Gå til innhold

Hvordan behandlet du soppinfeksjonen tinea versicolor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plagdes med dette et lite år. Har fått beskjed om å bruke fungoral sjampo på de utsatte områdene som er bryst, hals, rygg og nakke. Men infeksjonen bare sprer seg. Hjelp?

Anonymkode: 5f323...9ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis lokal behandling ikke virker er vel medisin som lamisil eller fluconazol en mulighet. Har du fått soppen analysert av hudlege ? Om den er immun mot virkestoffet i Lamisil? Dette kan en hudlege gjøre. Jeg har vært plaget med hudsopp i mange år, det kommer alltid tilbake hos meg.

Anonymkode: 176a1...64b

AnonymBruker
Skrevet

Fluconazol var vist den som virket på din type ikke Lamisil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvis lokal behandling ikke virker er vel medisin som lamisil eller fluconazol en mulighet. Har du fått soppen analysert av hudlege ? Om den er immun mot virkestoffet i Lamisil? Dette kan en hudlege gjøre. Jeg har vært plaget med hudsopp i mange år, det kommer alltid tilbake hos meg.

Fastlegen skal sende henvisning til hudlege. Mon tro hva ventetiden er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fluconazol var vist den som virket på din type ikke Lamisil.

Er ikke Lamisil en krem? Tror tablettene heter Terbinafin. 

Anonymkode: 15c93...edd

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fastlegen skal sende henvisning til hudlege. Mon tro hva ventetiden er.

Det tar mange måneder i Trondheim i alle fall. Om du vil betale så mye, så kan du jo gå privat, da får du time kjapt, men det koster.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke Lamisil en krem? Tror tablettene heter Terbinafin. 

Anonymkode: 15c93...edd

Lamisil er navnet på medisinen også, men generisk er det terbinafin. Den hjelper ikke uansett. Det hjalp vist med fluconazol og en annen tablett. Jeg har brukt fluconazol og det hjelp betraktelig.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Det tar mange måneder i Trondheim i alle fall. Om du vil betale så mye, så kan du jo gå privat, da får du time kjapt, men det koster.

Evnt kan man prøve dr dropin bilde diagnose og forklare situasjonen. Jeg kan ikke garantere tabletter. Men jeg vil tro fastlegen kannslrive ut fluconazol eller den andre medisinen som virket /som jeg ikke husker navnet på. 

Jeg tok 1 fluconazol i uken i 5 uker og da hadde jeg null sopp i over ett år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...