Gå til innhold

Har bestemor rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At det må være lov at det finnes et sett med regler hos henne og et annet hos foreldrene? Tenker da på senere leggetider i helger ved pass, gi dem leker de ønsker seg men ikke får lov til å få av foreldrene, litt godis som feks kake selv om foreldrene ikke liker det? 

Anonymkode: 51aa0...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At det må være lov at det finnes et sett med regler hos henne og et annet hos foreldrene? Tenker da på senere leggetider i helger ved pass, gi dem leker de ønsker seg men ikke får lov til å få av foreldrene, litt godis som feks kake selv om foreldrene ikke liker det? 

Jeg synes det, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. :) Leker foreldrene ikke vil at ungene skal ha kan jo "bo" hos bestemor. ;) 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns det må være lov hos besteforeldre, de har sine regler og må få lov å skjemme barna litt bort :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det må være lov, innen rimelighetens grenser. Men det er også lov å ta hensyn til foreldrenes ønsker, som ofte handler om barnas beste,  f.eks. om ikke å gi barna ubegrenset med søtt eller snu døgnet helt på hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Enkelte foreldre er jo helt ekstreme for tiden på slike regler.

Anonymkode: 35463...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Innenfor rimelighetens grenser har barna bare godt av å lære og oppleve forskjellige regler

Anonymkode: 5c7cf...520

Skrevet

Jeg synes også det er naturlig med et annet sett regler hos besteforeldre. Unger takler det helt fint.

Så kan det kanskje være noen få regler som gjelder begge plasser. 

Hvis barnet er hos besteforeldre daglig eller flere ganger i uken kan en jo tenke at en ikke trenger ha kake. Men det er ingen krise det heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes grensen er brutt når de gir leker som de ikke får lov å ha av foreldrene.

Kake, godis, sen leggetid etc er akkurat som det skal være.

Skrevet
Grendel skrev (12 minutter siden):

Jeg synes grensen er brutt når de gir leker som de ikke får lov å ha av foreldrene.

Kake, godis, sen leggetid etc er akkurat som det skal være.

Spørs hva slags leker da. 

Skrevet

Ja, bestemor har rett om de ikke er der flere dager i uken. 

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Ja, bestemor har rett om de ikke er der flere dager i uken. 

Ja, jeg tenker også hyppighet har noe å si. 

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tenker også hyppighet har noe å si. 

Er også enig i det. 

Anonymkode: 0d274...77e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...