Gå til innhold

Hva er typiske uttrykk eller fraser din psykolog/psykiater bruker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt andre nevne at terapeuten sier : vi er et godt team, du og jeg, behandlingsallianse, jeg ska bære børen med deg. Min sier (heldigvis!) ikke noe av dette. Typisk er at hun sier (når jeg forteller at nå ble jeg lei meg); kan du være i det litt?. Hun har også sagt, når jeg forteller at jeg er i krise; det viser ikke.

Anonymkode: df063...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min behandler jeg hadde i fem år hadde ingen sånne faste fraser.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Min behandler jeg hadde i fem år hadde ingen sånne faste fraser.

Mer sånn nøytralt og basic språk uten å vise mye følelser?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mer sånn nøytralt og basic språk uten å vise mye følelser?

Tja, noe sånt. Vi kunne le sammen, men var ikke slik at hun ble synlig beveget når jeg gråt og sånt. Det hadde jeg ikke behov for heller. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (17 minutter siden):

Tja, noe sånt. Vi kunne le sammen, men var ikke slik at hun ble synlig beveget når jeg gråt og sånt. Det hadde jeg ikke behov for heller. 

Herlig å kunne le sammen! Mine timer har alltid vært tunge. 

Skrevet

Det er det vanlige, at jeg trenger medisiner for sykdom som en diabetiker men blir akseptert om jeg vil slutte. Han er lun og grei og svarer alltid forståelig om jeg lurer på noe, tipper han er på min alder og det er fint. Han har humor og og alltid et smil på lur, liker han men snakker ikke mye med han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Herlig å kunne le sammen! Mine timer har alltid vært tunge. 

Jeg har veldig galgenhumor. 

Skrevet
Glitter skrev (18 minutter siden):

Jeg har veldig galgenhumor. 

Det er en styrke! Mine timer er som regel ganske tunge og seige. Jeg mister humoren min i sterke psykiske smerter. Tror jeg smilte smått et par ganger i avslutningssamtalen på DPS. Da hadde jeg gått dit i 3 år..😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en styrke! Mine timer er som regel ganske tunge og seige. Jeg mister humoren min i sterke psykiske smerter. Tror jeg smilte smått et par ganger i avslutningssamtalen på DPS. Da hadde jeg gått dit i 3 år..😅

Ja jeg er glad jeg har galgenhumor. Men den blir selvsagt svekket når jeg er veldig dårlig. 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja jeg er glad jeg har galgenhumor. Men den blir selvsagt svekket når jeg er veldig dårlig. 

Ser den. Hvordan reagerer behandler når du "ler det bort"; ler hun med? Jeg har en venninne som "ler av alt" i terapi for å unngå å gå inn det vonde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser den. Hvordan reagerer behandler når du "ler det bort"; ler hun med? Jeg har en venninne som "ler av alt" i terapi for å unngå å gå inn det vonde.

Hun lo med. Men jeg ler ikke ting bort. Jeg bare har galgenhumor innimellom. 

Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Hun lo med. Men jeg ler ikke ting bort. Jeg bare har galgenhumor innimellom. 

🤩

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...