Worrisome_plenty Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Virker som det er lite ressurser i Norge, hvordan står det til ellers i Norden? 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Jeg har fått med meg litt om psykiatrien i Sverige gjennom Sveriges Radio, trolig mest kritisk journalistikk. Det totale inntrykket er at det utredes mye, særlig i BUP, uten å iverksette videre behandling. Jeg har et inntrykk av at det er mer bruk av institusjoner og ulike barne- og ungdomshjem. Terskel for å bruke tvang mot rusmisbruk, spiseforstyrrelser og barn som generelt strever psykisk og i egen familie (LVU), har jeg et inntrykk av at er lavere etter å ha hørt på et 3-sifret antall radiodokumentarer/podcaster. Faktiske sammenlignbare tall kjenner jeg ikke til. I Sverige strever de ellers med noe av det samme. At noe er kommuners ansvar, noe er fylkenes ansvar og annet er statens ansvar. Særlig mellom de ulike kommunene og delvis fylkene, er det ulikt hvor godt lovpålagte tjenester ivaretas (tilsvarende som i Norge). 1 Siter
psykedeliker Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Worrisome_plenty skrev (13 timer siden): Virker som det er lite ressurser i Norge, hvordan står det til ellers i Norden? Det er ikke lite ressurser i Norge, men de ressursene vi har brukes feil. Først må vi kvitte oss med New Public Management. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.