Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere noen planer? 

Endret av Musikk
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingenting her. Du da? 

Anonymkode: 889ab...199

Lillemus
Skrevet
Musikk skrev (7 timer siden):

Har dere noen planer? 

Nei, har ikke feiret St. Hans siden jeg var liten, da var det tradisjon å dra ned i fjæra, samle drivved og annet rask til et stort bål og grille pølser. Etter maten kastet vi spraybokser (typ. hårspray) vi hadde funnet, på bålet, det smalt godt når de eksploderte! Dette er 50 år siden altså, jeg ville ikke gjort det i dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, ingenting her. Du da? 

Anonymkode: 889ab...199

Nei, har ikke feiret den dagen sin jeg var liten. 

Skrevet

Nei, gjør ikke noe spesielt den dagen. Kanskje noe grilling og chips, hvis det passer med været.

Skrevet

Nei gjør ikke noe spesielt. 

Skrevet

Skal ikke Norge-Senegal spille i VM på StHansaften så planen er vel å se på det.  Det er forbudt å tenne bål uansett så det skjer ingenting.

Skrevet
Dorthe skrev (1 time siden):

Skal ikke Norge-Senegal spille i VM på StHansaften så planen er vel å se på det.  Det er forbudt å tenne bål uansett så det skjer ingenting.

Den kampen starter kl 0200 så du rekker å se den ferdig til ca kl 0400 og deretter sove til langt på dagen og likevel ha anledning til å feire sankthansaften når kvelden kommer ;) 

Skrevet

Jeg har ikke landet på hva jeg/vi skal gjøre den kvelden. Jeg vokste også opp med bål, riktignok ikke i fjæra, og heller ikke med å kaste spraybokser på bålet ;) Men som voksen har jeg ikke klart å ha noen skikkelig tradisjon knyttet til denne kvelden. Det har noen ganger vært bare som en vanlig sommermiddag i hagen hjemme eller borte, eller ute i båt, og noen ganger har jeg vært på en strand der det er et offentlig bål. 

påskelilje
Skrevet

Vi har fast tradisjon med stort bål i vannkanten hos min far (har samlet greiner og planker helt fra i vår), og som regel er vi 8-20 personer med stort og smått. Veldig koselig! Kun én gang i mitt liv har jeg stått over den feiringen!

Nicklusheletida
Skrevet

Det blir reker og hvitvin på terassen med samboer. 

I tidligere tider da vi hadde båt ( med x) pleide vi å dra til middagsbukta. Der traff vi venner som også hadde båter. Ble gjerne bading, reker og vin da også.

Skrevet

Vi feiret midtsommer med bål, bobler, sommerkjoler og blomsterkranser i går. Var veldig fint.

Det har ikke vært noe St.Hans feiring her i huset siden sønnen ble stor. Da han var liten var jeg leder i velforeningen og arrangerte feiringen hvert år frem til jeg ble syk. Var veldig gøy.

Skrevet

God midtsommer eller St.Hans 🌼 

Skrevet

Jeg skal lage god middag i dag. Hjemmelaget Biff Stroganoff med hjemmelaget potetstappe og med brokkoli til. 

Så blir det litt øl og chips utover kvelden.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 21.6.2026 den 22.06):

Det blir reker og hvitvin på terassen med samboer. 

Jeg ble inspirert av dette, så her ble det det samme ☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...