Gå til innhold

Hva tenker du om det nye kunstverket på Oslo S?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om noen får betalt for veldig lite.

Anonymkode: 9c323...c99

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.ao.no/synet-pa-oslo-s-vekker-oppsikt-ser-ut-som-et-udyr-som-har-kommet-rett-fra-helvete/s/5-128-1341276

Et nytt kunstverk på Oslo S får forbipasserende til å sperre opp øynene.

Kunstverket har fått navnet «Bruttonasjonalprodukt», og består av syv hester som dingler fra taket både inne på og utenfor stasjonen.

hest.JPG 

Anonymkode: c8824...07a

Noe helt grusomt er dette Maurslukere? eller monster? hester? 

Endret av Musikk
Skrevet
knas skrev (10 minutter siden):

Uhyggelig. 

Ikke mye sommer kunst dette nei. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutes ago, AnonymBruker said:

Høres ut som om noen får betalt for veldig lite.

Anonymkode: 9c323...c99

Lurer på hva prisen er.

Skrevet (endret)
Musikk skrev (18 minutter siden):

Noe helt grusomt er dette Maurslukere? monster? hester? kuer? 🙇‍♀️

Endret av Musikk
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på hva prisen er.

Ja, jeg lurer på hva skapninger dette skal forestille er nok fantasien våres som skal få jobbe litt. Har landet på maursluker lignende skapinger det passer ikke helt med rumpen😄 

Endret av Musikk
Skrevet

Hmm. Det er visst en fyr ved navn Einar Grinde. Jeg synes ikke det var helt vellykket. Det blir litt for enkelt og litt for nært søppelsekker. Jeg kan like moderne kunst inkludert groteske statuer, men jeg synes materialer og gjennomføring har litt å si. 

Andre ting fungerer litt bedre synes jeg. Han vant visst Høstutstillingen med denne:

https://www.hostutstillingen.no/2021/einar-grinde/

Flere ting. Noe er ræl og litt kult etter min smak:

https://vigeland.museum.no/aktuelt/einar-grinde

Han bruker de samme plasthestene. 

psykedeliker
Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (9 timer siden):

En skikkelig dilettant.

Har du noe bedre å komme med selv?

BrukerErHeltAnonym
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Har du noe bedre å komme med selv?

Bruk heller pengene på noe folk faktisk har glede av enn på "kunst" som knapt noen liker.

Og har du egentlig noe å bidra med i denne debatten, utover å flisespikke på formuleringene til andre brukere? Gang på gang unngår du selve saken som diskuteres, og kommer i stedet med innvendinger om detaljer som ikke betyr noe. Det er påfallende at du aldri ser ut til å ha egne argumenter eller synspunkter av betydning.

Inntrykket er at målet ditt ikke er å opplyse debatten, men å avspore den. Du tilfører lite, men krever mye oppmerksomhet fra andre. Hvis du brukte halvparten så mye energi på å argumentere for et standpunkt som du bruker på å kverulere, kunne du kanskje bidratt med noe som faktisk var verdt å lese.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 22.44):

https://www.ao.no/synet-pa-oslo-s-vekker-oppsikt-ser-ut-som-et-udyr-som-har-kommet-rett-fra-helvete/s/5-128-1341276

Et nytt kunstverk på Oslo S får forbipasserende til å sperre opp øynene.

Kunstverket har fått navnet «Bruttonasjonalprodukt», og består av syv hester som dingler fra taket både inne på og utenfor stasjonen.

hest.JPG 

Jeg får ikke åpnet artikkelen, er det Grinde? Jeg har ikke sett det i virkeligheten, men om det er Grinde har jeg sett et lignende et på Marinen her i byen. Jeg syns hans verk er kule, han kommer til å bli "et navn" om ikke lenge :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, Kayia said:

Jeg får ikke åpnet artikkelen, er det Grinde? Jeg har ikke sett det i virkeligheten, men om det er Grinde har jeg sett et lignende et på Marinen her i byen. Jeg syns hans verk er kule, han kommer til å bli "et navn" om ikke lenge :) 

Det er Grinde ja. 

hest.JPG

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er Grinde ja. 

Ja jeg så at Grendel postet det etter at jeg hadde klikket send. Grinde jobber mye med temporære verk, så håper jeg rekker å se det. Jeg liker humoren i arbeidene hans, og syns ofte han kommenterer makt på en snedig måte. 

psykedeliker
Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (10 timer siden):

Og har du egentlig noe å bidra med i denne debatten, utover å flisespikke på formuleringene til andre brukere? Gang på gang unngår du selve saken som diskuteres, og kommer i stedet med innvendinger om detaljer som ikke betyr noe. Det er påfallende at du aldri ser ut til å ha egne argumenter eller synspunkter av betydning.

Inntrykket er at målet ditt ikke er å opplyse debatten, men å avspore den. Du tilfører lite, men krever mye oppmerksomhet fra andre. Hvis du brukte halvparten så mye energi på å argumentere for et standpunkt som du bruker på å kverulere, kunne du kanskje bidratt med noe som faktisk var verdt å lese.

Jeg følger DOL-manus på samme måte som deg. Har du et problem med dét, kan du klage til admin.

Skrevet

Han er vel litt opphengt i hester da (pun intended). Knegg

Skrevet

Var ikke særlig fint. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...