Gå til innhold

Det ser lysere ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg etter 3,5 mnd på tvang overført til frivillig innleggelse og tentativ utskrivelse er mandag uke 27. Vi holder på å trappe ned på vival og Truxal, men er tvangsvedtak på Abilify og Xeplion. Dessverre. 

Men jeg ligger i sofaen i ny leilighet. Brukt mange timer på å pakke ut i dag. Har 3 av 25 esker igjen å pakke ut av. 

Stemmene har gått fra 90% til 55-60%, men de 55-60% har jeg fått god hjelp til å håndtere. Bruker teknikker for å takle de. 

Er ifølge behandler psykotisk enda, men det er på et nivå hvor det er forsvarlig å overlate meg til poliklinisk oppfølging. Jeg er ikke psykotisk da, men vi er enig om å være uenig. Det funker for meg. 

Jeg vil ikke dø, jeg vil leve. Kun stemmene som vil jeg skal dø. Men fuck dem da! 

Er det noen som kjenner seg igjen i å bli gira av å få mer frihet og nærme seg utskrivelse? Hva følte dere på? Bra? Skummelt? 

Jeg kjenner på begge deler jeg. 

Jeg hadde bare lyst til å dele noe positivt. Del gjerne noe positivt om egen situasjon selv! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

I dag er jeg etter 3,5 mnd på tvang overført til frivillig innleggelse og tentativ utskrivelse er mandag uke 27. Vi holder på å trappe ned på vival og Truxal, men er tvangsvedtak på Abilify og Xeplion. Dessverre. 

Men jeg ligger i sofaen i ny leilighet. Brukt mange timer på å pakke ut i dag. Har 3 av 25 esker igjen å pakke ut av. 

Stemmene har gått fra 90% til 55-60%, men de 55-60% har jeg fått god hjelp til å håndtere. Bruker teknikker for å takle de. 

Er ifølge behandler psykotisk enda, men det er på et nivå hvor det er forsvarlig å overlate meg til poliklinisk oppfølging. Jeg er ikke psykotisk da, men vi er enig om å være uenig. Det funker for meg. 

Jeg vil ikke dø, jeg vil leve. Kun stemmene som vil jeg skal dø. Men fuck dem da! 

Er det noen som kjenner seg igjen i å bli gira av å få mer frihet og nærme seg utskrivelse? Hva følte dere på? Bra? Skummelt? 

Jeg kjenner på begge deler jeg. 

Jeg hadde bare lyst til å dele noe positivt. Del gjerne noe positivt om egen situasjon selv! :)

Supert å lese! Jeg har begynt hos ny psykodynamisk psykologspesialist og fordi første gang i livet kjenner jeg meg litt lettere i brystet og ordene sitter løsere😊Jeg har en lang vei å gå, men trygt å vite at terapeuten kan gå den med meg (om jeg vil betale😆).

AnonymBruker
Skrevet

Så fint å høre! Jeg kan absolutt kjenne meg igjen i det å bli gira av å få mer frihet og at det føles både bra og skummelt (var noen måneder tvangsinnlagt selv for en måneds tid siden). Jeg hadde gitt opp alt håp men så fikk jeg tilbud om en behandling som fungerte for meg. Jeg har nå vært hjemme en måneds tid og har det ganske så bra, har begynt i jobb igjen og jeg og behandler har bestemt oss for å jobbe med noe jeg har hatt lyst til å få hjelp for lenge når hun kommer tilbake fra ferie. Ser veldig frem mot det.

Anonymkode: d5bd8...53a

Skrevet
munchin skrev (Akkurat nå):

Supert å lese! Jeg har begynt hos ny psykodynamisk psykologspesialist og fordi første gang i livet kjenner jeg meg litt lettere i brystet og ordene sitter løsere😊Jeg har en lang vei å gå, men trygt å vite at terapeuten kan gå den med meg (om jeg vil betale😆).

Så bra. ❤️ Hvis du har pengene er det ikke verdt det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fint å høre! Jeg kan absolutt kjenne meg igjen i det å bli gira av å få mer frihet og at det føles både bra og skummelt (var noen måneder tvangsinnlagt selv for en måneds tid siden). Jeg hadde gitt opp alt håp men så fikk jeg tilbud om en behandling som fungerte for meg. Jeg har nå vært hjemme en måneds tid og har det ganske så bra, har begynt i jobb igjen og jeg og behandler har bestemt oss for å jobbe med noe jeg har hatt lyst til å få hjelp for lenge når hun kommer tilbake fra ferie. Ser veldig frem mot det.

Så bra! Håper det vil hjelpe for deg. :)

Hvordan var det å komme hjem? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Så bra! Håper det vil hjelpe for deg. :)

Hvordan var det å komme hjem? 

Takk :)

Det var både rart og godt egentlig. Man blir jo så vandt til å alltid ha folk rundt en når man er innlagt og alltid noen som kan snakke på kort varsel det var nok den største overgangen for min del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk :)

Det var både rart og godt egentlig. Man blir jo så vandt til å alltid ha folk rundt en når man er innlagt og alltid noen som kan snakke på kort varsel det var nok den største overgangen for min del.

Det blir det nok for meg også. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det blir det nok for meg også. 

Ja. Ønsker deg masse lykke til i alle fall :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Ønsker deg masse lykke til i alle fall :)

Takk. :)

stjernestøv
Skrevet

Det er deg virkelig vel unt Glitter :) 

Jeg hatet å være innlagt på dps og ville hjem hver dag så skjønner ikke hvorfor jeg var der frivillig, alltid godt å komme hjem :) 

Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Så bra. ❤️ Hvis du har pengene er det ikke verdt det? 

Jeg har på en måte egentlig ikke råd til det, iallefall ikke i lengden. Men i en liten periode skal jeg få det😉

Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Jeg har på en måte egentlig ikke råd til det, iallefall ikke i lengden. Men i en liten periode skal jeg få det😉

Det blir en nøye vurderingssak. En liten periode kan gjøre mye. For tre uker siden ble tvangsvedtaket på innleggelse (paragraf 3.3) forlenget for jeg var så dårlig. I dag ble jeg frivillig innlagt. Ting kan snu! 

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Det er deg virkelig vel unt Glitter :) 

Jeg hatet å være innlagt på dps og ville hjem hver dag så skjønner ikke hvorfor jeg var der frivillig, alltid godt å komme hjem :) 

Det skjønner jeg godt. Jeg er henvist til DPS, men tror ikke jeg vil det. :)

Takk! 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (27 minutter siden):

Dette er det beste jeg har lest fra deg på lenge. Awesome! 😃

Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Dette er det beste jeg har lest fra deg på lenge. Awesome! 😃

Hehe ja! 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg godt. Jeg er henvist til DPS, men tror ikke jeg vil det. :)

Takk! 

Godt du har fått god hjelp :) 

Nei dps er ikke noe særlig, bedre å være hjemme da. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Godt du har fått god hjelp :) 

Nei dps er ikke noe særlig, bedre å være hjemme da. 

Absolutt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...