Gå til innhold

Blir ikke kvitt depressive symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bipolar type 2 og har vært sammenhengende deprimert til og fra i flere år. Jeg er medisinert med Lamictal og Lithionit og Abilify uten å komme i mål. Hva er galt? 

Anonymkode: 982da...069

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har fått sjekket serumspeil? Og har du forsøkt antidepressiva? 

Anonymkode: 88c78...e1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Regner med du har fått sjekket serumspeil? Og har du forsøkt antidepressiva? 

Nei, ikke i det siste. Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke i det siste. Nei.

Da ville jeg startet der. Ta serumspeil og se om der er mulighet for å øke dose. Kan også være verdt det å forsøke legge til et antidepressiva for å se om det kan hjelpe deg hvis der ikke er mulighet for å øke dose først.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har bipolar type 2 og har vært sammenhengende deprimert til og fra i flere år. Jeg er medisinert med Lamictal og Lithionit og Abilify uten å komme i mål. Hva er galt? 

Har du prøvd 300 mg seroquel/quetiapin?

Ta pause fra jobb. Særlig i forbindelse med krevende terapi.

Forsøk å tenke mindre på egen psykisk helse, starte færre tråder på DOL og bruke mer tid på dine nærmeste og ting som tidligere ga deg glede.

Du har lov til å ha det bra. Kanskje er den vedvarende depresjonen en form for selvstraffing eller selvpining. Kanskje kommer du ikke ut av det før du selv tillater deg å få ha det bra. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (17 minutter siden):

Har du prøvd 300 mg seroquel/quetiapin?

Ta pause fra jobb. Særlig i forbindelse med krevende terapi.

Forsøk å tenke mindre på egen psykisk helse, starte færre tråder på DOL og bruke mer tid på dine nærmeste og ting som tidligere ga deg glede.

Du har lov til å ha det bra. Kanskje er den vedvarende depresjonen en form for selvstraffing eller selvpining. Kanskje kommer du ikke ut av det før du selv tillater deg å få ha det bra. 

Tror du blander meg med en annen her. Jeg har bare denne tråden om emnet. Har altså ikke skrevet om dette før. Jeg jobber ikke og går ikke i terapi. 

Jeg har ikke forsøkt 300 mg Seroquel så kanskje det er noe jeg kan si til legen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du blander meg med en annen her. Jeg har bare denne tråden om emnet. Har altså ikke skrevet om dette før. Jeg jobber ikke og går ikke i terapi. 

Jeg har ikke forsøkt 300 mg Seroquel så kanskje det er noe jeg kan si til legen. 

Hva bruker du dagene på? Har du hobbyer eller andre interesser? Har du relasjoner i livet ditt du møter jevnlig? Hvis ikke tenker jeg at det også kunne hjulpet å gjøre noe med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, da blander jeg deg med en annen. 300 mg Seroquel skal fungere både for bipolar depresjon og som vedlikeholdsterapi, så det er verdt å prøve. På bipolarkurset jeg var på var det faktisk flere som brukte seroquel enn litium.

Også gjelder egentlig fortsatt de samme tingene jeg skrev i det andre innlegget, om å tillate seg selv å ha det bra, bruke tid på aktiviteter som gir glede, og mennesker som gir glede.

Jeg har funnet fellesskap med andre gjennom studier og hobby, og jeg merker at det har stor positiv effekt på psyken. Jeg har også bp2. Jeg tror ikke det hadde gått like bra med meg hvis jeg satt hjemme alene hele dagen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...