Gå til innhold

Blir du ofte sint på terapeuten i timene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter du ord på følelsen eller prøver du å skjule den? Hvordan reagerer terapeuten? Jeg sier som regel at jeg er sint på meg selv, men det er ikke sant...

Anonymkode: fc537...85c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er sint noen ganger. Jeg setter ord på følelsen, og han virker fornøyd med det. Jeg klarer ikke så godt alltid å forklare hvorfor jeg blir sint, eller knytte det til noe, det graver han da veldig i. 

Anonymkode: 5af06...b0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, er sint noen ganger. Jeg setter ord på følelsen, og han virker fornøyd med det. Jeg klarer ikke så godt alltid å forklare hvorfor jeg blir sint, eller knytte det til noe, det graver han da veldig i. 

Anonymkode: 5af06...b0f

Det er interessant at du ikke vet hvorfor du blir sint. Sier terapeuten noe om det? Skammer du deg veldig over at du lot sinne ditt gå ut over en "uskyldig " part?

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Siste jeg gikk til var jeg ofte fly forbanna på og ga uttrykk for det også. Delvis fordi jeg var trygg på henne og det var lett å være ærlig mot henne. Delvis fordi jeg hadde vært utsatt for noe som gjorde meg rasende, og delvis fordi dynamikken mellom oss gjorde at jeg faktisk også ble fly forbanna på henne ofte. Men jeg likte henne også altså, og hadde god nytte av henne. 

Anonymkode: 3b608...329

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Siste jeg gikk til var jeg ofte fly forbanna på og ga uttrykk for det også. Delvis fordi jeg var trygg på henne og det var lett å være ærlig mot henne. Delvis fordi jeg hadde vært utsatt for noe som gjorde meg rasende, og delvis fordi dynamikken mellom oss gjorde at jeg faktisk også ble fly forbanna på henne ofte. Men jeg likte henne også altså, og hadde god nytte av henne. 

Klarer du å si om dette med dynamikken mellom dere? Hvordan spesifikt var den? Du var tøff som lot sinne komme. Jeg blir littegrann sint og angrer som en hund etterpå. Går fra timen med en stor, svær, svart sky av skam.

psykedeliker
Skrevet

Jeg har vært sint på en terapeut i ettertid, fordi h*n hadde ledet meg bort fra den riktige forståelsen jeg hadde i utgangspunktet, og ut i tåkepratland.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært sint på en terapeut i ettertid, fordi h*n hadde ledet meg bort fra den riktige forståelsen jeg hadde i utgangspunktet, og ut i tåkepratland.

Så det var ikke slik at du trengte veiledning? Sykdom kan jo gjøre oss litt "tullerusk".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var snill pike i terapi, skikkelig nikkedukke.. Aldri vært sint, men har vært irritert to ganger når jeg ble meg selv igjen og våknet fra en medisintåke eller depresjon. 

Anonymkode: 3b8c2...1a4

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Så det var ikke slik at du trengte veiledning? Sykdom kan jo gjøre oss litt "tullerusk".

Veiledning og villedning er to helt forskjellige ting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg var snill pike i terapi, skikkelig nikkedukke.. Aldri vært sint, men har vært irritert to ganger når jeg ble meg selv igjen og våknet fra en medisintåke eller depresjon. 

Hadde det hjulpet å bli sint?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klarer du å si om dette med dynamikken mellom dere? Hvordan spesifikt var den? Du var tøff som lot sinne komme. Jeg blir littegrann sint og angrer som en hund etterpå. Går fra timen med en stor, svær, svart sky av skam.

Hun kalte det selv empatisvikt hos henne. Det vet det jeg også opplevde det som. Ikke at hun var empatiløs, altså. Noen ganger levde hun på en annen planet enn meg og kunne ikke møte meg eller skjønne meg der jeg var. Jeg ble så frustrert. Og så var det det at overgrepet jeg hadde opplevd også gjorde meg så sint, og jeg tok det ut kun hos henne. Så da så jeg jo ut som en illsint person da. Og ja, jeg kan ha temperament, men jeg måtte bare forklare henne at jeg ikke er slik ute blant folk. 

I ettertid har jeg imidlertid tenkt mye på hvor sint jeg var. Det er sikkert fordi jeg nå har en jobb der folk kan bli sinte på meg, og da vet jeg hvordan det er å være i den enden liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 23.00):

Hadde det hjulpet å bli sint?

Ja. Man må stå opp for seg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...