Gå til innhold

Har du prøvd hypnose mot angst og depresjon? Jeg ser at min tidligere psykiater er utdannet innen dette.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg er min første tanke at det er humbug. Jeg er veldig lite alternativ. Men kanskje det er noe faglig bra i det likevel?

Anonymkode: 1270f...8a8

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Dersom det bare er ens egne tankemønstre og forestillinger som er årsaken til angsten og depresjonen, kan det fungere som et bevisstgjøringsverktøy.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (25 minutter siden):

Dersom det bare er ens egne tankemønstre og forestillinger som er årsaken til angsten og depresjonen, kan det fungere som et bevisstgjøringsverktøy.

Så ikke ved bipolar lidelse?

nachnoo
Skrevet

Jeg er utdannet i hypnose og kan ikke se at det har noen plass i bipolarbehandling. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Jeg er utdannet i hypnose og kan ikke se at det har noen plass i bipolarbehandling. 

Ville du sagt noe kort om hva det kan hjelpe for? Jeg har angst, depresjon og unnvikende pf, traumer, høyt stressnivå, dårlig søvn.

stjernestøv
Skrevet

Jeg fikk regresjon en gang tilbake til 0 år, fikk bare opp litt følelser og så ingenting som jeg ville. Hun sa hun gjorde sånn at jeg ikke så, det var nå greit men forstod ikke helt vitsen. 

nachnoo
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ville du sagt noe kort om hva det kan hjelpe for? Jeg har angst, depresjon og unnvikende pf, traumer, høyt stressnivå, dårlig søvn.

Først ville jeg begynt med søvn og stress. Depresjon og hypnose har jeg ingen tro på. 

Endret av nachnoo
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Først villedet begynt med søvn og stress. Depresjon og hypnose har jeg ingen tro på. 

Hvorfor utdanner psykiatere seg innen hypnose? Jeg tenker på medisin som vitenskapelig og hypnose som noe svevende?

AnonymBruker
Skrevet