Gå til innhold

Har ikke vanskelige hendelser i livet å snakke om i terapi, er det fortsatt hjelp å få for problemene mine i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har aldri skjedd meg noe vanskelig i livet så jeg har ingen hendelser å snakke om. 

Finnes det fortsatt hjelp å få i psykiatrien? Jeg sliter bl.a mye med selvhat.

Anonymkode: b0ce3...8f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk hjelp i kommunen.

Anonymkode: e7d3d...ecd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har aldri skjedd meg noe vanskelig i livet så jeg har ingen hendelser å snakke om. 

Du må søke kommunen om hjelp, tror ikke kvalifiserer deg til hjelp i soesialist-helse .

Anonymkode: 8a959...b2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke hva du har opplevd eller mangel på hendelser som bestemmer om du får hjelp, det er hvordan du fungerer. 

Anonymkode: 90d8e...774

Skrevet

Det må du spørre fastlegen din om. Ingen på et forum kan svare deg på dette. 

Skrevet

Ja, mange psykiatriske lidelser oppstår hos noen uten at det skyldes vanskelige livshendelser som f.eks. schizofreni, bipolar lidelse, depresjoner, ocd, ADHD, pf og sikkert flere. Det finnes hjelp å få for disse.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (4 timer siden):

Ja, mange psykiatriske lidelser oppstår hos noen uten at det skyldes vanskelige livshendelser som f.eks. schizofreni, bipolar lidelse, depresjoner, ocd, ADHD, pf og sikkert flere. Det finnes hjelp å få for disse.

Vel...jeg har forstått det slik at funksjonsnivået skal være betydelig redusert for å få hjelp på DPS. Veldig, veldig mange blir avvist i systemet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel...jeg har forstått det slik at funksjonsnivået skal være betydelig redusert for å få hjelp på DPS. Veldig, veldig mange blir avvist i systemet.

Ja, dessverre har det blitt slik. Men funksjonsnivå har intet å gjøre med om vanskene skyldes ytre påvirkning eller en mer indre/biologisk årsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...