Gå til innhold

Hvordan finne seg selv når man ikke vet hvem man er eller hvilket liv man ønsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har følt på at jeg ikke helt vet hvem jeg virkelig er eller hvilket liv jeg ønsker. 

Jeg føler meg ofte som en kameleon og prøver alltid tilpasse meg best og mest mulig. Så hvem er virkelig jeg?

Jeg har også lav selvfølelse og komfortsonen min er kjempeliten og jeg sliter med å skille mellom egne ønsker og andres forventninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde visst dette, hadde du vel allerede funnet deg selv.

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Hvis du hadde visst dette, hadde du vel allerede funnet deg selv.

Sant.

Jeg tenker ønsker jeg meg virkelig a4-livet med samboer, hus, hage, hund og barn eller er det bare fordi det er det livet som er forventet av meg? Hadde jeg kanskje vært lykkeligere med å bo alene i en liten loftsleilighet i et annet land? 

Jeg føler jeg nesten må begynne helt fra scratch. Hva ønsker jeg? Hva tror jeg på? Hvordan er jeg?

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (Akkurat nå):

Sant.

Jeg tenker ønsker jeg meg virkelig a4-livet med samboer, hus, hage, hund og barn eller er det bare fordi det er det livet som er forventet av meg? Hadde jeg kanskje vært lykkeligere med å bo alene i en liten loftsleilighet i et annet land? 

Jeg føler jeg nesten må begynne helt fra scratch. Hva ønsker jeg? Hva tror jeg på? Hvordan er jeg?

Disse tingene kan den flinke psykiateren din hjelpe deg med😊

Anonymkode: 7f83b...31c

psykedeliker
Skrevet
Sjø skrev (3 minutter siden):

Den eneste måten å finne ut av dette er å utforske alternativene.

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (10 timer siden):

Jeg har også lav selvfølelse og komfortsonen min er kjempeliten og jeg sliter med å skille mellom egne ønsker og andres forventninger.

Dette bør du virkelig gjøre noe med. Å spekulere som du gjør er en fin vei til å finne svar. Mange spennende mennesker grubler på slike ting hele livet.

Anonymkode: 63349...ec0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette bør du virkelig gjøre noe med. Å spekulere som du gjør er en fin vei til å finne svar. Mange spennende mennesker grubler på slike ting hele livet.

Huff, gruble hele livet🤯

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Huff, gruble hele livet🤯

Det er livet slik det er. Den dagen du slutter å stille spørsmål og gruble er din siste dag. Så huff er ikke det riktige ordet til å beskrive dette, med mindre du er "mett av dage", noe jeg virkelig håper du ikke er. Det er det aldri noen grunn til å være🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er livet slik det er. Den dagen du slutter å stille spørsmål og gruble er din siste dag. Så huff er ikke det riktige ordet til å beskrive dette, med mindre du er "mett av dage", noe jeg virkelig håper du ikke er. Det er det aldri noen grunn til å være🙂

Jeg tenker på grubling som i depresjons-grubling. Det er helt GRUSOMT og ødeleggende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Disse tingene kan den flinke psykiateren din hjelpe deg med😊

Det er ikke avklart enda om jeg får gå i terapi hos henne, men jeg håper det ☺️

psykedeliker skrev (3 timer siden):

Den eneste måten å finne ut av dette er å utforske alternativene.

Ja, det er nok et godt poeng. Akkurat nå er jeg ikke modig nok til å flytte til utlandet men kanskje jeg blir det.

Ja, jeg er veldig klar over at jeg bør gjøre noe med det og jeg prøver virkelig. Men jeg har ikke lyst til å ende opp med å gruble på dette hele livet jeg vil jo finne meg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg hadde det livet jeg ønsket, men mistet det. 🙁

Anonymkode: c2e70...105

Skrevet
Sjø skrev (2 timer siden):

jeg vil jo finne meg selv?

Det kan du "ganske enkelt" gjøre ved å gå ut i verden og forsyne deg :- ) Gjennom andre mennesker blir vi kjent med oss selv. 

Skrevet

Hm, jeg hadde det livet jeg ønsket, men mistet det. 🙁

Anonymkode: c2e70...105

Så leit å høre. 

Skrevet
XbellaX skrev (1 time siden):

Det kan du "ganske enkelt" gjøre ved å gå ut i verden og forsyne deg :- ) Gjennom andre mennesker blir vi kjent med oss selv. 

Ja det er et godt poeng. Jeg har bestemt meg for å virkelig gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (18 timer siden):

Jeg har følt på at jeg ikke helt vet hvem jeg virkelig er eller hvilket liv jeg ønsker. 

Jeg føler meg ofte som en kameleon og prøver alltid tilpasse meg best og mest mulig. Så hvem er virkelig jeg?

Du er temmelig langt vekke og veldig syk , når du ikke vet hvem du er og hva liv du ønsker. 

Anonymkode: 17ccd...649

psykedeliker
Skrevet
Sjø skrev (5 timer siden):

Akkurat nå er jeg ikke modig nok til å flytte til utlandet men kanskje jeg blir det.

Du trenger ikke gå så drastisk til verks. Begynn i nærmiljøet ditt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du er temmelig langt vekke og veldig syk , når du ikke vet hvem du er og hva liv du ønsker. 

Anonymkode: 17ccd...649

Mener du det? Jeg snakket nylig med psykiater og hun noterte ingenting spesielt i journalen.

Skrevet
psykedeliker skrev (15 timer siden):

Du trenger ikke gå så drastisk til verks. Begynn i nærmiljøet ditt.

Sant, godt poeng. Skal forsøke det.

psykedeliker
Skrevet
Sjø skrev (1 time siden):

Skal forsøke det.

Her ligger kanskje noe av problemet. Du skal alltid forsøke istedenfor å gjennomføre.

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (1 time siden):

Mener du det? Jeg snakket nylig med psykiater og hun noterte ingenting spesielt i journalen.

Jeg tenker dette er helt vanlige tanker ved depresjon. Sjø er ikke veldig syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...