AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni https://www.nettavisen.no/nyheter/stadig-flere-styrer-unna-nyheter-okningen-storst-i-norge/s/5-95-3095681 Fire av ti nordmenn sier de unngår nyheter ofte eller av og til, ifølge en fersk internasjonal rapport, som viser at det er i Norge dette øker mest. Det er klart flere kvinner enn menn som sier de unngår nyheter, med 44 mot 34 prosent. – For demokratiet er det et problem hvis mange unngår nyheter over tid, og disse ikke har andre kilder eller veier til viktig informasjon, og dermed får en svakere tilknytning til samfunnet. Det er altså noe annet enn midlertidig, delvis unngåelse, heter det i rapporten. Anonymkode: 174af...362 0 Siter
Grendel Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Dessverre ikke. Jeg tenker det kan være et sunnhetstegn at nordmenn styrer unna å lese hvert eneste oppslag om Trump og Kongehuset time for time. 1 Siter
Kayia Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Jeg er en av dem som ville svart "av og til". Jeg har blitt langt mer selektiv på hva jeg både leser og ser, og hvor mye tid jeg bruker på skjerm. Jeg gidder ikke lese tusen saker om samme tema lenger, har jeg sett at feks Høiby skal få dommen eller Trump skal invadere der-og-der gidder jeg ikke å få med meg massevis av saker om samme tema på hundre ulike nyhetsplattformer. Det holder i massevis å se Dax 18 og evt Dagsrevyen, samt lese noen aviser. Jeg hører også på podcasts på tur til og fra jobb, som feks Kommentert, Aftenpodden og Norsken, Svensken og Dansen, som også tar for seg aktuelle saker, og jeg liker det bedre enn infoen vi får servert på feks nettaviser. Etter Solvang ga seg gidder jeg ikke se Debatten heller, nå er også det redusert til et bladi-bladi-underholdningsprogram som ikke går i dybden. Jeg er helt sikker på at jeg ikke hadde vært spesielt klokere om jeg hadde brukt ti ganger så mye tid på å oppdatere meg. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Jeg er en av dem som svært sjeldent leser nyheter. Årsaken er rett og slett at jeg synes det er kjedelig, så de få sakene jeg leser trigger en eller annen interesse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Jeg har sluttet, fordi nyhetene finner meg. Det er et voldsomt mas hele tiden, spesielt i Norge, og aller mest fra NRK, som har gjort nyheter til en religion. Før fulgte jeg nyheter, men nå er de ferdigtygde med kommentarer og belærende analyser, det gidder jeg ikke. Det blir alt for gjennomskuelig. Nrk har mistet mye av sin troverdighet. Så nå lar jeg nyhetene komme til meg, fra alle kanter, da får jeg et mer nyansert bilde. Anonymkode: 2127a...66c 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Jeg er nok dessverre en av de som suger til meg det meste av nyheter og tar sjelden pause. 0 Siter
laban Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Kayia skrev (2 timer siden): Jeg er en av dem som ville svart "av og til". Jeg også. Særlig utenriks. Jeg orker ikke Trump og Midt-Østen minutt for minutt. Men jeg vil egentlig ikke definere det som at jeg unngår nyheter, jeg vil bare ikke overfores. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Nei, jeg elsker nyheter, både innenriks og utenriks, men jeg er flinkere til å hoppe over nyheter som går på repeat enn jeg var før. Jeg er innom et stort antall kilder i løpet av en dag og kunne ikke tenkt meg et liv uten Anonymkode: a9bcc...d90 0 Siter
Kayia Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni laban skrev (1 time siden): Jeg også. Særlig utenriks. Jeg orker ikke Trump og Midt-Østen minutt for minutt. Men jeg vil egentlig ikke definere det som at jeg unngår nyheter, jeg vil bare ikke overfores. Samme her, jeg anser meg som oppdatert, men trenger ikke overfores. 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Jeg ser på dagsrevyen hver dag og leser nettaviser hver dag. Ofte ser jeg også på Dagsnytt 18. tv2 nyhetene ser jeg aldri på. Men jeg kan skru av om det kommer veldig lange og dvelende reportasjer ala det man så under gazabombingen. Det blir for intenst å se sånn lidelse hver bidige dag over år. Kongestoff og teater-nyheter orker jeg ikke av andre grunner. NRK har mye av dette. Jeg føler vi har ganske ubalanserte nyheter i Norge. Med unntak av nettavisen, selv om de ikke er en veldig god avis så lar de jo litt annet enn vedtatt konsensus slippe til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Worrisome_plenty skrev (1 minutt siden): tv2 nyhetene ser jeg aldri på. Kan jeg spørre hvorfor? Anonymkode: 6a4bb...ac3 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hvorfor? Anonymkode: 6a4bb...ac3 For woke. Ikke at NRK er mindre woke. Men jeg trenger ikke se to likt vinklede medier i løpet av en dag. Og da velger jeg den jeg tross alt er ufrivillig med å betaler for. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Worrisome_plenty skrev (Akkurat nå): For woke. Ikke at NRK er mindre woke. Men jeg trenger ikke se to likt vinklede medier i løpet av en dag. Og da velger jeg den jeg tross alt er ufrivillig med å betaler for. Skjønner det gir mening. Anonymkode: 6a4bb...ac3 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Følger ikke ivrig med for å si det sånn. Jeg er ikke daglig innom avisene. Føler det er bare tull som står for det meste. Klickbait og skremsel eller noe annet som skal få oss til oppføre oss som lydige hunder. Men jeg kunne noen ganger tenkt meg å være journalist, jeg ville klart å finne overskrifter som fikk folk til å klikke seg inn. Men dessverre er det mulig at intelligensen stiger etter hvert og folk vil ikke lenger klikke seg inn så lett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Mediene kan ta det på sin egen kappe, de valser rundt i samme konsensustakt som vanlig, og det er lite rom for nyanser. Det skjøt fart med Ukrainakrigen, videre med Gaza/Israel, så Trumps overtakelse og frenetiske utspill. Så kom hele monarkisirkuset for fullt, og pressen samler seg i bånn i denne som i andre splittende saker. Mot folkeoplnionen., folket er slemme, og de må oppdras. Var godt informert tidligere - nå not so much - orker ikke mølet. Anonymkode: 58e7c...d06 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni 3 hours ago, Worrisome_plenty said: For woke. På hvilken måte? (Jeg har ingen idé, for ser aldri tv2 nyhetene). Anonymkode: 174af...362 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): På hvilken måte? (Jeg har ingen idé, for ser aldri tv2 nyhetene). Anonymkode: 174af...362 Vel jeg sluttet å se da Arild Riise under en sending sa at Norge burde ta imot flere flyktninger. Dette var under flyktningstrømmen i 2015. Da sluttet jeg å se. 0 Siter
Musikk Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni (endret) Worrisome_plenty skrev (På 17.6.2026 den 15.56): Vel jeg sluttet å se da Arild Riise under en sending sa at Norge burde ta imot flere flyktninger. Dette var under flyktningstrømmen i 2015. Da sluttet jeg å se. Det begynner og bli en stund siden du har sett Tv2 nyheter nå 2015 sist mye har skjedd siden den gang (AnonymBruker) Endret 25. juni av Musikk 1 Siter
FjellOgDalar Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Sjekker nyheter daglig, men ikke 24/7. Det er for meg et spørsmål om dosering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.