innhold

Hvordan kan en blandet episode (bp2) se ut i praksis?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langvarig deprimert. Nettopp økt opp Lamictal til 75 mg. Kjenner meg irritabel, irritert og urolig nå. Flere ettermiddager har jeg hatt taleflom/trang til å prate. Mannen min stusser. Jeg er en stille og rolig jente til vanlig. Tilfeldig?

Anonymkode: 87757...e3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er langvarig deprimert. Nettopp økt opp Lamictal til 75 mg. Kjenner meg irritabel, irritert og urolig nå. Flere ettermiddager har jeg hatt taleflom/trang til å prate. Mannen min stusser. Jeg er en stille og rolig jente til vanlig. Tilfeldig?

Anonymkode: 87757...e3d

Jeg sover også mindre/kortere med urolig søvn og tidlig oppvåkning. Har ikke økt aktivitetsnivå (har utmattelse).

Anonymkode: 87757...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Mannen min stusser.

Jeg tenker dette er et tegn på at du bør sende en melding til legen din/ta det opp på en time, for å se om dere skal fortsette opptrapping som planlagt eller justere noe.

Jeg var for øvrig i hypomani (den glade varianten) da jeg startet opp Lamictal (den sluttet kort tid etter jeg begynte), uten at det var til hinder for å begynne på den med plan om å ha den som fast stemningsstabiliserende og slutte på AD.

Jeg fikk også redusert søvn under opptrapping av Lamictal, jeg tror det er en vanlig bivirkning i oppstarten. Hadde også innimellom enkeltdager eller et par dager hvor jeg lå litt høyt i humøret (savner den følelsen!), men ikke noen full episode.

Går du på AD også? For jeg tror det du beskriver også kan være en bivirkning av AD, og kanskje særlig dersom man har bipolar. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker dette er et tegn på at du bør sende en melding til legen din/ta det opp på en time, for å se om dere skal fortsette opptrapping som planlagt eller justere noe.

Jeg var for øvrig i hypomani (den glade varianten) da jeg startet opp Lamictal (den sluttet kort tid etter jeg begynte), uten at det var til hinder for å begynne på den med plan om å ha den som fast stemningsstabiliserende og slutte på AD.

Jeg fikk også redusert søvn under opptrapping av Lamictal, jeg tror det er en vanlig bivirkning i oppstarten. Hadde også innimellom enkeltdager eller et par dager hvor jeg lå litt høyt i humøret (savner den følelsen!), men ikke noen full episode.

Går du på AD også? For jeg tror det du beskriver også kan være en bivirkning av AD, og kanskje særlig dersom man har bipolar. 

Nei ikke AD, men Litium.

Anonymkode: 87757...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei ikke AD, men Litium.

Anonymkode: 87757...e3d

Skulle tro du var litt beskyttet mot de helt store episodene da, men det kan jo godt hende at det du opplever er bivirkninger av Lamictal.

Uansett tenker jeg at når dine nærmeste reagerer på endringer hos deg, så bør du kontakte legen din for å høre om du skal gjøre noen justeringer. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (7 minutter siden):

Skulle tro du var litt beskyttet mot de helt store episodene da, men det kan jo godt hende at det du opplever er bivirkninger av Lamictal.

Uansett tenker jeg at når dine nærmeste reagerer på endringer hos deg, så bør du kontakte legen din for å høre om du skal gjøre noen justeringer. 

Takk for råd. Kjenner meg generelt veldig utilpass.

Anonymkode: 87757...e3d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...