Gå til innhold

Har du prøvd hypnose mot angst og depresjon? Jeg ser at min tidligere psykiater er utdannet innen dette.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg er min første tanke at det er humbug. Jeg er veldig lite alternativ. Men kanskje det er noe faglig bra i det likevel?

Anonymkode: 1270f...8a8

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Dersom det bare er ens egne tankemønstre og forestillinger som er årsaken til angsten og depresjonen, kan det fungere som et bevisstgjøringsverktøy.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (25 minutter siden):

Dersom det bare er ens egne tankemønstre og forestillinger som er årsaken til angsten og depresjonen, kan det fungere som et bevisstgjøringsverktøy.

Så ikke ved bipolar lidelse?

nachnoo
Skrevet

Jeg er utdannet i hypnose og kan ikke se at det har noen plass i bipolarbehandling. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Jeg er utdannet i hypnose og kan ikke se at det har noen plass i bipolarbehandling. 

Ville du sagt noe kort om hva det kan hjelpe for? Jeg har angst, depresjon og unnvikende pf, traumer, høyt stressnivå, dårlig søvn.

stjernestøv
Skrevet

Jeg fikk regresjon en gang tilbake til 0 år, fikk bare opp litt følelser og så ingenting som jeg ville. Hun sa hun gjorde sånn at jeg ikke så, det var nå greit men forstod ikke helt vitsen. 

nachnoo
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ville du sagt noe kort om hva det kan hjelpe for? Jeg har angst, depresjon og unnvikende pf, traumer, høyt stressnivå, dårlig søvn.

Først ville jeg begynt med søvn og stress. Depresjon og hypnose har jeg ingen tro på. 

Endret av nachnoo
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Først villedet begynt med søvn og stress. Depresjon og hypnose har jeg ingen tro på. 

Hvorfor utdanner psykiatere seg innen hypnose? Jeg tenker på medisin som vitenskapelig og hypnose som noe svevende?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gar prøvd det, og likte det. Var bare at behandler var så sexy at det var vanskelig å la være tenke på sex og fokusere på bare det han sa. 

Anonymkode: 5080a...51c

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor utdanner psykiatere seg innen hypnose? Jeg tenker på medisin som vitenskapelig og hypnose som noe svevende?

Fordi det ikke er slik du tenker. Men det er ingen universalbehandling. Men for noen tilstander er det virksomt. Man må ha flere verktøy i kassen. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Fordi det ikke er slik du tenker. Men det er ingen universalbehandling. Men for noen tilstander er det virksomt. Man må ha flere verktøy i kassen. 

Vet om en psykiater som hypnotiserte ei tilbake til barndommen da hun var innlagt der han jobbet, hun måtte bo hjemme hos han så han kunne holde henne under oppsikt for hun ble så dårlig. Tror ikke det der er bra. 

XbellaX
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Vet om en psykiater som hypnotiserte ei tilbake til barndommen da hun var innlagt der han jobbet, hun måtte bo hjemme hos han så han kunne holde henne under oppsikt for hun ble så dårlig. Tror ikke det der er bra. 

Minner meg om hele Betania Malvik-tragedien 

nachnoo
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Regresjon skal man være ekstremt forsiktig med. 

stjernestøv
Skrevet
XbellaX skrev (18 minutter siden):

Minner meg om hele Betania Malvik-tragedien 

Å har ikke hørt om det. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (17 minutter siden):

Regresjon skal man være ekstremt forsiktig med. 

Ja trodde han visste bedre, en eldre psykiater med mye kunnskap. Hun maste seg til det så han ville vel være grei. 

XbellaX
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Å har ikke hørt om det. 

Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte, så kun det du skrev og tankene tok meg umiddelbart i den retningen. BM handlet ikke om hypnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...