AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Eller går det mest på personlighet og kjemi? Anonymkode: 99f4e...c99 0 Siter
psykedeliker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Fokuset bør først og fremst være på problemstillingen som skal behandles, ikke hvilken tittel behandleren har. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni psykedeliker skrev (18 minutter siden): Fokuset bør først og fremst være på problemstillingen som skal behandles, ikke hvilken tittel behandleren har. Nå var jeg mest nysjerrig på forskjellen mellom de to titlene. Det er vel kanskje mest terapiformen som betyr noe? Anonymkode: 99f4e...c99 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni En psykologspesialist er bare en psykolog med spesialistutdanning. Sier ingenting om type terapiform personen benytter Anonymkode: e7a0e...1cc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Psykologspesialisten kan sette diagnoser Anonymkode: 9de1f...6ca 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykologspesialisten kan sette diagnoser Anonymkode: 9de1f...6ca Ah, takk. Anonymkode: 99f4e...c99 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Psykolog: Psykolog er en beskyttet tittel i Norge, og krever en fullført 6-årig profesjonsutdannelse innen psykologi. Psykologspesialist: En psykologspesialist har en fullført 6-årig profesjonsutdannelse innen psykologi, i tillegg til en videreutdannelse bestående av minst 5 års praksis, veiledning og kurs innenfor et bestemt fagområde. https://www.aleris.no/psykolog/artikler/forskjellen-mellom-psykolog-og-psykiater/ Anonymkode: 99457...988 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Psykologspesialisten kan sette diagnoser Anonymkode: 9de1f...6ca Alle psykologer kan sette diagnoser, for det har jeg fått av en psykolog uten spesialist. Anonymkode: 2fb50...70a 0 Siter
Glitter Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alle psykologer kan sette diagnoser, for det har jeg fått av en psykolog uten spesialist. Anonymkode: 2fb50...70a Da vil jeg tro hn har tatt saken din opp med teamet sitt. 0 Siter
nachnoo Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Terapien vil ikke være ulik pga at den ene er spesialist og den andre ikke. Men spesialistene vil på gruppenivå gi en mer kvalifisert behandling. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni nachnoo skrev (3 timer siden): Terapien vil ikke være ulik pga at den ene er spesialist og den andre ikke. Men spesialistene vil på gruppenivå gi en mer kvalifisert behandling. Jeg merker iallefall stor forskjell på psykiater som gav kognitiv terapi og psykologspesialist som gir psykodynamisk terapi. Sistnevnte treffer mye bedre. Mulig jeg var for syk til terapi da jeg gikk til kognitiv. Anonymkode: 99f4e...c99 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg merker iallefall stor forskjell på psykiater som gav kognitiv terapi og psykologspesialist som gir psykodynamisk terapi. Sistnevnte treffer mye bedre. Mulig jeg var for syk til terapi da jeg gikk til kognitiv. Anonymkode: 99f4e...c99 Men da er det jo terapitmetoden som er forskjellig. Det vil være uavhengig av om det er psykolog, psykologspesialist eller en psykiater som gjennomfører samtalene/terapien. Anonymkode: e7a0e...1cc 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.