Gå til innhold

Kan man bli avvist på akuttmottaket (psyk.) om man har henvisning til innleggelse fra privat psykiater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til legevakten med alvorlig depresjon og psykotiske symptomer (jeg visste ikke at det var dette som feilte meg da). Jeg ble avvist av legevakts-legen etter en samtale. Dagen etterpå fikk jeg henvisning av privat behandler og ble innlagt på DPS på timen. 

Anonymkode: c8218...59f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men tror det er uvanlig.

Anonymkode: eef73...1c2

Skrevet

De gangene jeg har blitt avvist har jeg hatt mottakssamtale med LIS på akuttpsyk. samme ettermiddag/kveld som jeg ble henvist, også har jeg blitt kastet ut under spesialistvurdering morgenen etter. Helt uavhengig av hvor henvisningen kom fra.

Jeg vet ikke om det går an å bli avvist i døra, men jeg gjetter på at det skal en del til, for da må man jo begrunne hvorfor, og da må det nesten gjøres en vurdering uansett. 

Skrevet

Man mottar jo på akutten av en lege. Hen gjør en selvstendig vurdering. Jeg trodde ikke de kunne avvise, men en lege fortalte meg nettopp at det hendte de gjorde det.

Men de fleste som henviser til akutten ringer jo inn og diskuterer med forvakt på akutten (eller er det bakvakt🙈) så da får de jo et ok.

Skrevet
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Man mottar jo på akutten av en lege. Hen gjør en selvstendig vurdering. Jeg trodde ikke de kunne avvise, men en lege fortalte meg nettopp at det hendte de gjorde det.

Men de fleste som henviser til akutten ringer jo inn og diskuterer med forvakt på akutten (eller er det bakvakt🙈) så da får de jo et ok.

Åja, det visste jeg ikke at de gjorde; ringte inn. Så da får de tommel opp eller ned.

Anonymkode: c8218...59f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...