Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig sjenert og tenger tid på å åpne meg og vise hvem jeg virkelig er. Synes det er lettere å sende meldinger enn å møtes ansikt til ansikt. Har forsøkt Tinder men får veldig inntrykk av at 99% der er ute etter noe uforpliktende (sex). Har jeg bare vært uheldig?

Anonymkode: 08229...8ca

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Ta kontroll over sjenertheten istedenfor at den kontrollerer deg.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Ta kontroll over sjenertheten istedenfor at den kontrollerer deg.

Har du noen konkrete tips til hvordan?

Skrevet (endret)

Hvis det er deg som er uerfaren og over 30 ville jeg søkt så anonymt som mulig på nett, for å luke ut flest mulig skriftlig. Det vil spare deg for mange ubehagelige opplevelser. Det er mange usikre sjenerte menn med liten erfaring på nett også.
Og nei, du har ikke vært uheldig med de 99%-ene på Tinder. Kanskje er tallet 85%, men det hjelper ikke stort.

Endret av Crimson
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du aksepterer at den er en del av deg, det er en god start. Deretter at det ikke er noe skamfullt, det er heller ikke så farlig som du tror, det er normalt, bare uheldig og for deg uønsket, i en del sammenhenger, og sjarmerende og bra i andre sammenhenger, for andre spesielt kanskje. Derfra forsøker du å flytte grensene for hva du selv klarer å by på av deg selv, på de områdene du ønsker å flytte grensene. Å være sjenert på noen områder kan være helt greit. De fleste er det.
Det du må passe på i datingsammenheng er hvordan andre reagerer på deg. Noen vil ta for lite hensyn til deg og dine behov, de vil se en anledning til å "bruke" deg, forme deg, manipulere deg. Den rette for deg er en tålmodig lytter som er bevisst din svakhet, og likevel har fokus på hva DU vil, hva DU ønsker, og hva som er best for DEG. Det er han som vil ta vare på deg, som etter hvert elsker deg, selv om også han høyst sannsynlig har sterk lyst på sex med deg, og av den grunn kan være utålmodig. Det finnes slike menn også, som har to tanker i hodet samtidig, og prioriterer den andres behov og ønsker.

AnonymBruker
Skrevet
Crimson skrev (50 minutter siden):

Hvis det er deg som er uerfaren og over 30 ville jeg søkt så anonymt som mulig på nett, for å luke ut flest mulig skriftlig. Det vil spare deg for mange ubehagelige opplevelser. Det er mange usikre sjenerte menn med liten erfaring på nett også.
Og nei, du har ikke vært uheldig med de 99%-ene på Tinder. Kanskje er tallet 85%, men det hjelper ikke stort.

Ja, det er meg. Hvorfor ville du vært så anonym som mulig? Tenker du uten bilde og navn? Da er det vel ingen som vil matche med meg?

Crimson skrev (10 minutter siden):

Du aksepterer at den er en del av deg, det er en god start. Deretter at det ikke er noe skamfullt, det er heller ikke så farlig som du tror, det er normalt, bare uheldig og for deg uønsket, i en del sammenhenger, og sjarmerende og bra i andre sammenhenger, for andre spesielt kanskje. Derfra forsøker du å flytte grensene for hva du selv klarer å by på av deg selv, på de områdene du ønsker å flytte grensene. Å være sjenert på noen områder kan være helt greit. De fleste er det.
Det du må passe på i datingsammenheng er hvordan andre reagerer på deg. Noen vil ta for lite hensyn til deg og dine behov, de vil se en anledning til å "bruke" deg, forme deg, manipulere deg. Den rette for deg er en tålmodig lytter som er bevisst din svakhet, og likevel har fokus på hva DU vil, hva DU ønsker, og hva som er best for DEG. Det er han som vil ta vare på deg, som etter hvert elsker deg, selv om også han høyst sannsynlig har sterk lyst på sex med deg, og av den grunn kan være utålmodig. Det finnes slike menn også, som har to tanker i hodet samtidig, og prioriterer den andres behov og ønsker.

Gode poenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, det er meg. Hvorfor ville du vært så anonym som mulig? Tenker du uten bilde og navn? Da er det vel ingen som vil matche med meg?

Det er bare et generelt råd basert på at det er ganske enkelt å late som en er trivelig og sympatisk over en kortere periode, når det er nødvendig. I tillegg kan menn være innpåslitne, og flinke til å overtale. Jeg er ingen ekspert på dating selv, så her kan andre gi deg bedre råd og tips om den konkrete prosessen. Er du utålmodig må du bare kaste deg ut i det.

AnonymBruker
Skrevet
Crimson skrev (38 minutter siden):

Det er bare et generelt råd basert på at det er ganske enkelt å late som en er trivelig og sympatisk over en kortere periode, når det er nødvendig. I tillegg kan menn være innpåslitne, og flinke til å overtale. Jeg er ingen ekspert på dating selv, så her kan andre gi deg bedre råd og tips om den konkrete prosessen. Er du utålmodig må du bare kaste deg ut i det.

Skjønner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 0.30):

Det er sommer, hadde jeg vært deg ville jeg tatt med ei venninne og meldt meg inn i en naturistforening, eller bare gått på ei naturiststrand. Der vil du bli overrasket over hvor godt du blir mottatt, og du tar samtidig skikkelig strupetak på mange kvinnekomplekser. Et så stort steg ut av komfortsonen og inn i de dypeste hemningene kan gjøre veldig godt, veldig raskt. Hvis du tør, og hvis du finner ei venninne som tør.

Anonymkode: 0a530...288

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...