FjellOgDalar Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni (endret) Jeg har nå fullført en fagskoleutdannelse, og skulle egentlig søkt høyskole. Men jeg gjorde en kjempetabbe fordi jeg ikke visste at fristen for realkompetansebaserte søknader gikk ut lenge før 14.4. Dermed får jeg ikke søkt før neste år, og står egentlig uten noe å gjøre på - utover å søke jobber om det dukker opp noe jeg er kvalifisert til (det vokser ikke på trær siden det jeg har studert er ganske "nisjete"). Det finnes flere lavterskeltilbud i kommuen min, som jeg også har brukt med godt utbytte igjennom mange år. Nå føler jeg imidlertid at jeg har fått det jeg kan kan hente der, at jeg er klar for å finne meg andre beitemarker. Noe å gjøre på som ikke handler om psykisk helse/er rettet mot det. Jeg føler dessverre ofte at det trekker meg ned å ha mange som strever rundt meg. Nå står det en lang sommersesont for tur, og det er kanskje det jeg de seinere årene har opplevd som mest utfordrende mtp. det psykiske. Det og uforutsigbarhet. Jeg skal lære meg en ny hobby, men det kurset starter ikke før slutten av august. Om ikke annet, så er det i alle fall godt å ha det å se fram til. Reisebudsjettet mitt er brukt opp, så jeg må fordrive sommeren her hjemme. Hva gjør dere andre for å få tida til å gå i feriesesongen? Jeg er så avhengig av forpliktelser for å klare å holde god struktur på dagene mine (eksekutive vansker)? Noen her som har vært på samme sted som meg, og funnet andre ting å gjøre på? Er det steder man kan få sommerjobb om man er midt i 40-åra? Hvor har dere lett da? Endret 12. juni av FjellOgDalar 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni søk opp "jobber i xxx"(byen/kommunen du tilhører) på facebook. Presenter deg helt kort og spør om noen trenger et par hender i sommer. Anonymkode: 2f60a...827 1 Siter
Fru2020 Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Jeg skal reise litt i sommer så dette året er det ikke så viktig. Men årene som har vært før har det betydd en forskjell. Sommermånedene nesten uten oppfølging føltes eviglange Jeg lager dagsplaner hele året. Legger inn både må og vil oppgaver. Og så lager jeg meg en god gammel bucket liste og så koser jeg meg med å gjennomføre den. Der står ting som bade ute, sove i telt, lage caprese salat, lage en cocktail med hjemmedyrket urter, sitte på en utekafe og se på folk.... På denne måten tvinger jeg meg ut av det vante og sommermånedene går. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Fru2020 skrev (38 minutter siden): Jeg skal reise litt i sommer så dette året er det ikke så viktig. Men årene som har vært før har det betydd en forskjell. Sommermånedene nesten uten oppfølging føltes eviglange Jeg lager dagsplaner hele året. Legger inn både må og vil oppgaver. Og så lager jeg meg en god gammel bucket liste og så koser jeg meg med å gjennomføre den. Der står ting som bade ute, sove i telt, lage caprese salat, lage en cocktail med hjemmedyrket urter, sitte på en utekafe og se på folk.... På denne måten tvinger jeg meg ut av det vante og sommermånedene går. Jeg har aldri forstått facinasjonen med lister😅for et ork å lage til🫣bra det funker for deg! Jeg gruer meg til sommeren, 4 uker ferie fra jobb, og lite planer. Må tvinge meg litt ut hver dag (bp-depresjon/utmattelse). Anonymkode: 525ab...bd0 0 Siter
Fru2020 Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har aldri forstått facinasjonen med lister😅for et ork å lage til🫣bra det funker for deg! Jeg gruer meg til sommeren, 4 uker ferie fra jobb, og lite planer. Må tvinge meg litt ut hver dag (bp-depresjon/utmattelse). Anonymkode: 525ab...bd0 Lister er en fin ting😅 Kan du på en annen måte enn å lage deg en liste prøve å gjøre noen nye ting som du ikke gjør hele tiden? Det gjør veldig godt med variasjon både når man er dårlig og for å forebygge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Fru2020 skrev (2 timer siden): Lister er en fin ting😅 Kan du på en annen måte enn å lage deg en liste prøve å gjøre noen nye ting som du ikke gjør hele tiden? Det gjør veldig godt med variasjon både når man er dårlig og for å forebygge. Det var et godt tips! Og det er absolutt noe jeg trenger! Anonymkode: 525ab...bd0 0 Siter
frosken Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni FjellOgDalar skrev (11 timer siden): Jeg har nå fullført en fagskoleutdannelse, og skulle egentlig søkt høyskole. Men jeg gjorde en kjempetabbe fordi jeg ikke visste at fristen for realkompetansebaserte søknader gikk ut lenge før 14.4. Dermed får jeg ikke søkt før neste år, og står egentlig uten noe å gjøre på - utover å søke jobber om det dukker opp noe jeg er kvalifisert til (det vokser ikke på trær siden det jeg har studert er ganske "nisjete"). Det finnes flere lavterskeltilbud i kommuen min, som jeg også har brukt med godt utbytte igjennom mange år. Nå føler jeg imidlertid at jeg har fått det jeg kan kan hente der, at jeg er klar for å finne meg andre beitemarker. Noe å gjøre på som ikke handler om psykisk helse/er rettet mot det. Jeg føler dessverre ofte at det trekker meg ned å ha mange som strever rundt meg. Nå står det en lang sommersesont for tur, og det er kanskje det jeg de seinere årene har opplevd som mest utfordrende mtp. det psykiske. Det og uforutsigbarhet. Jeg skal lære meg en ny hobby, men det kurset starter ikke før slutten av august. Om ikke annet, så er det i alle fall godt å ha det å se fram til. Reisebudsjettet mitt er brukt opp, så jeg må fordrive sommeren her hjemme. Hva gjør dere andre for å få tida til å gå i feriesesongen? Jeg er så avhengig av forpliktelser for å klare å holde god struktur på dagene mine (eksekutive vansker)? Noen her som har vært på samme sted som meg, og funnet andre ting å gjøre på? Er det steder man kan få sommerjobb om man er midt i 40-åra? Hvor har dere lett da? Hva med å melde deg som frivillig f.eks. i Røde Kors? De har mange ulike typer oppgaver som dekkes av frivillige. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.