Sjø Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har alltid tenkt og trodd at jeg var et sjenert, stille og tilbaketrukket barn og det har jeg trodd helt opp til jeg var i slutten av 20 årene. Da fikk jeg vite fra psykologen at moren min beskrev meg som en som snakket med alt og alle og ikke var noe sjenert i det hele tatt som barn. Er det rart å ikke huske dette selv? Jeg har også ellers lite minner generelt sett som barn. Faren min bor fortsatt i huset jeg vokste opp i men jeg klarer likevel ikke helt huske minner fra da jeg var barn (under 10 år) selv når jeg er der og virkelig prøver. (Jeg var en sjenert, stille og tilbaketrukket tenåring det er moren min enig i - samme nå som voksen). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har også lite minner fra under 10 år. Har to søstre, og jeg husker nesten ingenting av "oss" fra oppveksten. Noen flere minner fra ungdomstiden. Kan ikke huske ,nesten noen, samtaler med foreldrene mine. Anonymkode: 927e2...6f6 0 Siter
Sjø Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Musikk skrev (14 minutter siden): Kjenner meg igjen i mye🥺 Tror du det er mulig å huske mer på noen måte? 0 Siter
Sjø Skrevet 58 minutter siden Forfatter Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har også lite minner fra under 10 år. Har to søstre, og jeg husker nesten ingenting av "oss" fra oppveksten. Noen flere minner fra ungdomstiden. Kan ikke huske ,nesten noen, samtaler med foreldrene mine. Anonymkode: 927e2...6f6 Jeg har også søsken. Jeg synes å huske da han ble født (altså første gang vi møttes) da jeg var 5 år, men er usikker på om jeg faktisk husker det eller om det bare er fordi jeg har sett bilder av det. Ellers lite minner jeg kan komme på spontant. Når du nevner samtaler med foreldre så husker jeg enkelte større ting med mye følelser knyttet til det, som da moren min fortalte at hun og faren min skulle skilles. Ellers husker jeg lite altså. Tror du det er mulig å huske mer på noen måte? Eller har det i det hele tatt noe for seg? Det er kanskje ikke noe å henge seg opp i det at man husker lite? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden Sjø skrev (16 minutter siden): Jeg har også søsken. Jeg synes å huske da han ble født (altså første gang vi møttes) da jeg var 5 år, men er usikker på om jeg faktisk husker det eller om det bare er fordi jeg har sett bilder av det. Ellers lite minner jeg kan komme på spontant. Når du nevner samtaler med foreldre så husker jeg enkelte større ting med mye følelser knyttet til det, som da moren min fortalte at hun og faren min skulle skilles. Ellers husker jeg lite altså. Tror du det er mulig å huske mer på noen måte? Eller har det i det hele tatt noe for seg? Det er kanskje ikke noe å henge seg opp i det at man husker lite? Uansett så er det interessant at vi ikke husker mer. Og hvorfor noen husker lite, og noen mye. Tror du det kan være fortrengte minner? Anonymkode: 927e2...6f6 0 Siter
Sjø Skrevet 35 minutter siden Forfatter Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uansett så er det interessant at vi ikke husker mer. Og hvorfor noen husker lite, og noen mye. Tror du det kan være fortrengte minner? Anonymkode: 927e2...6f6 Ja, det er litt interessant. Når du spør om jeg tror det kan være fortrengte minner tenker du da at det har skjedd meg noe negativt jeg ikke husker? Så fall tror jeg ikke det, tenker det er veldig lite sannsynlig i alle fall. For jeg har et godt forhold til foreldrene mine og broren min i dag. Hva med deg? 0 Siter
Sjø Skrevet 34 minutter siden Forfatter Skrevet 34 minutter siden Worrisome_plenty skrev (3 minutter siden): Jeg husker masse. Hva er det du husker mest av? Er det bare helt vanlig, dagligdagse ting eller mer større ting og hendelser? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden Sjø skrev (2 minutter siden): Ja, det er litt interessant. Når du spør om jeg tror det kan være fortrengte minner tenker du da at det har skjedd meg noe negativt jeg ikke husker? Så fall tror jeg ikke det, tenker det er veldig lite sannsynlig i alle fall. For jeg har et godt forhold til foreldrene mine og broren min i dag. Hva med deg? Det var bare en tanke. Jeg husker veldig godt de krenkelsene jeg ble offer for. Jeg har også et godt forhold til min familie. Selv om jeg undrer meg over mangelen på kommunikasjon som dessverre var tilstede. Anonymkode: 927e2...6f6 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Sjø skrev (5 minutter siden): Hva er det du husker mest av? Er det bare helt vanlig, dagligdagse ting eller mer større ting og hendelser? Alt mulig rart. Mange fisketurer, operasjoner, venner jeg hadde, ferier vi var på, skolestart, sklolegsng, første klokke, biler vi hadde, undulat vi fikk, kvelden vi fikk undulaten, at jeg fikk is, tok karusell. Alt dette i 4-7 års alderen + masse masse mer. 0 Siter
Sjø Skrevet 26 minutter siden Forfatter Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var bare en tanke. Jeg husker veldig godt de krenkelsene jeg ble offer for. Jeg har også et godt forhold til min familie. Selv om jeg undrer meg over mangelen på kommunikasjon som dessverre var tilstede. Anonymkode: 927e2...6f6 Jeg har tenkt tanken selv tidligere, om hva om jeg har fortrengte minner. Men kom da frem til at det er sjeldent og at der er en risiko for å heller skape falske minner om man skal forsøke å grave etter disse fortrengte minnene. Så da bestemte jeg meg for å la det ligge, tenker det nok bare hadde gjort mere skade enn nytte. 0 Siter
Sjø Skrevet 23 minutter siden Forfatter Skrevet 23 minutter siden Worrisome_plenty skrev (Akkurat nå): Alt mulig rart. Mange fisketurer, operasjoner, venner jeg hadde, ferier vi var på, skolestart, sklolegsng, første klokke, biler vi hadde, undulat vi fikk, kvelden vi fikk undulaten, at jeg fikk is, tok karusell. Alt dette i 4-7 års alderen + masse masse mer. Skjønner. Hva tror du gjør at noen mennesker husker mye og andre lite? For min del tror jeg at jeg bare husker lite fordi jeg har dårlig hukommelse. Jeg har jo dårlig hukommelse nå som voksen også. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden Sjø skrev (1 minutt siden): Skjønner. Hva tror du gjør at noen mennesker husker mye og andre lite? For min del tror jeg at jeg bare husker lite fordi jeg har dårlig hukommelse. Jeg har jo dårlig hukommelse nå som voksen også. Jeg vet ærlig talt ikke. Mattekunnskaper og andre ting jeg lærte på skolen har jeg glemt mye av. Jeg var flink på skolen. Men når man ikke bruker det man lærte så blir det vel sånn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Worrisome_plenty skrev (8 minutter siden): Alt mulig rart. Mange fisketurer, operasjoner, venner jeg hadde, ferier vi var på, skolestart, sklolegsng, første klokke, biler vi hadde, undulat vi fikk, kvelden vi fikk undulaten, at jeg fikk is, tok karusell. Alt dette i 4-7 års alderen + masse masse mer. Fascinerende at du husker så mye fra så ung alder. Jeg har ikke et eneste minne fra barneskolen utenom selve bygningen. Anonymkode: 927e2...6f6 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.