Gå til innhold

Når man føler seg ferdig med/lei av lavterskelsteder innen psykisk helse...

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar
Skrevet (endret)

Jeg har nå fullført en fagskoleutdannelse, og skulle egentlig søkt høyskole. Men jeg gjorde en kjempetabbe fordi jeg ikke visste at fristen for realkompetansebaserte søknader gikk ut lenge før 14.4. Dermed får jeg ikke søkt før neste år, og står egentlig uten noe å gjøre på - utover å søke jobber om det dukker opp noe jeg er kvalifisert til (det vokser ikke på trær siden det jeg har studert er ganske "nisjete"). Det finnes flere lavterskeltilbud i kommuen min, som jeg også har brukt med godt utbytte igjennom mange år. Nå føler jeg imidlertid at jeg har fått det jeg kan kan hente der, at jeg er klar for å finne meg andre beitemarker. Noe å gjøre på som ikke handler om psykisk helse/er rettet mot det. Jeg føler dessverre ofte at det trekker meg ned å ha mange som strever rundt meg. Nå står det en lang sommersesont for tur, og det er kanskje det jeg de seinere årene har opplevd som mest utfordrende mtp. det psykiske. Det og uforutsigbarhet. Jeg skal lære meg en ny hobby, men det kurset starter ikke før slutten av august. Om ikke annet, så er det i alle fall godt å ha det å se fram til.

Reisebudsjettet mitt er brukt opp, så jeg må fordrive sommeren her hjemme. 

Hva gjør dere andre for å få tida til å gå i feriesesongen? Jeg er så avhengig av forpliktelser for å klare å holde god struktur på dagene mine (eksekutive vansker)? Noen her som har vært på samme sted som meg, og funnet andre ting å gjøre på? Er det steder man kan få sommerjobb om man er midt i 40-åra? Hvor har dere lett da?

Endret av FjellOgDalar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

søk opp "jobber i xxx"(byen/kommunen du tilhører) på facebook. Presenter deg helt kort og spør om noen trenger et par hender i sommer. :) 

Anonymkode: 2f60a...827

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...