Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å legge litt enkel lektyre i kofferten når jeg reiser på ferie. Har en lang liste over bøker jeg vil lese, men er nysgjerrig.

Hva leser du nå og hva pakker du i kofferten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser romaner for det meste🙂ofte de bøkene en kjøper på matbutikken. 

Skrevet
Musikk skrev (22 minutter siden):

Jeg leser romaner for det meste🙂ofte de bøkene en kjøper på matbutikken. 

Har du noen anbefalinger?

Lillemus
Skrevet
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg liker å legge litt enkel lektyre i kofferten når jeg reiser på ferie. Har en lang liste over bøker jeg vil lese, men er nysgjerrig.

Hva leser du nå og hva pakker du i kofferten?

Jeg rekker som regel ikke å lese noe særlig med romaner i ferien, men det hender jeg slenger en krim i kofferten, ellers er det ofte med en fuglebok og så pleier jeg å kjøpe et par ukeblader for å ha noe kryssord å pusle med. :) 

Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg rekker som regel ikke å lese noe særlig med romaner i ferien, men det hender jeg slenger en krim i kofferten, ellers er det ofte med en fuglebok og så pleier jeg å kjøpe et par ukeblader for å ha noe kryssord å pusle med. :) 

Fuglebok hadde jo vært koselig på camping. Vi pleier å gjette hvor fly som passerer skal og så finner sambo svaret i en app. Men det hadde jo vært koseligere å gjette på fugler

Lillemus
Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Fuglebok hadde jo vært koselig på camping. Vi pleier å gjette hvor fly som passerer skal og så finner sambo svaret i en app. Men det hadde jo vært koseligere å gjette på fugler

Jeg har flere fugleapper på mobilen (nerd? Jeg? Neeeeida...), men liker å ha med en fuglebok allikevel, det er noe med å bla i boka, sammenligne bilder og lese litt om fuglene. 

Skrevet
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg har flere fugleapper på mobilen (nerd? Jeg? Neeeeida...), men liker å ha med en fuglebok allikevel, det er noe med å bla i boka, sammenligne bilder og lese litt om fuglene. 

Hvilke apper har du? Det kunne jeg også tenkt meg.

Og så en app med trær. Har alltid hatt lyst til å kunne si at det er et seljetre eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Og så en app med trær. Har alltid hatt lyst til å kunne si at det er et seljetre eller noe sånt.

Artsorakelet er fin å bruke for å identifisere trær, blomster, insekter og andre arter. Gratis er den og. 

Anonymkode: a5537...39f

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Artsorakelet er fin å bruke for å identifisere trær, blomster, insekter og andre arter. Gratis er den og. 

Anonymkode: a5537...39f

Takk for tips. Sjekker den ut med en gang.

Lillemus
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg har Merlin id som er super til å identifisere fugler etter lyden de lager. Og så Fugleguide som er appen til boka Gyldendals store fugleguide, den eneste appen jeg har betalt for. 😀

Skrevet
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Jojo Moyes hun har mange gode bøker📚finnes og i Ebok. 

Skrevet
Lillemus skrev (44 minutter siden):

Jeg har Merlin id som er super til å identifisere fugler etter lyden de lager. Og så Fugleguide som er appen til boka Gyldendals store fugleguide, den eneste appen jeg har betalt for. 😀

Den boken har jeg også et sted. Kanskje jeg kan bruke den appen. Likte godt boken

Lillemus
Skrevet
Fru2020 skrev (8 timer siden):

Den boken har jeg også et sted. Kanskje jeg kan bruke den appen. Likte godt boken

Appen kostet noen kroner, men det var en engangsutgift og jeg har i alle fall hatt god nytte av den. :) Bruker gjerne Merlin først for å sjekke hvilke fugler jeg hører og så kan jeg gå inn på Fugleguide og lese mer om fuglene og se om det faktisk kan stemme at det var den fuglen om det er noe jeg er veldig usikker på.

Skrevet

Problemet er at folk har ulik smak. 

Siste jeg har lest er "60 kilo Solskinn" av Hallgrimur Helgason.

Historien er lagt til Island rundt 1900. Mye rå humor og elendighet. Mye handling. Mye Islandsk selvironi.

Lillemus
Skrevet
Grendel skrev (2 timer siden):

Problemet er at folk har ulik smak. 

Siste jeg har lest er "60 kilo Solskinn" av Hallgrimur Helgason.

Historien er lagt til Island rundt 1900. Mye rå humor og elendighet. Mye handling. Mye Islandsk selvironi.

Og der gikk det opp for meg at det er samme forfatter som har skrevet "Håndbok i husstell for leiemordere"! Mange år siden jeg leste den, men husker at jeg likte den veldig godt. Må sette meg på venteliste på "60 kilo solskinn" med en gang!

Skrevet

Jeg skal også lese 60 kilo solskinn :) Den mest ambisiøse på lista er Jakobsbøkene av Olga Tokarczuk. På krimlista står Sara Strömberg

påskelilje
Skrevet

Jeg leser Maskeblomstfamilien av Lars Saabye Christensen. Liker den veldig godt!

Lillemus
Skrevet

Akkurat nå leser jeg Anne Holt "Diamanter og rust". Mange tråder ser det ut til, men gode, gamle Anne Holt løser det nok på mesterlig vis som vanlig. :D Jeg pleier å være mer usikker når det kommer til debutanter som starter ambisiøst med mange tråder og får vansker med å knytte dem sammen til slutt. En ringrev som Anne Holt derimot - hun stoler jeg fullt og fast på.

Skrevet
Fru2020 skrev (På 10.6.2026 den 18.13):

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal lese selv i sommer, men om du ikke har lest Den dagen Nils Vik døde kan den med fordel pakkes i kofferten :)

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med Berge av Jan kjærstad og Enken av Helene Flood. Nå skal jeg begynne på Hendelser ved vann av Kerstin Ekmann, tror jeg .... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...