Gå til innhold

Hva gjør jeg med "alle følelsene", kaos, forvirring og smerte som viser seg etter terapien?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ekstremt lukket person, så timene i terapi er svært krevende. Jeg har undertrykt følelser i et helt liv og det å litt etter litt åpne opp er smertefullt. Jeg er veldig lei meg i etterkant. Er det bare å "stå i det/tåle det som kommer"? Hva gjør du etter timene?

Anonymkode: 32078...b2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spurte ikke du om dette i går også?

Anonymkode: 740b7...4a6

Skrevet

Du er flink. Å romme både det som skjer i terapien, men også følelsene i etterkant kan være krevende. Alle er ulike, du må finne det som fungerer best for deg. Jeg anbefaler å ha en terapidagbok,  skriv ned hva dere snakket om (stikkord) + hvordan du har det i etterkant (en setning eller to) og det aller viktigste: hvordan du arbeider mellom timene. Dette kan også medvirke til at terapien "parkeres" for dagen og gir deg en pustepause den kvelden. Noen kan kjenne behov for å komme seg rett ut i en eller annen aktivitet: gå en lang tur eller slite seg ut mer fysisk, andre kjenner seg derimot allerede utslitt og føler for å koble av på sofaen eller lignende. Noen liker å være alene, andre trenger å oppsøke venner/bekjente. Du må finne din vei og hva som fungerer for deg.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (5 minutter siden):

Du er flink. Å romme både det som skjer i terapien, men også følelsene i etterkant kan være krevende. Alle er ulike, du må finne det som fungerer best for deg. Jeg anbefaler å ha en terapidagbok,  skriv ned hva dere snakket om (stikkord) + hvordan du har det i etterkant (en setning eller to) og det aller viktigste: hvordan du arbeider mellom timene. Dette kan også medvirke til at terapien "parkeres" for dagen og gir deg en pustepause den kvelden. Noen kan kjenne behov for å komme seg rett ut i en eller annen aktivitet: gå en lang tur eller slite seg ut mer fysisk, andre kjenner seg derimot allerede utslitt og føler for å koble av på sofaen eller lignende. Noen liker å være alene, andre trenger å oppsøke venner/bekjente. Du må finne din vei og hva som fungerer for deg.

Tusen takk. Jeg undrer meg litt over om det er verdt det. Terapien. Jeg har det så vondt så lenge. Samtidig bør jeg øve meg på å sette ord på hva som skjer inni meg.

Anonymkode: 32078...b2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk. Jeg undrer meg litt over om det er verdt det. Terapien. Jeg har det så vondt så lenge. Samtidig bør jeg øve meg på å sette ord på hva som skjer inni meg.

Anonymkode: 32078...b2d

"Ja, visst gör det ont när knoppar brister".

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

"Ja, visst gör det ont när knoppar brister".

Du har helt rett😭

Anonymkode: 32078...b2d

psykedeliker
Skrevet

Dette skal terapeuten din forklare deg, det er derfor de har fagutdanning.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Dette skal terapeuten din forklare deg, det er derfor de har fagutdanning.

Ja, det er sant. Får ikke spurt før neste time.

Anonymkode: 32078...b2d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...