Gå til innhold

Stadig flere styrer unna nyheter - er du en av dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/stadig-flere-styrer-unna-nyheter-okningen-storst-i-norge/s/5-95-3095681

Fire av ti nordmenn sier de unngår nyheter ofte eller av og til, ifølge en fersk internasjonal rapport, som viser at det er i Norge dette øker mest. 

Det er klart flere kvinner enn menn som sier de unngår nyheter, med 44 mot 34 prosent.

– For demokratiet er det et problem hvis mange unngår nyheter over tid, og disse ikke har andre kilder eller veier til viktig informasjon, og dermed får en svakere tilknytning til samfunnet. Det er altså noe annet enn midlertidig, delvis unngåelse, heter det i rapporten.

Anonymkode: 174af...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre ikke.

Jeg tenker det kan være et sunnhetstegn at nordmenn styrer unna å lese hvert eneste oppslag om Trump og Kongehuset time for time.

Skrevet

Jeg er en av dem som ville svart "av og til".

Jeg har blitt langt mer selektiv på hva jeg både leser og ser, og hvor mye tid jeg bruker på skjerm. Jeg gidder ikke lese tusen saker om samme tema lenger, har jeg sett at feks Høiby skal få dommen eller Trump skal invadere der-og-der gidder jeg ikke å få med meg massevis av saker om samme tema på hundre ulike nyhetsplattformer. Det holder i massevis å se Dax 18 og evt Dagsrevyen, samt lese noen aviser. Jeg hører også på podcasts på tur til og fra jobb, som feks Kommentert, Aftenpodden og Norsken, Svensken og Dansen, som også tar for seg aktuelle saker, og jeg liker det bedre enn infoen vi får servert på feks nettaviser. Etter Solvang ga seg gidder jeg ikke se Debatten heller, nå er også det redusert til et bladi-bladi-underholdningsprogram som ikke går i dybden.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke hadde vært spesielt klokere om jeg hadde brukt ti ganger så mye tid på å oppdatere meg. 

Ikkeanonymnok
Skrevet

Jeg er en av dem som svært sjeldent leser nyheter. Årsaken er rett og slett at jeg synes det er kjedelig, så de få sakene jeg leser trigger en eller annen interesse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...