Sjø Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg har bipolar type 2 og sliter mest med depresjoner (har hatt en hypomani for mange år siden). Kom nylig ut av depresjon etter innleggelse og ketamin behandling. Jeg har fått beskjed om at jeg skal få en vedlikeholds ketamin behandling i måneden de neste 5 månedene fremover så langt jeg har effekt, men jeg lurer litt på: Hva med etter dette? Jeg tror jeg må øke på medisiner for å klare å holde meg depresjonsfri. Men gir det da mest mening å øke litium og brintellix? Skjønner at det kommer an på serumspeil, men hvis en tenker at begge har rom for å økes? Skal forhåpentligvis få snakket med psykiater om dette, men ønsker møte forberedt til timen så spør derfor her inne først. Endret 1 time siden av Sjø 0 Siter
munchin Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Når jeg har økt Litium under depresjon har det redusert selvmordstankene kraftig. 0 Siter
Sjø Skrevet 35 minutter siden Forfatter Skrevet 35 minutter siden nachnoo skrev (2 minutter siden): Da ville jeg økt litium. Ja, det er egentlig den jeg også har mest troen på. Men det er rett tenkt at jeg bør øke medisin (litium) for å unngå fremtidig depresjon? Jeg kan ikke så mye om ketamin men jeg har inntrykk av at det aller mest blir brukt for å komme seg ut av en pågående depresjon og at det er usikkert om det vil holde meg depresjonsfri etter behandlingsslutt? 0 Siter
Sjø Skrevet 35 minutter siden Forfatter Skrevet 35 minutter siden munchin skrev (3 minutter siden): Når jeg har økt Litium under depresjon har det redusert selvmordstankene kraftig. Litium har hjulpet mot selvmordstanker for meg også. 0 Siter
Marye Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden litium funker kjapt mot depresjon for meg da jeg hadde bipolar 0 Siter
Sjø Skrevet 28 minutter siden Forfatter Skrevet 28 minutter siden Marye skrev (Akkurat nå): litium funker kjapt mot depresjon for meg da jeg hadde bipolar Så bra. Jeg har brukt litium noen år nå og jeg føler jo den hjelper meg. Men samtidig har jeg også blitt alvorlig deprimert på tross av at jeg har stått på litium. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Marye skrev (3 minutter siden): litium funker kjapt mot depresjon for meg da jeg hadde bipolar Har du ikke bp lengre? Anonymkode: 61747...f57 0 Siter
Marye Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke bp lengre? Anonymkode: 61747...f57 nei nå har jeg schizofreni 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden Marye skrev (3 minutter siden): nei nå har jeg schizofreni Var det ikke schizoaffektiv? Anonymkode: 699e9...86b 0 Siter
Marye Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det ikke schizoaffektiv? Anonymkode: 699e9...86b ja de kaller det det, men jeg var fullstendig avhengig av litium før, men nå trenger jeg den ikke. og blir psykotisk fort om jeg ikke tar medisin. da jeg hadde bipolar var jeg stabil i 6 år på litium og ingen antipsykotisk det er sånn hipp som happ om de kaller det schizofreni eller Schizoaffektiv 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.