Gå til innhold

Er dette tegn på forverring eller er det bare vanlig variasjon i humøret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo nylig vært innlagt med alvorlig depresjon. Fikk da ketamin behandling og bruker også medisiner. Da jeg ble skrevet ut i begynnelsen av mai følte jeg meg bra og jeg har egentlig følt meg bra helt til for en ukes tid siden. Nå kjenner jeg på en rastløshet og en tristhet jeg ikke vet hvor kommer fra. Merker at jeg har blitt litt nedstemt og at helst bare vil sove så lenge som mulig. Det blir på en måte litt for mange timer hjemme alene med tankene mine (selv om jeg forsøker gjøre noe hver dag). Kan gruble mye også. 

Ville dere tenkt at dette er et tegn på forverring eller kan det regnes som bare vanlig variasjon i humøret? (Mulig jeg spør dumt her, men jeg synes ofte det er vanskelig å vite).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (15 minutter siden):

Jeg har jo nylig vært innlagt med alvorlig depresjon. Fikk da ketamin behandling og bruker også medisiner. Da jeg ble skrevet ut i begynnelsen av mai følte jeg meg bra og jeg har egentlig følt meg bra helt til for en ukes tid siden. Nå kjenner jeg på en rastløshet og en tristhet jeg ikke vet hvor kommer fra. Merker at jeg har blitt litt nedstemt og at helst bare vil sove så lenge som mulig. Det blir på en måte litt for mange timer hjemme alene med tankene mine (selv om jeg forsøker gjøre noe hver dag). Kan gruble mye også. 

Ville dere tenkt at dette er et tegn på forverring eller kan det regnes som bare vanlig variasjon i humøret? (Mulig jeg spør dumt her, men jeg synes ofte det er vanskelig å vite).

Var det slik at du jobbet? At du kommer deg ut hver dag?

Anonymkode: 81a6c...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Du må uansett sette inn tiltak for deg selv mtp aktivitet og grubling. Jeg har fått tips om appen "tankevirus". Jeg tenker at det er en forverring. Skal du få flere ketamin-behandlinger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det slik at du jobbet? At du kommer deg ut hver dag?

Ja, jeg jobber litt, og har akkurat begynt å jobbe igjen nå. Og jeg forsøker å komme meg ut i det minste litt hver dag, om det bare er på butikken, biblioteket eller en liten tur i nabolaget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må uansett sette inn tiltak for deg selv mtp aktivitet og grubling. Jeg har fått tips om appen "tankevirus". Jeg tenker at det er en forverring. Skal du få flere ketamin-behandlinger?

Ja, jeg bør nok det. Appen tankevirus har jeg faktisk, så tenker jeg skal forsøke å gå igjennom den igjen. Og ja, jeg skal få ketamin behandling denne uken også hver måned fremover i 3 måneder (og hvis det viser seg å ha effekt skal jeg få videre behandling 3 måneder til). 

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg bør nok det. Appen tankevirus har jeg faktisk, så tenker jeg skal forsøke å gå igjennom den igjen. Og ja, jeg skal få ketamin behandling denne uken også hver måned fremover i 3 måneder (og hvis det viser seg å ha effekt skal jeg få videre behandling 3 måneder til). 

Så bra! Har du venner og familie du kab tilbringe tid med? For å flytte fokuset ut?

Skrevet

Så bra! Har du venner og familie du kab tilbringe tid med? For å flytte fokuset ut?

Har familie. Var med Mamma i nesten hele dag faktisk, var veldig koselig men merket det ble tyngre da hun dro. 

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (3 minutter siden):

Har familie. Var med Mamma i nesten hele dag faktisk, var veldig koselig men merket det ble tyngre da hun dro. 

Så du hadde en bedre følelse i deg når du var med henne? Jeg bare tenker på at ved depresjon så vil man isolere seg og helst ikke være sosial (slik er det for meg iallefall).

Skrevet

Så du hadde en bedre følelse i deg når du var med henne? Jeg bare tenker på at ved depresjon så vil man isolere seg og helst ikke være sosial (slik er det for meg iallefall).

Ja. Det var lettere å fokusere utover i alle fall. Jeg tror ikke jeg er deprimert nå, men kan være jeg er på vei til å bli det?

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (1 minutt siden):

Ja. Det var lettere å fokusere utover i alle fall. Jeg tror ikke jeg er deprimert nå, men kan være jeg er på vei til å bli det?

det er helt normalt å kjenne seg både rastløs og nedfor uten at det er noe sykelig ved det. 

Anonymkode: e4b7e...e29

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er helt normalt å kjenne seg både rastløs og nedfor uten at det er noe sykelig ved det. 

trykket for raskt . det e rnår følelsene blir værende over tid at det er grunn å reagere.

Skrevet

Ja, det er jo helt sant. Hvor lenge tenker du følelsene må være værende før det er grunn nok til å reagere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...