Gå til innhold

Er det vanlig å ikke huske hvor dårlig en var?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behandler spurte meg om jeg mente funksjonsnivået mitt hadde endret seg etter økning av depot antipsykotisk samt tabletter (midlertidig brukt for raskere effekt). Jeg sa nei, at funksjonsnivået var det samme. 

Men det var hun ikke enig i. Hun sa jeg snakket lavt, sakte og usammenhengende før, at jeg ikke selv tok initiativ til å si noe og at det var vanskelig å få ordentlig kontakt med meg. Men at alt dette er blitt bedre. Snakker fortsatt litt sakte, men jeg holder øyekontakt, snakker med normalt volum, sammenhengende og jeg tar selv initiativ til tema å snakke om. Det mente hun var økning av funksjonsnivået mitt. 

Men jeg kan ikke huske at jeg var annerledes enn jeg er nå. Er det vanlig? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Behandler spurte meg om jeg mente funksjonsnivået mitt hadde endret seg etter økning av depot antipsykotisk samt tabletter (midlertidig brukt for raskere effekt). Jeg sa nei, at funksjonsnivået var det samme. 

Men det var hun ikke enig i. Hun sa jeg snakket lavt, sakte og usammenhengende før, at jeg ikke selv tok initiativ til å si noe og at det var vanskelig å få ordentlig kontakt med meg. Men at alt dette er blitt bedre. Snakker fortsatt litt sakte, men jeg holder øyekontakt, snakker med normalt volum, sammenhengende og jeg tar selv initiativ til tema å snakke om. Det mente hun var økning av funksjonsnivået mitt. 

Men jeg kan ikke huske at jeg var annerledes enn jeg er nå. Er det vanlig? 

Jeg husker veldig godt at funksjonsnivået mitt var mye lavere før enn det er nå. Men jeg hadde alvorlig depresjon med psykotiske symptomer og du har psykoselidelse. Det gir  mening at du ikke husker da. Uansett så er det utrolig bra at du er bedre!!

Anonymkode: 7800b...6e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg husker veldig godt at funksjonsnivået mitt var mye lavere før enn det er nå. Men jeg hadde alvorlig depresjon med psykotiske symptomer og du har psykoselidelse. Det gir  mening at du ikke husker da. Uansett så er det utrolig bra at du er bedre!!

Okei. 

Ja det er jo bra det. Jeg føler jeg nærmer meg klar for utskrivelse. Så vet ikke om jeg ønsker å overføres til DPS døgn. 

Skrevet
Glitter skrev (42 minutter siden):

Okei. 

Ja det er jo bra det. Jeg føler jeg nærmer meg klar for utskrivelse. Så vet ikke om jeg ønsker å overføres til DPS døgn. 

Sier behandler at du er nær utskrivingsklar? At du kan "hoppe bukk" over DPS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sier behandler at du er nær utskrivingsklar? At du kan "hoppe bukk" over DPS?

Hun har ikke vurdert ferdig om jeg må eller om jeg kan dra hjem, men hun sa at kanskje er det å komme til ny leilighet og starte livet der det jeg trenger framfor å være på DPS. Men hun blir vel å vurdere det når det nærmer seg mer. Må ha fri utgang før jeg kan dra til DPS og det har jeg ikke ennå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...