AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Er det kommet fram noe negativt om denne terapiformen? Har noen "forsket" på det og konkludert med at det er dårlig? Anonymkode: 247e7...21f 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Jeg ville absolutt styrt unna ved bipolar lidelse, depresjon og psykoselidelse. 0 Siter
XbellaX Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Denne er nyttig: https://www.psykologtidsskriftet.no/artikkel/2022as11ae-Nar-behandling-gjor-vondt-verre-erfaringer-fra-basal-eksponeringsterapi-BET-/ 0 Siter
Glitter Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Jeg synes ikke BET var noe bra. De var lite villig til å se ting i annet enn eget perspektiv og jeg synes bare ikke det var nyttig. Likte heller ikke måten de presset meg til å slutte på medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Glitter skrev (1 time siden): Jeg synes ikke BET var noe bra. De var lite villig til å se ting i annet enn eget perspektiv og jeg synes bare ikke det var nyttig. Likte heller ikke måten de presset meg til å slutte på medisiner. Slutte med medisiner? Hvorfor ville de det? Anonymkode: 8ff0e...83f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Noen som vet kjønnsbalansen i BET-behandling? Anonymkode: 99019...81d 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Slutte med medisiner? Hvorfor ville de det? Anonymkode: 8ff0e...83f Det er et av prinsippene deres. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni nachnoo skrev (8 minutter siden): Det er et av prinsippene deres. Har metoden høy grad av gode resultater? Anonymkode: 8ff0e...83f 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet kjønnsbalansen i BET-behandling? Anonymkode: 99019...81d I fagartikkelen @XbellaX refererer til, står det at de fleste pasientene er kvinner. Det er ofte kvinner som er målgruppe for BET-behandling også. 0 Siter
Glitter Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet kjønnsbalansen i BET-behandling? Anonymkode: 99019...81d Var bare kvinner da jeg var innlagt der. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Glitter skrev (16 minutter siden): Var bare kvinner da jeg var innlagt der. Det ante meg. Anonymkode: 99019...81d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det kommet fram noe negativt om denne terapiformen? Har noen "forsket" på det og konkludert med at det er dårlig? Anonymkode: 247e7...21f Uansett hvilken terapiform du spør dette spørsmålet om så vil det vel alltid være noen som har negative erfaringer. Bet har vel vist seg å være spesielt nyttig for de som har mye negativ erfaring med ordinært psykisk helsevern og som har havnet i et dårlig spor der. At de driver behandling med minst mulig medisiner er ikke spesielt for denne behandlingen, flere andre behandlingssteder/former tar pasienter av/trapper ned medisiner før behandling. Nå er dessverre bet avdelingen lagt ned. Anonymkode: f9429...d82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uansett hvilken terapiform du spør dette spørsmålet om så vil det vel alltid være noen som har negative erfaringer. Bet har vel vist seg å være spesielt nyttig for de som har mye negativ erfaring med ordinært psykisk helsevern og som har havnet i et dårlig spor der. At de driver behandling med minst mulig medisiner er ikke spesielt for denne behandlingen, flere andre behandlingssteder/former tar pasienter av/trapper ned medisiner før behandling. Nå er dessverre bet avdelingen lagt ned. Anonymkode: f9429...d82 BET døgnavdelingen er lagt ned, men de tilbyr fremdeles BET-behandling poliklinisk i 6 ukers forløp ved DPS i Drammen med opptaksområde Vestre Viken. De tror ikke på diagnoser og ønsker at man skal stå på minst mulig medisiner. Har opplevd at de gjerne skylder på at det er medisiner som gjør folk dårlig. Anonymkode: b4264...5a8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Er BET døgnbehandling lagt ned i hele landet? Hva var årsaken? Anonymkode: 247e7...21f 0 Siter
Glitter Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er BET døgnbehandling lagt ned i hele landet? Hva var årsaken? Anonymkode: 247e7...21f Var vel bare ett sted i landet. I Blakstad. Vet ikke hvorfor. Hadde ikke fått med meg at de er nedlagt. Endret 7. juni av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Glitter skrev (1 minutt siden): Var vel bare ett sted i landet. I Blakstad. Vet ikke hvorfor. Hadde ikke fått med meg at de er nedlagt. De har (evt hadde) i Vestfold også. Anonymkode: 247e7...21f 0 Siter
Glitter Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har (evt hadde) i Vestfold også. Anonymkode: 247e7...21f Ja okei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.