Gå til innhold

Hvem skal gi 50 milliarder i året bistand til Afrika/etc etter at Russland tar Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/russland-ruster-opp-langs-grensa-mot-norge_-nato-og-europa_-overrasket-etterretningen-1.17889318

Norge prioriterer å redde kloden fra co2, og donere til korrupsjon i Afrika over å styrke vår egen økonomi/konkurransekraft og dermed forsvarsevne. Som er greit dersom en ikke bryr seg om Rikets fremtid. Men noe jeg ikke helt forstår er hvem skal gi alle pengene til Afrika etter at Norge faller, hva er planen deres for det? Og klimaet, hvem skal redde klimaet etter at russland tar Norge?

Jeg regner med at dere har en plan, men jeg vet ikke helt hva den er så gjerne forklar planen. Minner veldig om tiden før 2.verdenskrig, hvor planen var å stikke hodet i sanden og håpe tyskerne tar oss sist (?). Det fungerte, på sett og vis, men er ingen garanti for at neste gang går like bra. Er det planen ?

Anonymkode: 535db...932

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hva er det egentlig du vil diskutere? Bistand eller at Russland tar Norge?

Faktum er at uansett hvor mange penger Norge hadde kastet på forsvarsbudsjettet så hadde vi aldri hatt en sjanse hvis Russland invaderer oss, uansett.

Anonymkode: fd71b...6a0

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Så hva er det egentlig du vil diskutere?

Russland øker farten bare, selv uten Russland er europa død pga disse prosjektene som er vårt fokus. Så du kan svare på det: etter at europa selvsabotere økonomien i slik grad at vi ikke har penger (evt så svake at russland invaderer og vinner), hvem skal da bekjempe global oppvarming, og gi billioner i bistand til korrupte høvdinger i afrika og andre steder?

psykedeliker
Skrevet

Vanligvis er jeg ikke tilhenger av zombiemedisinering, men trådstarter trenger det åpenbart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Russland øker farten bare, selv uten Russland er europa død pga disse prosjektene som er vårt fokus. Så du kan svare på det: etter at europa selvsabotere økonomien i slik grad at vi ikke har penger (evt så svake at russland invaderer og vinner), hvem skal da bekjempe global oppvarming, og gi billioner i bistand til korrupte høvdinger i afrika og andre steder?

Du gjentar bare spørsmålet i startinnlegget uten å verken svare på mitt spørsmål eller kommentere det jeg skrev.

Skrevet

Jeg tror jeg forstår spørsmålet. Pengene vi bruker på bistand kunne vært brukt på forsvar.

Neiiii...hva skal man si. Det kommer an på hvilken bistand. Vi kan gjerne gi penger til vaksinasjon, sykehus, skoler og nødhjelp.

Vi kunne sluttet å gi bistand til Kina. Vi kunne droppet bistand organisasjoner som stort sett fokuserer på honorarer og har svulstige formål ("Fremme internasjonalt samarbeid og dialog")

Jeg ville også droppet tvilsomme opplegg som dette:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wrvn41/stoere-vil-laane-30-milliarder-kroner-til-regnskogfond-kalles-spekulasjon-gambling-magi-og-akrobatikk?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Støre har nylig lovet 30 milliarder til et opplegg for lånebasert spekulasjon på børsen. Gevinsten skal gå til land som har tatt vare på regnskogen. Ideen kom fra Brasil.

Jeg synes Brasil bør gi penger til land som tar vare på granskogen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...