Gå til innhold

Hvordan kan jeg klare å gråte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne klart å gråte.

Anonymkode: b89bc...f56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanskelig for oss å kunne svare på det med null informasjon.

Anonymkode: 0e083...d0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg også. Stoppet å gråte da jeg begynte med Litium. Jeg er heller ikke i kontakt med følelsene mine, undertrykt. Går du i terapi?

Anonymkode: 1310c...8b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo vanskelig for oss å kunne svare på det med null informasjon.

Anonymkode: 0e083...d0c

Beklager. Hvilken informasjon ønsker du? Jeg har ikke grått på mange år men har de siste dagene kjent at jeg hadde trengt å gråte/at jeg har en tristhet i meg.

Jeg også. Stoppet å gråte da jeg begynte med Litium. Jeg er heller ikke i kontakt med følelsene mine, undertrykt. Går du i terapi?

Ja, går i terapi til vanlig men ikke akkurat nå pga at behandler har sommerferie.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det?

Jeg har ikke grått på mange år men har de siste dagene kjent at jeg hadde trengt å gråte/at jeg har en tristhet i meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke grått på mange år men har de siste dagene kjent at jeg hadde trengt å gråte/at jeg har en tristhet i meg.

Gråt kommer når den føler for, tristhet kan du få ut på mange andre måter enn ved å grine.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Gråt kommer når den føler for, tristhet kan du få ut på mange andre måter enn ved å grine.

Hvordan da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Beklager. Hvilken informasjon ønsker du? Jeg har ikke grått på mange år men har de siste dagene kjent at jeg hadde trengt å gråte/at jeg har en tristhet i meg.

Ja, går i terapi til vanlig men ikke akkurat nå pga at behandler har sommerferie.

Terapeuten min sier at gråten kommer når den kommer.

Skrevet

Hvordan da?

Eksempelvis ved å bruke ord, skrive eller tegne. Gråt er da ikke noe som har en slags enerett på å uttrykke tristhet. Gråt skjer når det skjer, hvis det skjer.

Skrevet
XbellaX skrev (35 minutter siden):

Eksempelvis ved å bruke ord, skrive eller tegne. Gråt er da ikke noe som har en slags enerett på å uttrykke tristhet. Gråt skjer når det skjer, hvis det skjer.

Men det føles både riktig og viktig å få grått. Er det ingen måte man kan klare det på?

Skrevet

Tenk på noe trist, filmer, sanger, minner, savn og lengsel😢hjelper. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men det føles både riktig og viktig å få grått. Er det ingen måte man kan klare det på?

Følelser er ikke alltid til å stole på. Jeg synes ikke du skal kave så veldig med å tvinge frem et helt spesifikt følelsesuttrykk fordi du mener det er "riktig". Du er et voksent menneske, bruk ordene dine. Sett ord på hvorfor du er trist og nedfor.

Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Følelser er ikke alltid til å stole på. Jeg synes ikke du skal kave så veldig med å tvinge frem et helt spesifikt følelsesuttrykk fordi du mener det er "riktig". Du er et voksent menneske, bruk ordene dine. Sett ord på hvorfor du er trist og nedfor.

Hvorfor mener du det er galt å tvinge frem gråt? Jeg vet ikke hvorfor jeg er trist og nedfor så får ikke til å bruke ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...