AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Dersom du er ferdig utredet og utredning ikke er et tema lenger. Får man ikke hjelp i poliklinikken dersom dps mener du ikke kommer til å bli noe bedre av å få behandling på dps? Anonymkode: 60f6e...753 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom du er ferdig utredet og utredning ikke er et tema lenger. Får man ikke hjelp i poliklinikken dersom dps mener du ikke kommer til å bli noe bedre av å få behandling på dps? Anonymkode: 60f6e...753 Man blir vel avsluttet hvis man er stabil og ikke det er fare for forverring? Anonymkode: 96e48...1e5 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Jeg ble avsluttet etter 5 år (med forskjellige «behandlere»). Totalt kanskje 1 år effektiv terapi, noen år med bullshit og venting på ny behandler. Kom ikke skikkelig i gang med traumebehandling før helt på slutten og da ble jeg avsluttet midt i løpet med «ingen utsikt til bedring, økt risiko for suicid og økt voldsrisiko». Fikk også beskjed om at jeg ikke ville få hjelp dersom jeg ble henvist igjen på et senere tidspunkt. 0 Siter
nachnoo Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Skal prøve å forklare. Du kommer til poliklinikken (DPS) med en problemstilling. Det er noe som er vanskelig for deg som du ønsker hjelp med. Første vil man finne ut hva dette er/skyldes. Det kalles utredingen. Deretter vil man konkretisere hva som er målet med behandlingen. Så vil man finne ut hvordan problemet skal løses. Deretter iverksettes behandlingen. Da skjer et av to: 1. Man når målet og avslutter. 2. Man nærme seg målet, men når det aldri. Så lenge det er fremgang fortsetter man. Men når fremgangen stopper opp over noe tid, må man avslutte. Man kan ikke bruke behandlingsressurser dersom de ikke fører til mer helse. En annen sak er at man tar inn pasienter til behandling for å hindre forverring. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni nachnoo skrev (1 time siden): Du kommer til poliklinikken (DPS) med en problemstilling. Det er noe som er vanskelig for deg som du ønsker hjelp med. Første vil man finne ut hva dette er/skyldes. Det kalles utredingen. Deretter vil man konkretisere hva som er målet med behandlingen. Så vil man finne ut hvordan problemet skal løses. Deretter iverksettes behandlingen. Da skjer et av to: 1. Man når målet og avslutter. 2. Man nærme seg målet, men når det aldri. Så lenge det er fremgang fortsetter man. Men når fremgangen stopper opp over noe tid, må man avslutte. Man kan ikke bruke behandlingsressurser dersom de ikke fører til mer helse. Dette høres jo rasjonelt ut, men bør ikke alle pasienter få vite dette i første time? 0 Siter
nachnoo Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni psykedeliker skrev (2 timer siden): Dette høres jo rasjonelt ut, men bør ikke alle pasienter få vite dette i første time? Helt enig. Akkurat dette har jeg skrevet om mange ganger - de avtaler og opplysninger som skal være på plass i starten av en terapi. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni nachnoo skrev (2 minutter siden): Helt enig. Akkurat dette har jeg skrevet om mange ganger - de avtaler og opplysninger som skal være på plass i starten av en terapi. Skulle ønske at behandleren min etter 3 år, i avslutningstimen, kunne sagt noe om hva hun tenkte om måloppnåelse eventuell hvorfor hun avsluttet når hun gjorde. Dps. Hun sa dog at jeg hadde jobbet knallhardt. Anonymkode: c9141...0d4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.