AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni ...Hvor kommer de fra? Anonymkode: 9baeb...a0f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Tror du får bedre svar om du googler. Står om opphavet til slike uttrykk på nett, for de hvor man vet det. Anonymkode: 67571...7fc 0 Siter
Musikk Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni (endret) "Uttrykket «baller av stål» betyr å være ekstremt modig, tøff eller fryktløs. Det brukes ofte om personer som tør å ta dristige sjanser, trosse fare, eller stå for upopulære meninger i krevende situasjoner. Endret 20. juni av Musikk 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni 35 minutes ago, AnonymBruker said: Tror du får bedre svar om du googler. Står om opphavet til slike uttrykk på nett, for de hvor man vet det. Anonymkode: 67571...7fc Ok, fant dum som et brød. Men ingen ting om sterk som en løk. Anonymkode: 9baeb...a0f 0 Siter
Musikk Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): ...Hvor kommer de fra? Anonymkode: 9baeb...a0f Jeg vet ikke har bare hørt om uttrykk som "baller av stål" 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, fant dum som et brød. Men ingen ting om sterk som en løk. Anonymkode: 9baeb...a0f "Sterk som en løk" har jeg aldri hørt før. Anonymkode: 67571...7fc 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Det er ingenting som heter sterk som en løk. Sterk som en bjørn derimot. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Husker bare ei sa til meg jeg var opp som en løve og ned som en fell, stemte godt det da. 0 Siter
Musikk Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni (endret) Musikk skrev (1 time siden): "Uttrykket «baller av stål» betyr å være ekstremt modig, tøff eller fryktløs. Det brukes ofte om personer som tør å ta dristige sjanser, trosse fare, eller stå for upopulære meninger i krevende situasjoner. Vokser nedover som kuhalen» er et kjent humoristisk uttrykk eller en gåte, hvor poenget er at tingen det snakkes om, blir mindre og mindre (kortere) jo lenger ned den kommer. Dette sa de ofte før i tiden vis du ikke spiste nok. Endret 20. juni av Musikk 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni (endret) Du er sur som en eddik-brygger. Et ganske selvforklarende. Endret 20. juni av Worrisome_plenty 0 Siter
Glitter Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Worrisome_plenty skrev (1 time siden): Du er sur som en eddik-brygger. Et ganske selvforklarende. Mannen som sier til kona at hun lukter sur i skjeden? 😂 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Glitter skrev (1 time siden): Mannen som sier til kona at hun lukter sur i skjeden? 😂 Ikke hørt det brukt i den sammenhengen 😅 heldigvis. 0 Siter
Glitter Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Worrisome_plenty skrev (7 minutter siden): Ikke hørt det brukt i den sammenhengen 😅 heldigvis. Haha nei. 😂 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Folkeopplysninga har sine skyggesider Anonymkode: 3e119...2dc 0 Siter
Grendel Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Jeg tipper at "Dum som et brød" bare kommer av at det er en ikke-tenkende gjenstand. Stokk-dum. Jeg har hørt "Løk" brukt om en dum person. Ikke om en sterk person. Jeg hørte at " klar som et egg" henger sammen med "Skjerpet som en (knivs)egg". Det gir mer mening enn hønse-egg. Hvis man er språknerd bør man si "Klar som en egg" 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Grendel skrev (2 timer siden): Jeg tipper at "Dum som et brød" bare kommer av at det er en ikke-tenkende gjenstand. Stokk-dum. Jeg har hørt "Løk" brukt om en dum person. Ikke om en sterk person. Jeg hørte at " klar som et egg" henger sammen med "Skjerpet som en (knivs)egg". Det gir mer mening enn hønse-egg. Hvis man er språknerd bør man si "Klar som en egg" Det er når en er sløv at alt skjærer seg Anonymkode: 3e119...2dc 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.