AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Få å snakke med eller være med. Sitter mye hjemme av diverse grunner. Masse tid. Er det derfor? Mine tanker i dag. Gratulerte en på Facebook. Alle fikk likes og takk i kommentarfeltet. Eneste jeg som bare fikk likes. Hvorfor? Ville det såret? Hvordan kan foreldre ikke vill ta kontakt eller ha kontakt? Synes det er veldig dårlig og skjønner det ikke. Hvorfor kan en venn dumpe deg uten varsel eller noen beskjed? Er det dårlig gjort? Skjønner ikke hva vi holder på med i dette livet. Hva er meningen? Hvorfor kan et barn på 2 år dø? Hvorfor skal det være så store forskjeller på folk? Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sitter mye hjemme av diverse grunner. Hva er "diverse grunner"? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 6 minutes ago, AnonymBruker said: Få å snakke med eller være med. Sitter mye hjemme av diverse grunner. Masse tid. Er det derfor? Mine tanker i dag. Gratulerte en på Facebook. Alle fikk likes og takk i kommentarfeltet. Eneste jeg som bare fikk likes. Hvorfor? Ville det såret? Hvordan kan foreldre ikke vill ta kontakt eller ha kontakt? Synes det er veldig dårlig og skjønner det ikke. Hvorfor kan en venn dumpe deg uten varsel eller noen beskjed? Er det dårlig gjort? Skjønner ikke hva vi holder på med i dette livet. Hva er meningen? Hvorfor kan et barn på 2 år dø? Hvorfor skal det være så store forskjeller på folk? Anonymkode: 4fc87...8e5 Det gjelder å skaffe seg en bråte hobbies. Anonymkode: 277c7...7a1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni psykedeliker skrev (14 minutter siden): Hva er "diverse grunner"? Sykemeldt, ufør, pensjonist osv. Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det gjelder å skaffe seg en bråte hobbies. Anonymkode: 277c7...7a1 Ja, kan være greit det. Problemet er om man er låst til hjemmet. Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Det kan absolutt hjelpe å få seg hobbyer, noe mer meningsfullt å fordrive tiden med. Det trenger ikke være noe som må være utenfor hjemmet, hvis man av ulike grunner ikke kan gå ut. Men noen ganger er man så låst i egne negative tanker og tankemønster at man kan trenge hjelp via psykolog og/eller medisin for å komme ut av det. Anonymkode: 20d96...5cd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kan absolutt hjelpe å få seg hobbyer, noe mer meningsfullt å fordrive tiden med. Det trenger ikke være noe som må være utenfor hjemmet, hvis man av ulike grunner ikke kan gå ut. Men noen ganger er man så låst i egne negative tanker og tankemønster at man kan trenge hjelp via psykolog og/eller medisin for å komme ut av det. Anonymkode: 20d96...5cd Ja, kan være fint med noen hobbyer. Tror du det er mulig å komme ut av når ikke situasjonen er annerledes? Kan det hjelpe med psykolog når livet er likt? Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 17 minutes ago, AnonymBruker said: Ja, kan være greit det. Problemet er om man er låst til hjemmet. Anonymkode: 4fc87...8e5 Det er mye en kan drive med inne hjemme. Anonymkode: 277c7...7a1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mye en kan drive med inne hjemme. Anonymkode: 277c7...7a1 Har du eksempler? Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, kan være fint med noen hobbyer. Tror du det er mulig å komme ut av når ikke situasjonen er annerledes? Kan det hjelpe med psykolog når livet er likt? Anonymkode: 4fc87...8e5 Ja, fordi det handler ikke om å endre det i situasjonen man ikke kan endre. Det handle om å endre egne reaksjoner og tankemønstre på det som skjer. Anonymkode: 20d96...5cd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, fordi det handler ikke om å endre det i situasjonen man ikke kan endre. Det handle om å endre egne reaksjoner og tankemønstre på det som skjer. Anonymkode: 20d96...5cd Har vurdert det lenge, men synes sånt er skummelt. Utlevere seg selv og om det i hele tatt hjelper. Erfaring med det som er bra? Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vurdert det lenge, men synes sånt er skummelt. Utlevere seg selv og om det i hele tatt hjelper. Erfaring med det som er bra? Anonymkode: 4fc87...8e5 Hva har du å tape på å prøve? Anonymkode: 20d96...5cd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har du å tape på å prøve? Anonymkode: 20d96...5cd Ingenting egentlig. Uten at det sikkert koster en del. Så burde sikkert gjøre det. Som et forsøk. Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har du eksempler? Anonymkode: 4fc87...8e5 Samlerhobbyer, scrapbooking, matlaging, musikk, potteplanter, yoga, tegning, maling, søm, strikking og annet håndarbeide... 0 Siter
Nattestid Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Jeg tror det handler mye om personlighet, tror ikke at alle reflekterer og grubler like mye. Men handler klart også om at har man mer tid til å gruble og tenke, så gjør man det gjerne og. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du eksempler? Anonymkode: 4fc87...8e5 Kreative hobbyer Tegning og skissing Maling (akryl, akvarell, digital kunst) Skriving (fortellinger, poesi, blogg) Fotoredigering / bildebehandling Grafisk design (Illustrator, Photoshop, Figma) Scrapbooking Origami og papirhåndverk Musikk og lyd Spille instrument (gitar, piano, synth) Produksjon av musikk i DAW (f.eks. Ableton, Reaper) Lyddesign og sampling Podcasting DJ-miksing hjemme Teknologi og programmering Lære programmering (Python, C#, etc.) Lage små apper eller spill Elektronikkprosjekter (Arduino, Raspberry Pi) Bygge plugins (VST/CLAP) Hjemmeserver / NAS-oppsett Håndverk Strikking og hekling Modellbygging (fly, biler, tog) 3D-printing og design Trearbeid (små prosjekter) Smykkelaging Spill og underholdning Videospill Brettspill (solo eller digitalt) Puslespill Rollespill (D&D, solo RPG) Sjakk og strategispill Læring og selvutvikling Språklæring Online kurs (Coursera, Udemy) Lesing av fagbøker Notatteknikker og systemer (Zettelkasten) Hjem og livsstil Matlaging og baking Kaffe- eller te-testing Innendørs plantepleie Organisering og minimalisme DIY-reparasjoner hjemme Anonymkode: 277c7...7a1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Lillemus skrev (5 timer siden): Samlerhobbyer, scrapbooking, matlaging, musikk, potteplanter, yoga, tegning, maling, søm, strikking og annet håndarbeide... Takk for tips! Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Nattestid skrev (4 timer siden): Jeg tror det handler mye om personlighet, tror ikke at alle reflekterer og grubler like mye. Men handler klart også om at har man mer tid til å gruble og tenke, så gjør man det gjerne og. Ja, tenker det er en kombinasjon der. Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kreative hobbyer Tegning og skissing Maling (akryl, akvarell, digital kunst) Skriving (fortellinger, poesi, blogg) Fotoredigering / bildebehandling Grafisk design (Illustrator, Photoshop, Figma) Scrapbooking Origami og papirhåndverk Musikk og lyd Spille instrument (gitar, piano, synth) Produksjon av musikk i DAW (f.eks. Ableton, Reaper) Lyddesign og sampling Podcasting DJ-miksing hjemme Teknologi og programmering Lære programmering (Python, C#, etc.) Lage små apper eller spill Elektronikkprosjekter (Arduino, Raspberry Pi) Bygge plugins (VST/CLAP) Hjemmeserver / NAS-oppsett Håndverk Strikking og hekling Modellbygging (fly, biler, tog) 3D-printing og design Trearbeid (små prosjekter) Smykkelaging Spill og underholdning Videospill Brettspill (solo eller digitalt) Puslespill Rollespill (D&D, solo RPG) Sjakk og strategispill Læring og selvutvikling Språklæring Online kurs (Coursera, Udemy) Lesing av fagbøker Notatteknikker og systemer (Zettelkasten) Hjem og livsstil Matlaging og baking Kaffe- eller te-testing Innendørs plantepleie Organisering og minimalisme DIY-reparasjoner hjemme Anonymkode: 277c7...7a1 Takk for tips! Mange alternativer der. Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Noen som har lyst å ta noen andre av spm jeg hadde i hovedinnlegget? Anonymkode: 4fc87...8e5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.