Gå til innhold

Hva er sjansen for at det har skjedd meg noe jeg ikke husker? Samt spørsmål om fortrengte minner og falske minner...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere sjansen er for at det har skjedd meg noe som barn jeg ikke husker? Hvor vanlig/uvanlig er det å fortrenge minner og ikke huske det som har skjedd over hodet? Og er det dumt å begynne utforske det mtp muligheten for å få falske minner?

Anonymkode: 5fac6...668

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du utforske det? Når ikke du husker, hvorfor ikke bare la det ligge?

Anonymkode: 9806b...da4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du utforske det? Når ikke du husker, hvorfor ikke bare la det ligge?

Anonymkode: 9806b...da4

Tenkte kanskje det kunne være grunnen til at jeg sliter psykisk og at om jeg "finner ut av det" kanskje jeg kunne blitt bedre. Men mulig det er en dum tanke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tror dere sjansen er for at det har skjedd meg noe som barn jeg ikke husker? Hvor vanlig/uvanlig er det å fortrenge minner og ikke huske det som har skjedd over hodet? Og er det dumt å begynne utforske det mtp muligheten for å få falske minner?

La det ligge....

Anonymkode: 90527...730

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte kanskje det kunne være grunnen til at jeg sliter psykisk og at om jeg "finner ut av det" kanskje jeg kunne blitt bedre. Men mulig det er en dum tanke?

Hvordan sliter du?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sliter du?

Depresjon, dårlig selvbilde, mye selvhat, sjenert osv.

Skrevet

Grunnen til at jeg tenker at det kanskje skjedde meg noe var at jeg forandret meg mye. Fra å være utadvendt og uredd til å være veldig sjenert og forsiktig. Men kanskje det hadde andre forklaringer?

Skrevet
36 minutes ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg tenker at det kanskje skjedde meg noe var at jeg forandret meg mye. Fra å være utadvendt og uredd til å være veldig sjenert og forsiktig. Men kanskje det hadde andre forklaringer?

Da er det i såfall relevant å vite når forandringen skjedde. Om det skjedde rundt puberteten, kan det kanskje tilskrives det. Man forandrer seg mye i puberteten og noen ting blir permanente. Så må man også huske på at hjernen ikke er ferdig utviklet før man er ca 25, slik at det potensielt sett kan skje store endringer frem til da. Jeg vet med meg selv at jeg var to ganske forskjellige personer som 20-åring og 26-åring. Og igjen en litt annerledes person nå som jeg er i midten av 30-årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...