Glitter Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Behandler spurte meg om jeg mente funksjonsnivået mitt hadde endret seg etter økning av depot antipsykotisk samt tabletter (midlertidig brukt for raskere effekt). Jeg sa nei, at funksjonsnivået var det samme. Men det var hun ikke enig i. Hun sa jeg snakket lavt, sakte og usammenhengende før, at jeg ikke selv tok initiativ til å si noe og at det var vanskelig å få ordentlig kontakt med meg. Men at alt dette er blitt bedre. Snakker fortsatt litt sakte, men jeg holder øyekontakt, snakker med normalt volum, sammenhengende og jeg tar selv initiativ til tema å snakke om. Det mente hun var økning av funksjonsnivået mitt. Men jeg kan ikke huske at jeg var annerledes enn jeg er nå. Er det vanlig? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Glitter skrev (5 minutter siden): Behandler spurte meg om jeg mente funksjonsnivået mitt hadde endret seg etter økning av depot antipsykotisk samt tabletter (midlertidig brukt for raskere effekt). Jeg sa nei, at funksjonsnivået var det samme. Men det var hun ikke enig i. Hun sa jeg snakket lavt, sakte og usammenhengende før, at jeg ikke selv tok initiativ til å si noe og at det var vanskelig å få ordentlig kontakt med meg. Men at alt dette er blitt bedre. Snakker fortsatt litt sakte, men jeg holder øyekontakt, snakker med normalt volum, sammenhengende og jeg tar selv initiativ til tema å snakke om. Det mente hun var økning av funksjonsnivået mitt. Men jeg kan ikke huske at jeg var annerledes enn jeg er nå. Er det vanlig? Jeg husker veldig godt at funksjonsnivået mitt var mye lavere før enn det er nå. Men jeg hadde alvorlig depresjon med psykotiske symptomer og du har psykoselidelse. Det gir mening at du ikke husker da. Uansett så er det utrolig bra at du er bedre!! Anonymkode: 7800b...6e0 0 Siter
Glitter Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg husker veldig godt at funksjonsnivået mitt var mye lavere før enn det er nå. Men jeg hadde alvorlig depresjon med psykotiske symptomer og du har psykoselidelse. Det gir mening at du ikke husker da. Uansett så er det utrolig bra at du er bedre!! Anonymkode: 7800b...6e0 Okei. Ja det er jo bra det. Jeg føler jeg nærmer meg klar for utskrivelse. Så vet ikke om jeg ønsker å overføres til DPS døgn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Glitter skrev (42 minutter siden): Okei. Ja det er jo bra det. Jeg føler jeg nærmer meg klar for utskrivelse. Så vet ikke om jeg ønsker å overføres til DPS døgn. Sier behandler at du er nær utskrivingsklar? At du kan "hoppe bukk" over DPS? Anonymkode: 7800b...6e0 0 Siter
Glitter Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sier behandler at du er nær utskrivingsklar? At du kan "hoppe bukk" over DPS? Anonymkode: 7800b...6e0 Hun har ikke vurdert ferdig om jeg må eller om jeg kan dra hjem, men hun sa at kanskje er det å komme til ny leilighet og starte livet der det jeg trenger framfor å være på DPS. Men hun blir vel å vurdere det når det nærmer seg mer. Må ha fri utgang før jeg kan dra til DPS og det har jeg ikke ennå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Glitter skrev (2 timer siden): Behandler spurte meg om jeg mente funksjonsnivået mitt hadde endret seg etter økning av depot antipsykotisk samt tabletter (midlertidig brukt for raskere effekt). Jeg sa nei, at funksjonsnivået var det samme. Men det var hun ikke enig i. Hun sa jeg snakket lavt, sakte og usammenhengende før, at jeg ikke selv tok initiativ til å si noe og at det var vanskelig å få ordentlig kontakt med meg. Men at alt dette er blitt bedre. Snakker fortsatt litt sakte, men jeg holder øyekontakt, snakker med normalt volum, sammenhengende og jeg tar selv initiativ til tema å snakke om. Det mente hun var økning av funksjonsnivået mitt. Men jeg kan ikke huske at jeg var annerledes enn jeg er nå. Er det vanlig? Ja, det er vanlig. Endringer, kanskje spesielt ved depresjon, er det som regel omgivelsene som fanger opp først. Du må også huske på at du har gått i de samme korridorene, er på det samme rommet, gjør de samme tingene hver dag og har gjort det i lang tid. Det kan derfor bli vanskelig å kjenne/måle/oppleve at det går fremover. Da er et observant personale godt å ha. Når du kommer tilbake til den mer normale hverdagen igjen tror jeg nok du enklere vil kunne se og ta inn over deg hvor dårlig du i perioder har vært. 0 Siter
Glitter Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni XbellaX skrev (13 minutter siden): Ja, det er vanlig. Endringer, kanskje spesielt ved depresjon, er det som regel omgivelsene som fanger opp først. Du må også huske på at du har gått i de samme korridorene, er på det samme rommet, gjør de samme tingene hver dag og har gjort det i lang tid. Det kan derfor bli vanskelig å kjenne/måle/oppleve at det går fremover. Da er et observant personale godt å ha. Når du kommer tilbake til den mer normale hverdagen igjen tror jeg nok du enklere vil kunne se og ta inn over deg hvor dårlig du i perioder har vært. Ja okei. Bra det er vanlig da. Jeg syntes det var litt rart. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Min erfaring er i alle fall at andre har en tendens til å påpeke forandringer (spesielt til det bedre) før jeg merker det selv. 0 Siter
Glitter Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni FjellOgDalar skrev (1 time siden): Min erfaring er i alle fall at andre har en tendens til å påpeke forandringer (spesielt til det bedre) før jeg merker det selv. Ja okei. Det kan sikkert stemme. 0 Siter
Marye Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni ja..jeg glemte en hel måned da jeg var tvangsinnlat med manisk psykose. ene øyeblikket var jeg kommet på PAM OG neste øyeblikk satt jeg ved bord på skjermet avd og spiste brød med ost, bare at det var en måned senere!!!!!! 0 Siter
Glitter Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni Marye skrev (7 minutter siden): ja..jeg glemte en hel måned da jeg var tvangsinnlat med manisk psykose. ene øyeblikket var jeg kommet på PAM OG neste øyeblikk satt jeg ved bord på skjermet avd og spiste brød med ost, bare at det var en måned senere!!!!!! Oi såpass ja. Det må ha vært heftig. Jeg har ikke hatt det såpass ille. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Jeg husker ikke alltid hvor dårlig jeg var men har jo lest i gamle papirer og der står det men fremgang har jeg alltid sett, vet når jeg føler meg bedre. 0 Siter
Glitter Skrevet 12. juni Forfatter Skrevet 12. juni stjernestøv skrev (11 minutter siden): Jeg husker ikke alltid hvor dårlig jeg var men har jo lest i gamle papirer og der står det men fremgang har jeg alltid sett, vet når jeg føler meg bedre. Okei. Det er jo bra. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.