AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ufattelige forbrytelser gjennom tidene. Spesielt den katolske? Er det ufint å kalle Gud ond til en presset for å sende mennesker til evig pine? Eller fortjener de å høre det. Tenker da hovedsakelig på konservative kirker som f.eks. den katolske? Der har ikke selvplukk teologien slått an enda. Hvordan kan Gud være god når han sender mennesker til evig pine? Anonymkode: b23c2...5f3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nei det er ikke ufint, men prester vet det allerede. Hva er intensjonen din? Forandre systemet? I så fall må en annen strategi velges. Anonymkode: e66b1...570 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er ikke ufint, men prester vet det allerede. Hva er intensjonen din? Forandre systemet? I så fall må en annen strategi velges. Anonymkode: e66b1...570 Det var en tråd hvor en katolsk prestestudent svarte på ‘alle’ spørsmål. Han fikk kun respektfulle spørsmål, så jeg fant det for godt å informere om helvetespine, heksebrenning, inkvisisjon og dette som har gjort kirken til en maktfaktor. Anonymkode: b23c2...5f3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var en tråd hvor en katolsk prestestudent svarte på ‘alle’ spørsmål. Han fikk kun respektfulle spørsmål, så jeg fant det for godt å informere om helvetespine, heksebrenning, inkvisisjon og dette som har gjort kirken til en maktfaktor. Anonymkode: b23c2...5f3 På sin plass tenker jeg da Anonymkode: e66b1...570 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Du kunne slengt på det med den katolske kirke og overgrep på barn utført av prester Anonymkode: e66b1...570 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.