Gå til innhold

Trygghet i terapirommet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du og behandler gjort for å skape en trygg relasjon i terapirommet? Har dere gjort noe spesielt, eller har det kommet av seg selv? 

Hvis det ikke har kommet av seg selv; hvordan har dere identifisert det? Og hvilke grep har dere i så fall tatt? 

Anonymkode: 259f7...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan starte med å svare for meg selv:

Her har ikke ting kommet av seg selv. Misforståelser og brutt tillit. Men vi har bestemt oss for å gjøre et felles forsøk på å få bygget det opp igjen. Vi har satt av tiden fremover til å bli litt bedre kjent, og utforske flere sider enn bare «det vanskelige», slik at terapirommet ikke bare blir knyttet sammen med frykt og vonde følelser. Behandler innså at selv etter å møtt meg i flere måneder, så visste han i grunnen ingenting om meg og mitt liv, siden det kun hadde vært fokus på konkrete problemstillinger, utfordringer og ting som er for vanskelig til å i det hele tatt komme inn på så lenge relasjonen er utrygg. Mange årsaker til dette, men nå skal vi altså forsøke å angripe ting fra en ny vinkel, og da må denne litt mer trygge basen på plass først.

Jeg er usikker på hvordan det blir i praksis, så derfor hadde det vært fint å høre andres erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

Det har kommet av seg selv egentlig. Jeg har kjent tilit til han fra begynnelsen ved måten han har møtt meg på og hans rolige og respektfullt fremtoning. 

Kanskje dere må ta det litt fra begynnelsen? I saktere tempo? Dps eller privat?

Anonymkode: cd173...78e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har kommet av seg selv egentlig. Jeg har kjent tilit til han fra begynnelsen ved måten han har møtt meg på og hans rolige og respektfullt fremtoning. 

Kanskje dere må ta det litt fra begynnelsen? I saktere tempo? Dps eller privat?

Anonymkode: cd173...78e

Ja; vi rykker litt tilbake til start, tror jeg. Det er i alle fall det jeg tror, og så finner jeg sikkert mer ut av det etter hvert. 

Helt tydelig at ting må tas i et annet tempo, for det har vært fullstendig lås på mange områder med den tilnærmingen som har vært til nå. Det har vært utfordrende for både meg og behandler. 

Jeg tror det kan være riktig tilnærming det vi skal prøve nå, men jeg er samtidig ekstremt forsiktig med å senke forsvaret helt, på grunn av hvordan ting har vært. Men jeg håper det kan bli bra. Jeg forsøker å senke forsvaret helt, men noe holder igjen. Jeg er åpen med behandler om det. Det er noe jeg ikke klarer helt å overstyre.

Det er dps. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...