AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Hvor stor sannsynlighet er det for at kriminelle sniker seg innpå samtalene feks hos ChatGPT, lagrer informasjon, danner seg en profil og misbruker den? Og hvordan vil de bruke den informasjonen? Anonymkode: 440c5...c6f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan er det mulig? Anonymkode: 05ff2...40b Spør @psykedeliker. Han som satte meg på det. Anonymkode: 440c5...c6f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Sannsynlig nok til at man ikke gir veldig personlig info. Anonymkode: a3dae...c17 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør @psykedeliker. Han som satte meg på det. Anonymkode: 440c5...c6f Svar gjerne på det 😊 Anonymkode: 05ff2...40b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Om man ikke har bruker er det da mulig å bygge profil? Anonymkode: 05ff2...40b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Du burde spurt AI om dette. 3 hours ago, AnonymBruker said: Spør @psykedeliker. Han som satte meg på det. Anonymkode: 440c5...c6f Forumets troll, vil aldri svare bare trolle Men, problemet er det er feil spørsmål OG umulig å svare på Det riktige spørsmålet du burde stilt er, vil selskapene selv misbruke informasjonen du deler med dem (på lovlig vis), og svaret er ja. Det vil brukes til å finne svakheter hos deg og utnytte svakhetene til "perfekt" reklame du ikke klarer å stå imot. Tenk om en AI vet du er spillavhengig f.eks, lettjente penger da å pøse på med spillreklamer. Alle mennesker har svakheter, kanskje svakheter du ikke vet om selv, men med nok informasjon om deg vil AI en muligens finne de og bruke de mot deg. 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvor stor sannsynlighet er det for at kriminelle sniker seg innpå samtalene feks hos ChatGPT, lagrer informasjon, danner seg en profil og misbruker den? Og hvordan vil de bruke den informasjonen? Anonymkode: 440c5...c6f Mange ting kan skje. de to "største" farene er (og punkt 1 er lett å unngå, % risiko avhenger av hvor uforsiktig du er) 1. Du bruker en 3.parts app, altså appen er ikke open AI sin app eller app fra en troverdig stor aktør, men en tilfeldig app i appstorer etc som tar det du sier, sender til en AI modell, og gir deg svaret, altså en mellommann. Dette kan være små firmaer med lite sikkerhetsbudsjett og dermed mer risiko for at de blir hacket og data lekker ut, eller kriminelle selv som drifter appene og tar det du skriver for å finne ting de kan gå etter deg for. F.eks du deler at du er utro med AI en i appen som driftes av en tilfeldig kriminell fyr i Nigeria, han sier takk sender deg et utpressingsbrev send meg 5000 kroner ellers deler jeg med alle at du er utro. 2. Selve grunnappen f.eks openAI blir hacket og data lekker ut til kriminelle som så kan bruke den til diverse ting. Det er ekstremt usannsynlig, men en kan aldri utelukke det helt. Hvor usannsynlig vet ingen, ingen kan spå fremtiden. 1 hour ago, AnonymBruker said: Om man ikke har bruker er det da mulig å bygge profil? Anonymkode: 05ff2...40b Ja, enhetsidentifikatorer og cookies og andre ting gjør at det potensielt kan være mulig, men det er mer komplisert og mindre treffsikkert, anbefaler at du spør AI om dette eller prøver andre forum som er mer teknologi relaterte. Anonymkode: 1305c...847 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Nå har jeg slettet hele chat- historikken min på ChatGPT. Og lagrede minner. Så nå kan ingen uvedkommende ta meg. Anonymkode: 440c5...c6f 0 Siter
Grendel Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor stor sannsynlighet er det for at kriminelle sniker seg innpå samtalene feks hos ChatGPT, lagrer informasjon, danner seg en profil og misbruker den? Og hvordan vil de bruke den informasjonen? Anonymkode: 440c5...c6f Jeg tenker den informasjonen er ganske uinteressant for en kriminell. Ikke installer tvilsomme plugins. Ha et sterkt og passord som du holder hemmelig. Lås PC og telefon når du går fra den. Ikke bruk offentlige nett. Så går det bra tenker jeg. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forumets troll, vil aldri svare bare trolle Ser ut som det fungerer, så da fortsetter jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni 16 minutes ago, psykedeliker said: Ser ut som det fungerer, så da fortsetter jeg. Er det gøy å ødelegge forumet med trolling? Anonymkode: 530e6...402 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det gøy å ødelegge forumet med trolling? Med RAADS-R som aristotelisk premiss er svaret ja. "Svar på spørsmålene ut fra hva du mener er sant og riktig. Ikke svar ut fra hva du tror andre forventer at du skal svare eller hvordan andre har sagt at du skal svare. Hvis et svaralternativ ikke passer nøyaktig for deg, så svar det som føles mest riktig. Marker bare et svaralternativ per spørsmål." 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det gøy å ødelegge forumet med trolling? Anonymkode: 530e6...402 Ødelegger og ødelegger. Lar du deg såre, så kan du trøste deg med at han i hvert fall er konsekvent i kveruleringen. Jeg ble mer sjokkert da han var ny her. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Worrisome_plenty skrev (9 minutter siden): Jeg ble mer sjokkert da han var ny her. Du hadde ikke overlevd lenge på puahate.com... 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni psykedeliker skrev (1 minutt siden): Du hadde ikke overlevd lenge på puahate.com... Aldri hørt om. Mulig du har rett. Men jeg har vært utsatt for troll av den værste sort og kom greit ut av det. Fikk til og med sabotert litt for svinet. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Worrisome_plenty skrev (11 minutter siden): Aldri hørt om. Det ble lagt ned ikke så lenge etter at Elliot Rodger publiserte manifestet sitt der. Men interessant så lenge det varte. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni psykedeliker skrev (Akkurat nå): Det ble lagt ned ikke så lenge etter at Elliot Rodger publiserte manifestet sitt der. Men interessant så lenge det varte. Har googlet det nå. Incel greier. Har aldri vært på ett misogyni -forum før. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.