Gå til innhold

Er dette et psykotisk symptom eller bare hjernen som spiller meg et puss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt. Depresjon bp2+angst. Har nettopp hatt doseøkning Lamictal. Begynt i ny terapi. Der går vi mye bak i tid; oppvekst. Kjenner på forverring. Indre kaos og smerte. Mindre søvn/lav kvalitet på søvnen. De siste dagene har jeg begynt å se min mors ansikt på andre menneskers kropper. Undrer meg over dette. Hva kan det være?

Anonymkode: 42a2f...e54

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kort sagt. Depresjon bp2+angst. Har nettopp hatt doseøkning Lamictal. Begynt i ny terapi. Der går vi mye bak i tid; oppvekst. Kjenner på forverring. Indre kaos og smerte. Mindre søvn/lav kvalitet på søvnen. De siste dagene har jeg begynt å se min mors ansikt på andre menneskers kropper. Undrer meg over dette. Hva kan det være?

Det er ikke helt vanlig nei å se din mors ansikt på andre kropper, ville ha tatt kontakt med terapeuten og sagt hvordan du har det. De kan nok hjelpe deg. 

Skrevet

Jeg så andre kjente menneskers ansikt i vilt fremmede mennesker da jeg var psykotisk og jeg trodde de var den jeg kjente 

så jeg tror det e et psykosetegn, men bra du innser at det ikke er virkelig

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (1 minutt siden):

Jeg så andre kjente menneskers ansikt i vilt fremmede mennesker da jeg var psykotisk og jeg trodde de var den jeg kjente 

så jeg tror det e et psykosetegn, men bra du innser at det ikke er virkelig

Takk. Forrige gang jeg hadde psykose-symptomer så jeg "andre ting", men jeg visste alltid at det ikke var ekte.

Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det er ikke helt vanlig nei å se din mors ansikt på andre kropper, ville ha tatt kontakt med terapeuten og sagt hvordan du har det. De kan nok hjelpe deg. 

Takk. Har en privat psykolog jeg kan kontakte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk. Har en privat psykolog jeg kan kontakte.

Ja gjør det i morgen, kanskje du trenger ap? 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja gjør det i morgen, kanskje du trenger ap? 

Jeg brukte ap tidligere (Abilify). Seponerte da privat psykiater sa at jeg ikke trengte det mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg brukte ap tidligere (Abilify). Seponerte da privat psykiater sa at jeg ikke trengte det mer.

Ok. Kan hende du trenger det nå da siden du har det som nå. 

Skrevet

Jeg har også bp2 og har av og til opplevd endringer i ansiktsgjenkjenning (senest i dag hadde jeg en bitteliten «glitch»). Det har imidlertid aldri vært så mye som den våren jeg prøvde Lamictal.

Jeg tenker det er viktig å diskutere denne typen symptomer med en lege og ikke bare en psykolog. 

Skrevet
Sokk skrev (7 minutter siden):

Jeg har også bp2 og har av og til opplevd endringer i ansiktsgjenkjenning (senest i dag hadde jeg en bitteliten «glitch»). Det har imidlertid aldri vært så mye som den våren jeg prøvde Lamictal.

Jeg tenker det er viktig å diskutere denne typen symptomer med en lege og ikke bare en psykolog. 

Sier du det? At det kan komme av Lamictal altså? Hva sa legen din om det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier du det? At det kan komme av Lamictal altså? Hva sa legen din om det?

Han henviste meg til MR av hodet og senere til nevrolog fordi jeg også hadde andre symptomer. MR var ok, nevrologen avviste henvisningen. Så jeg vet ikke om det kom av Lamictal, men det var et sammenfall i tid. Jeg har opplevd det senere også, men da mer kortvarig. Jeg vet ikke hva det kommer av. Jeg har hatt det mest med ansikter, men noen få ganger har det vært med gjenstander også. 

Skrevet
Sokk skrev (15 minutter siden):

Han henviste meg til MR av hodet og senere til nevrolog fordi jeg også hadde andre symptomer. MR var ok, nevrologen avviste henvisningen. Så jeg vet ikke om det kom av Lamictal, men det var et sammenfall i tid. Jeg har opplevd det senere også, men da mer kortvarig. Jeg vet ikke hva det kommer av. Jeg har hatt det mest med ansikter, men noen få ganger har det vært med gjenstander også. 

Hadde du andre symptomer i tillegg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...