FjellOgDalar Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Heisann, jeg har bestemt meg for å ta de to fagene jeg mangler for å få generell studiekompetanse siden jeg uansett ikke har noe å gjøre på det kommende året. Ønsket er å ta dette som nettstudier der jeg kan starte umiddelbart (noe man kan begge steder), samt bruke et helt år på begge fag før jeg melder meg opp til eksamen, altså ikke f.eks. ett fag på et halvår. Jeg har testet prøvebruker på Ask, som ga meg et godt inntrykk. Ikke funnet dette tilbudet hos Sonans, og avventer svar derifra ang. mulig rabatt de kunne gi meg. Med forlenget tilgang til stoffet hos Ask, vil det komme på rundt samme pris som Sonans med mindre de kan gi meg rabatt. Ser Sonans har tilgang til lesesal også for nettstudenter, som jo KAN være en fordel. Prøvebrukeren på Ask virket grei, men samtidig følte jeg kanskje at videoene ble litt overflatiske. Samtidig krever det ikke i samme grad å holde på oppmerksomhet over tid - som jeg sliter med.. Men igjen går det an å pause nettforelesninger og se de om igjen - det er slik jeg har løst det på fagskolen jeg tok. Likevel synes jeg det er interessant at f.eks. historie hos Ask er delt opp mer etter tema enn kronologi (vet ikke hvordan dette er på Sonans). Matte er det faget jeg desidert er dårligst i og ikke klarte å gjennomføre utover første bolken på yrkesfag, så her er lærers formidlingsevne og ev. veiledning man kan få helt avgjørende. Jeg lærer best av å snakke (ev. chatte) med andre om stoffet, at man quizzer hverandre, nettquizzer el. spørsmål jeg lager selv, skrive oppgaver/tilbakemelding på disse, sammendrag, flashcards og noen ganger visuelle framstillinger. Så da er det valgets kvaler egentlig. Er det noen som har erfaring med noen av disse? Ev. begge? Jeg synes ikke svar jeg får fra KI gjør meg klokere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.