Gå til innhold

Kan bare redsel for å bli dårligere faktisk gjøre at man blir dårligere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på dette litt og lurer på om det blir som en slags selvoppfyllende profeti?

Jeg har nettopp vært veldig dårlig med alvorlig depresjon. Er hjemme igjen nå og merker tendenser til at jeg begynner å bli verre.

Anonymkode: 0b349...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å normaliser at alle dager ikke skinner og at det ikke trenger bety at du begynner å bli dårligere. Det er ganske normalt at man er redd for å bli like dårlig som man var. Legg derfor litt sjel i å holde deg til gode rutiner og alt annet du kan bidra med selv. Kommuniser godt med de som følger deg opp slik at du aldri er alene om å vurdere egen tilstand.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (4 minutter siden):

Prøv å normaliser at alle dager ikke skinner og at det ikke trenger bety at du begynner å bli dårligere. Det er ganske normalt at man er redd for å bli like dårlig som man var. Legg derfor litt sjel i å holde deg til gode rutiner og alt annet du kan bidra med selv. Kommuniser godt med de som følger deg opp slik at du aldri er alene om å vurdere egen tilstand.

Takk for gode råd ❤️ Jeg har følt meg litt dårligere 2 ukers tid nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har tenkt på dette litt og lurer på om det blir som en slags selvoppfyllende profeti?

Jeg har nettopp vært veldig dårlig med alvorlig depresjon. Er hjemme igjen nå og merker tendenser til at jeg begynner å bli verre.

Har du gode medisiner og behandler på poliklinikken?

Anonymkode: f19e6...660

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du gode medisiner og behandler på poliklinikken?

Anonymkode: f19e6...660

Jeg er godt medisinert ja. Har behandler (psyk sykepleier) i kommunen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for gode råd ❤️ Jeg har følt meg litt dårligere 2 ukers tid nå.

I så fall bør du kommunisere med de som følger deg opp. Finn deg en app eller lag et notat på mobilen der du noterer ned kort søvn/tilstand/ korte setninger om hvordan du har det. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (5 minutter siden):

I så fall bør du kommunisere med de som følger deg opp. Finn deg en app eller lag et notat på mobilen der du noterer ned kort søvn/tilstand/ korte setninger om hvordan du har det. 

Ja jeg har sagt til de som følger meg opp at jeg føler meg dårligere og at jeg er redd for å bli skikkelig dårlig igjen men virker ikke som om de tok det så alvorlig. Kan være jeg bare misforsto litt jeg vet ikke? Godt forslag det med å notere det ned, det skal jeg gjøre 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...