Gå til innhold

Hva hjelper deg aller mest når du har selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nesten alltid like handlingslammet av selvmordstanker hver gang jeg får dem. Har vært så kaldt "kronisk suicidal" før, men nå har jeg de bare når jeg har det skikkelig vanskelig. Likevel glemmer på en måte hva som har funket tidligere og blir bare veldig opphengt i det å dø. 

Anonymkode: 5b53f...70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber nå mot tre mål, og for å nå de målene så kan jeg ikke dø selv om stemmene vil det og delvis vil jeg det selv også. Men jeg og behandler jobber altså sammen om å må målene og å fokusere på dem. 

Så om du har noe mål der framme, så kan det hjelpe mot selvmordstanker. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet

At jeg vet noen elsker og vil ta vare på meg. Jeg får kun selvmordstanker når jeg føler at jeg feiler i noe/ feiler livet. Ikke kan ta vare på meg selv, eller er i fare for å ikke klare det. Har jeg noen som er glad i meg og vil ta vare på meg tar det dette stresset vekk. Men jeg vet ikke det betyr sikkert at jeg er uselvstendig, noe som aldri er positivt. 

Anonymkode: 58ef5...17b

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper å tenke at jeg egentlig ikke vil dø. At selvmordstankene bare er et uttrykk for psykisk smerte og ikke et reelt ønske om å dø. Kanskje bare et ønske om å skade seg selv. Slik er det kanskje for deg og? Å bevisstgjøre seg på det kan ta brodden av det hele. Og da forstår man at tankene ikke er farlige. 

Anonymkode: 79e0e...33b

hattifnattus
Skrevet

For jeg hjelper det veldig å si til at meg selv at jeg skal overleve 1 dag av gangen, for jeg kan alltids ta livet av meg neste dag om det skulle bli for ille. Jeg flytter altså " fristet" hver eneste dag. Sånn klarer jeg å pushe meg gjennom det til de verste selvmordstankene begynner å lette,  og jeg har " tryggheten " i at det finnes en vei ut om det blir for ille.

Skrevet

Jeg får bare selvmordstanker når jeg er deprimert så da gjelder det å forebygge depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...