Gå til innhold

Feil av behandler å avfeie at jeg hadde borderline på den måten? Og hvordan kan to behandlere ha så ulik oppfatning av samme pasient?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått mye i behandling og vært mye innlagt. Under en av innleggelsene ble jeg utredet for personlighetsforstyrrelse og fikk da beskjed om at jeg hadde borderline. Da jeg ble skrevet ut noen måneder senere fikk jeg ikke satt diagnosen likevel fordi han som utredet meg nå hadde sluttet.

Så ett års tid senere spurte jeg min behandler om jeg ikke skulle hatt diagnosen. Da svarte hun "nehei, du har i alle fall ikke den diagnosen" hvorpå jeg da svarer "hvorfor tenker du det?" og hun svarer "hadde du møtt noen med den diagnosen hadde du aldri spurt".

Men er det ikke veldig mange måter å ha borderline på? Var det ikke dumt av henne å bare avfeie det uten å gi et ordentlig svar?

Anonymkode: aac8e...930

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg var  veldig fordomsfullt sagt av psykologen din

.

Anonymkode: de949...304

Skrevet

Det var et rart svar, for ja, de med borderline er forskjellige mennesker de også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg var  veldig fordomsfullt sagt av psykologen din

.

Anonymkode: de949...304

Det er jeg helt enig i. Jeg kjenner meg veldig igjen i 'quiet borderline' så jeg kan skjønne at behandler ikke ser meg som en "typisk" borderline pasient. Men det ble feil sagt uansett føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Det var et rart svar, for ja, de med borderline er forskjellige mennesker de også. 

Det er jeg helt enig i. Jeg kjenner meg veldig igjen i 'quiet borderline' så jeg kan skjønne at behandler ikke ser meg som en "typisk" borderline pasient. Men det virker litt som om hun ikke har fått med seg det du skriver?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har gått mye i behandling og vært mye innlagt. Under en av innleggelsene ble jeg utredet for personlighetsforstyrrelse og fikk da beskjed om at jeg hadde borderline. Da jeg ble skrevet ut noen måneder senere fikk jeg ikke satt diagnosen likevel fordi han som utredet meg nå hadde sluttet.

Så ett års tid senere spurte jeg min behandler om jeg ikke skulle hatt diagnosen. Da svarte hun "nehei, du har i alle fall ikke den diagnosen" hvorpå jeg da svarer "hvorfor tenker du det?" og hun svarer "hadde du møtt noen med den diagnosen hadde du aldri spurt".

Men er det ikke veldig mange måter å ha borderline på? Var det ikke dumt av henne å bare avfeie det uten å gi et ordentlig svar?

Så rart at hun svarte deg slik! Føler du selv at du har diagnosen? Gå privat for utredning?

Anonymkode: 6135c...236

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så rart at hun svarte deg slik! Føler du selv at du har diagnosen? Gå privat for utredning?

Ja, enig. Jeg har selv tenkt at jeg har/hadde diagnosen men har blitt bedre så om jeg hadde blitt utredet på nytt nå så tenker jeg er det ikke sikkert jeg hadde blitt diagnostisert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, enig. Jeg har selv tenkt at jeg har/hadde diagnosen men har blitt bedre så om jeg hadde blitt utredet på nytt nå så tenker jeg er det ikke sikkert jeg hadde blitt diagnostisert.

Så fint at du er bedre❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...